آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری
پزشکی بدون آزمون

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 

در این مقاله به موضوع ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 98 خواهیم پرداخت. یکی از بهترین راه های تحصیل در دانشگاه ها، قبولی در کنکور سراسری و آزاد است. اما همان طور که می دانید راه دیگری هم برای ورود به دانشگاه و بدون شرکت در آزمون سراسری و آزاد وجود دارد. اما پذیرش کارشناسی پرستاری بدون کنکور با سایر رشته ها متفاوت است. داوطلبان نمی توانند به راحتی در هر دانشگاهی که مدنظرشان است، تنها بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند و در نهایت وارد دانشگاه شوند. اما برای اطلاع از شرایط شرکت و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 98 در این مقاله با آیدانیتو همراه شوید تا از جزئیات این موضوع مطلع شوید.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری

در سال های گذشته شرایط به این صورت بود که داوطلبانی که قصد داشتند در ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 98 شرکت کنند، ابتدا باید از شرایط اولیه برخوردار می شدند که این شرایط شامل موارد زیرمی شد:

  1.  رشته تحصیلی داوطلب در دوران دبیرستان یکی از رشته های ریاضی فیزیک و یا علوم تجربی می باشد.
  2. معدل دیپلم داوطلب بالای 16 باشد.
  3. داوطلب باید ابتدا 72 واحد درسی (پرستاری) را در یکی از دانشگاه های خارجی گذرانده باشد.
  4.  معدل کسب شده این 72 واحد بالای 15 باشد.

اما شرط سوم که 72 واحد درسی دار دانشگاه خارج از کشور بود، که خود دارای شروط خاصی بود که در ادامه این شرایط را مشاهده می کنید:

  • 72 واحد درسی باید از چارت درسی ایران و مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم بود.

به عنوان مثال اگر دانشجو 72 واحد می گذراند اما یک درس 3 واحدی در چارت درسی رشته پرستاری ایران و مورد تأیید وزارت بهداشت نبود، در مجموع تعداد واحدهای گذرانده شده 69 واحد محسوب می شد و دانشجو باید واحدهای درسی را به 72 واحد می رساند.

  • دانشگاه و کشوری که رشته ی پرستاری را ارائه می کرد باید مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم قرار می گرفت. اعلام نتایج تیزهوشان چه زمانی است؟ برای اطلاع کلیک کنید.

با توجه به اهمیت تحصیل در سال 2018 تغییراتی در شروط ثبت نام ایجاد شد، به عنوان مثال در سال های قبل تر معدل دیپلم شرط ثبت نام و پذیرش نبود و داوطلبان با هر معدل کسب شده ای می توانستند به تحصیل بپردازند. شرط دیگر  ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری ، مربوط به داوطلبان آقا بود که این دسته از داوطلبان ذکور ابتدا باید خدمت سربازی را انجام داده و یا کارت معافیت خود را دریافت و بعد اقدام به تحصیل رشته پرستاری بدون کنکور می کردند. از آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد هم مطلع باشید و هم از نکات مهمی که قبل از ثبت نام باید به آن توجه می شد این بود که داوطلبان ابتدا باید از تأییدیه های وزارت علوم مطلع می شدند. تقریباً هرسال لیست تأییدیه وزارت بهداشت و علوم تغییر می کند و داوطلبان باید از وضعیت دانشگاه مورد نظر خود مطلع می شدند. در صورتی که دانشجو در یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت به تحصیل می پرداختند و بعد در لیست جدید نام آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تأیید نبود، مشکلی برای دانشجو پیش نمی آمد. اما در صورتی که قبل از ورود به دانشگاه (حتی در زمان گذراندن دوره کالج) این تغییر به وجود می آمد، مشکلاتی را برای دانشجو ایجاد می شد. پس ابتدا تأییدیه و بعد اقدام به ثبت نام می کردند البته امکان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری در دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، مجازی)، دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی وجود نداشت و داوطلبان تنها مجاز بودند که انتقالی به یکی از دانشگاه های پردیس ارائه کننده رشته پرستاری را بگیرند.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور

با توجه به تغییراتی که در سال 98 ایجاد شده است این است که دیگر قانون انتقالی به داخل کشور وجود ندارد، طبق سخنان دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ، دانشجویانی که از سال 2019 در دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل می ردازند نمیتوانند در حین تحصیل به دانشگاه های داخل کشور منتقل شوند و تنها در صورتی که در دانشگاه های معتبر تحصیلات خود را به پایان برسانند می توانند وارد کشور شوند، صورتی که سوالی پیرامون قانون جدید پرستاری بدون کنکور دارید با ما تماس بگیرید.

داوطلبان عزیز می توانند بعد از مطالعه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 98 به مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری 98 مراجعه کنند تا با جزئیات بیشتری در این زمینه آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری 98 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *