آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع
کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع






ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع

مهندسی صنایع گویا از آن دست رشته هایی است که محبوبیت بی پایان دارند. پذیرش رشته صنایع چه با کنکور باشد و چه بدون کنکور، عده زیادی در صف ثبت نام ایستاده اند. اما از چند سال پیش که رشته صنایع هم به گروه رشته هایی اضافه شد که بدون کنکور دانشجو می پذیرند، عده زیادی از مشتاقان تحصیل با خوشحالی درصدد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع برآمدند. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع را شرح دهیم.

 شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی صنایع

داوطلبانی می توانند ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع را انجام دهند که مدرک پیش دانشگاهی یا دپیلم کامل نظام قدیم داشته باشند. البته دارندگان مدرک کاردانی هم مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هستند ولی افرادی که دیپلم سه ساله متوسطه دارند، مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع نیستند. مانند تمام انواع پذیرش دیگر، به منظور ثبت نام بدون کنکور کارشناسی صنایع ، داوطلبان آقا نباید مشمول نظام وظیفه باشند؛ این دسته از داوطلبان یا باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند و یا معافیت تحصیلی شامل حال شان باشد.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع

معیار پذیرش کارشناسی بدون کنکور صنایع مانند تمامی پذیرش های بدون کنکور دیگر، سوابق تحصیلی است. در این شیوه معدل داوطلب ملاک پذیرش قرار می گیرد. داوطلبان در خصوص نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور، بایستی دفترچه راهنمای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی را به دقت مطالعه کنند. در این دفترچه درباره سهمیه ها و ضریب تأثیر معدل توضیحات کاملی ارائه شده است. پیشنهاد می کنیم برای آگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی صنایع ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و هیچ مرحله پستی یا حضوری ندارد و کاملا اینترنتی است. برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع داوطلبان می بایست کارت اعتباری خریداری، شماره سریال 12 رقمی را دریافت نمایند و سپس فرم تقاضای ثبت نام را تکمیل کرده و در نهایت انتخاب رشته کنند. در انتخاب رشته اولویت بندی علاقه مندی اهمیت زیادی دارد.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور صنایع

بیشترین پذیرش بدون کنکور رشته صنایع در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور انجام می شود. تعداد زیادی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و بسیاری از واحدهای دانشگاه پیام نور در رشته مهندسی صنایع بدون کنکور دانشجو می پذیرند.

نتایج ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع

نتایج ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. تکمیل ظرفیت تمام دوره در پاییز و پس از اعلام نتایج نهایی برگزار می شود. تکمیل ظرفیت بدون کنکور کارشناسی صنایع برای دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور در آبان ماه است و داوطلبانی در اولویت ثبت نام هستند که زودتر اقدام کنند. تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، شبانه، پردیس و مجازی هم در آذر ماه است. داوطلبان به این نکته دقت کنند در مرحله تکمیل ظرفیت فقط کد رشته های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت پذیرش براساس سوابق تحصیلی را می توانند انتخاب کنند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم در این زمینه مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع آزاد را هم مطالعه کنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور صنایع دارید، می توانید با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *