بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98

 

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98

با توجه به موقعیت نفت خیز بودن کشور ایران رشته مهندسی نفت یکی از رشته های مهم و کاربردی محسوب می شود. باتوجه به اهمیت و محبوبیت این رشته بر آن شدیم تا اطلاعاتی در زمینه ی ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 در دانشگاه ها و موسسات عالی مانند دانشگاه پیام نور موسسات عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به علاقه مندان ارایه دهیم.

آیا ثبت نام در رشته نفت بدون شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است؟

براساس اطلاعیه ها و اعلام ظرفیت های سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنین دانشگاه آزاد مبنی بر وجود ظرفیت برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت، پاسخ این سوال مثبت است، اما قبولی در این رشته مانند سایر رشته ها دارای شرایطی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت

جالب است بدانید که با اینکه ادامه تحصیل بدون کنکور ، روزگاری رویا بود ، اما در حال حاضر ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 ، در دو نوبت انجام می گیرد. در نوبت اول ، ثبت نام در حال حاضر و از اسفند ماه آغاز شده و داوطلبان پس از پذیرفته شدن ، در مهرماه شروع به تحصیل می کنند. ثبت نام نوبت دوم در آذرماه – دی ماه صورت می پذیرد و داوطلبان پذیرفته شده از بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند و به ادامه تحصیل می پردازند.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی به منظور ثبت نام در دانشگاه آزاد ، بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد (Azmoon.org) و متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی در دانشگاه های سراسری به سایت سازمان سنجش (Sanjesh.org) مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. بایستی به این نکته دقت کنید که شما فقط می توانید در یک گروه آزمایشی اصلی شرکت کنید ( گروه های زبان و هنر جز گروه های آزمایشی اصلی محسوب نمی شوند و می توانید علاوه بر شرکت در یکی از گروه های اصلی در این گروه ها هم شرکت کنید) . یکی از نکاتی که بایستی به آن بسیار توجه کنید این است که دانشگاه آزاد اسلامی ، امکان ویرایش اطلاعات کاربری را پس از ثبت نام محدود کرده است و به همین سبب پس از ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 ، نخواهید توانست اطلاعات خود را ویرایش کنید. پس حتما در هنگام ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت آزاد 98 ، تمرکز کافی داشته باشید تا اطلاعات را به اشتباه وارد نکنید. اما داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 ، در دانشگاه های سراسری ، پیام نور و غیرانتفاعی می نمایند ، نگران نباشند زیرا معمولا بازه ی زمانی محدودی به منظور ویرایش اطلاعات برای آن ها در نظر گرفته می شود.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت

معمولا برای آزمون های معتبر که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرایط اختصاصی و عمومی تعریف می شود. برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 نیز شرایط عمومی مانند آزمون ها است ، اما شرایط اختصاصی شامل دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی و یا مدرک دیپلم نظام قدیم تا پایان دی ماه 98 است. البته داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند نیز بایستی مدرک کاردانی خود را تا این تاریخ ارائه دهند. از جمله موضوعات دیگر نظام وظیفه است. داوطلبانی که از نظر نظام وظیفه مانع دارند ، از ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 ، محروم می شوند.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور نفت

معمولا تعداد دانشگاه هایی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی بدون کنکور نفت می کنند ، محدود است و از آنجا که موسسات آموزشی و دانشگاه های بسیاری پذیرش بدون کنکور را کلیدی طلایی برای ارتقاء سطح تحصیلات جامعه می دانند ، درصدد پذیرش بدون کنکور در آینده هستند. از این رو از آنجا که در حال حاضر نمی توان درباره دانشگاه هایی که بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو کارشناسی در رشته نفت می کنند  اظهار نظری کرد ، بایستی تا زمان انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه ها و موسسات مختلف صبر کنیم تا به صورت قطعی از روند ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 در دانشگا ها و واحد های آموزشی مطلع شویم. در نهایت پس از بررسی ثبت نام کارشناسی بدون کنکور نفت 98 پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله  ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98 بزنید. مشاوران متخصص آیدانیتو می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ، اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیارتان قرار دهند. اگر سوالی ذهنتان را به خود مشغول کرده است ، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *