انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98






حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98

رشته هوشبری یکی از رشته های علوم پزشکی و از مجموعه رشته های پیراپزشکی است که علاقه مندان زیادی در میان داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی دارد. رشته هوشبری از جمله رشته های پرطرفدار گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد هم محسوب می شود. با توجه به طرفدار بودن این رشته در این مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد را بررسی می کنیم تا متقاضیان رشته هوشبری با در دست داشتن اطلاعات درست برای انتخاب رشته اقدام کنند و انتخاب مطلوبی داشته باشند. اگر قصد تحصیل در رشته هوشبری را دارید، مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 را دنبال کنید.

معرفی رشته هوشبری

رشته هوشبری در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های کشور پذیرش دارد و امکان تحصیل در این رشته تا مقطع کارشناسی ارشد در داخل کشور وجود دارد. هدف از رشته هوشبری، تربیت متخصصانی است که در زمینه انواع روش های بیهوشی، مراقبت های ویژه هنگام بیهوشی در اتاق عمل، مراقبت از بیمار بیهوش و همین طور نحوه هوشیاری مهارت کافی داشته باشند. هوشبری در زیر گروه 1 گروه آزمایشی تجربی قرار دارد. ضریب های دروس تخصصی این زیر گروه را در جدول ملاحظه کنید. دروس تخصصی علاوه بر ضرایبی که به آنها اختصاص داده شده و در هر زیر گروه با زیرگروه دیگر-با توجه به رشته هایی که در آن زیر گروه قرار دارد- متفاوت است؛ ضریب وزنی 3 هم دارند یعنی ضریب هر درس اختصاصی ضربدر 3 می شود. ضریب وزنی برای دروس عمومی 1 است.
عنوان درسضریب
زیست شناسی4
زمین شناسی0
ریاضی2
فیزیک2
شیمی3
  در ادامه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 ، پس از معرفی دانشگاه های پذیرنده هوشبری دانشگاه آزاد، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری را بررسی می کنیم.

دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد

در سومین بخش مطلب حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 ، نگاهی می اندازیم به واحدهای ارائه دهنده رشته هوشبری. هفت واحد دانشگاه آزاد در رشته کارشناسی هوشبری پذیرنده داوطلبان هستند. این واحدها عبارتند از واحدهای پزشکی تهران، تبریز، سراب،  مشهد، شاهرود، علی آباد کتول و یزد.

آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد

در دانشگاه آزاد معیار سنجش قبولی داوطلب، ترازی است که در زیر گروه های گروه آزمایشی خود در آزمون سراسری به دست آورده است. همان طور که داوطلبان عزیز اطلاع دارند، تراز هر زیر گروه به طور جداگانه در کارنامه ثبت می شود. داوطلبان می بایست بررسی کنند رشته یا رشته های انتخابی شان در کدام زیر گروه یا زیرگروه ها قرار دارد. اگر تراز داوطلب از تراز آخرین فرد قبول شده بالاتر باشد، در آن رشته-محل قبول خواهد شد. رتبه کشوری هم بعد از تراز مورد توجه قرار می گیرد. تراز قبولی رشته هوشبری دانشگاه آزاد:
محدوده تراز قبولی هوشبری آزاد
8000-7000
  به علت پرطرفدار بودن رشته هوشبری تراز قبولی هوشبری حتی در واحدهای تراز 2 پذیرنده این رشته، حداقل 7000 است. آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد حدود 27000 کشوری است.

حداقل درصد دروس برای قبولی رشته هوشبری دانشگاه آزاد

درصد دروس برای قبولی هوشبری آزاد، باید بالاتر از 45% در تمام دروس عمومی و اختصاصی باشد. از داوطلبان عزیز دعوت می کنیم پس از مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 ، به مقاله کارنامه و رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 مراجعه کنند. مشاوران متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری آزاد 98 ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *