انتخاب رشته دکتری آمار

گرایش های دکتری آمار






گرایش های دکتری آمار

علم آمار، همواره به عنوان علم کاربرد مبانی ریاضی جهت ارائه، تجزیه و تحلیل و جمع آوری اطلاعات رقمی مطرح می شود. آمارگران با استفاده از دانش ریاضی در امر جمع آوری، تفسیر نتایج، تحلیل و تجزیه اطلاعات، تحقیقات و مطالعات و پردازش در امر پژوهش های علمی شرکت می نمایند. تمامی کارشناسان و متخصصان آمار همه اطلاعات و دانش خود را در علوم مختلفی همچون روانشناسی، بهداشت عمومی، آموزش و ورزش، بازاریابی، اقتصاد، زیست شناسی، پزشکی و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله توانمندی ها و مهارت های ضروری برای تحصیل در رشته آمار داشتن پایه ای قوی در علم ریاضیات است. زیرا مباحث مطرح شده در علم آمار ارتباطی تنگاتنگ با ریاضیات دارد. از طرف دیگر، داشتن دانش قبلی در زمینه علوم کامپیوتر و داشتن علاقه زیاد به پژوهش و تحقیق و داشتن تلاش، پشتکار، صبر و حوصله فراوان نیز از جمله موارد ضروری جهت ادامه تحصیل در این رشته است. در رابطه با بازار کار رشته آمار باید گفت که هر فرد پس از فراغت از تحصیل در این رشته می تواند به شغل معلمی در مدارس و یا استادی دانشگاه رو آورد. علاوه بر این امکان فعالیت به عنوان کارشناس آمار در ادارات و سازمان ها نیز برای وی فراهم است. همان طور که در جریان هستید این رشته در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های پذیرنده قابل تدریس است. در این مقاله، به بحث در مورد گرایش های دکتری آمار برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با گرایش های دکتری آمار بدست آورید.

گرایش های دکتری آمار

مجموعه آمار در مقطع دکتری شامل دو رشته بیم سنجی و آمار می شود. رشته آمار در این مجموعه هیچ گرایشی را در بر نمی گیرد.

دانشگاه های پذیرنده دکتری آمار

در این قسمت از مقاله پیش رو سعی داریم دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرنده دکتری آمار را به شما عزیزان معرفی نماییم.

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری آمار

1

دانشگاه شهیدبهشتی- تهران

2

دانشگاه یزد

3

دانشگاه محقق اردبیلی- اردبیل

4

دانشگاه مازندران- بابلسر

5

دانشگاه فردوسی مشهد

6

دانشگاه صنعتی شاهرود

7

دانشگاه صنعتی امیرکبیر- تهران

8

دانشگاه شیراز

9

دانشگاه شهیدچمران- اهواز

10

دانشگاه تهران

11

دانشگاه بیرجند

12

دانشگاه تربیت مدرس

13

دانشگاه خلیج فارس- بوشهر

14

دانشگاه رازی- کرمانشاه

 

ردیف

دانشگاه های آزاد پذیرنده دکتری آمار

1

واحد مشهد

2

واحد مرودشت

3

واحد قائم شهر

4

واحد علوم تحقیقات

5

واحد تهران مرکزی

6

واحد تهران شمال

7

واحد اهواز

ظرفیت پذیرش دکتری آمار

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری آمار در دانشگاه سراسری باید گفت که بالاترین ظرفیت پذیرش در این رشته هشت نفر بوده که به دانشگاه یزد اختصاص دارد. اما در مقابل شماری از  دانشگاه ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها یک نفر را در این رشته پذیرش می کنند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری آمار پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری آمار ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *