آیدانیتو > ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد
کارشناسی ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد






ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برای داوطلبانی که در رشته دلخواه خود در مقطع کارشناسی ارشد قبول نشده اند، یک فرصت ارزنده است تا شانس خود را برای قبولی در کدرشته محل مورد علاقه شان، برای باری دیگر، بیازمایند. بخت آزمایی که اگر با اطلاع از نکته ها و ترفندهای مربوط به ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد همراه باشد، می تواند به نتیجه گیری خوبی منجر شود. با توجه به اهمیت این امر در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با شرایط و زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد می پردازیم تا داوطلبان عزیز با آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد اقدام نمایند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

قبول شدن در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ساده تر از سال های قبل است ولی هنوز تکمیل ظرفیت ارشد آزاد محبوبیت زیادی دارد و فرصت مهمی محسوب می شود. منظور از تکمیل ظرفیت این است که پس از اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد، دانشگاه آزاد رشته محل هایی را که ظرفیت خالی برای پذیرش دارند، اعلام می کند و برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد فراخوان می دهد.

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

افرادی می توانند برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد اقدام کنند که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و در دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته شده اند. یعنی داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نکرده اند و یا در مرحله اول مردود شده اند و مجاز به انتخاب رشته نبوده اند، به هیچ عنوان نمی توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد را انجام دهند.

لازم به یادآوری است که داوطلبانی که براساس اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد آزاد در یک رشته قبول شده اند، در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت و قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، قبولی قبلی شان لغو خواهد شد. بنابراین، داوطلبان گرامی با در نظر داشتن این موضع بایستی برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد اقدام کنند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد به صورت اینترنتی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد،  باید کارت اعتباری ثبت نام خریداری کنند.  ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد با استفاده از اطلاعات ثبت نامی آزمون ارشد امکان پذیر است، یعنی باید کارت اعتباری خریداری شود و سپس اطلاعات ثبت نامی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد وارد شود و در نهایت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد انجام گیرد.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در دو نوبت برای ورودی مهر و بهمن انجام می شود. نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد ظرف مدت بسیار کوتاهی یعنی کمتر از یک هفته پس از پایان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد اعلام می شود.
در این مقاله به بررسی برخی نکات مهم در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *