انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98

بعد از اعلام نتایج کنکور و مشخص شدن تراز و رتبه ها تمام توجه به سمت انتخاب رشته می رود. داوطلبینی که رشته علوم آزمایشگاهی را برای خود انتخاب کرده اند و می خواهند در دانشگاه آزاد نیز همین رشته را انتخاب و مطالعه کنند، لازم است از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98 مطلع باشند تا دانشگاه های مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنند. علاوه بر آن داوطلبین کنکور سال های بعد که مایل به تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی هستند نیز میتوانند با اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98 هدف مند و با برنامه ریزی درست و منطقی پیش روند تا به هدف خود برسند.

توضیحی درباره رشته علوم آزمایشگاهی

همان طور که می دانید رشته علوم آزمایشگاهی از رشته های پیراپزشکی است و در زیرگروه یک گروه تجربی قرار گرفته است. برای قبولی در این رشته باید متناسب با رتبه زیرگروه یک فرد انتخاب محل کنید. رشته علوم آزمایشگاهی در تشخیص بیماری و بررسی و حفظ سلامت انسان و سلامت جامعه نقش بسیار پررنگی دارد. اهمیت علوم آزمایشگاهی در روند تشخیص بیماری تا سلامت انسان باعث شده توجه زیادی بر روی این رشته صورت گیرد که خود باعث گسترش این علم و پیشرفته شدن تجهیزات مورد استفاده در این رشته شده است. در این علم خون، مایعات، بافت های بدن انسان مورد آنالیز، تجزیه و تحلیل و آزمایش قرار می گیرد. از آنجایی که کار این رشته در آزمایشگاه ها می باشد، افرادی که مایل به تحصیل در این رشته هستند، باید توانایی فردی و علاقه به کار در آزمایشگاه را داشته باشند. زیرا فارغ التحصیلان این رشته با ادرار، مدفوع و خون سر و کار دارند و باید دقت بالا برای تشخیص بیماری را داشته باشند. در ادامه می خواهیم به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98 بپردازیم.

دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98

از آنجایی که دفترچه انتخاب رشته سال 98 دانشگاه آزاد هنوز منتشر نشده است، در اینجا بنابر دفترچه سال 96، به معرفی دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98  می پردازیم. در زیر دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد را آورده ایم:
ردیفنام دانشگاه
1واحد تبریز
2واحد مرند
3واحد اردبیل
4واحد کاشان
5واحد پزشکی تهران
6واحد مشهد
7واحد شاهرود
8واحد کازرون
9واحد قم
10واحد گرگان
11واحد لاهیجان
12واحد کرمانشاه
13واحد الیگودرز
14واحد بروجرد
15واحد بابل
16واحد تنکابن
17واحد ساری
18واحد اراک
19واحد ارومیه
20واحد زاهدان
21واحد چالوس
  در مجموع 21 واحد دانشگاه آزاد دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی می پذیرد و داوطلبین می توانند بسته به محل مورد نظر و دانشگاهی که دوست دارند و همچنین در نظر گرفتن رتبه خود اقدام به انتخاب کد رشته محل های رشته علوم آزمایشگاهی کنند. در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98  همراه شما داوطلبین گروه تجربی و علاقه مندان علوم آزمایشگاهی بودیم. همچنین در صورتی که مایل به انتخاب رشته علوم آزمایشگاهی هستید، می توانید مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی سراسری 98 را نیز مطالعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *