آزمون تیزهوشان

ثبت نام تیزهوشان نهم 98

ثبت نام تیزهوشان نهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم که همان متوسطه دوره دوم نام دارد، هر سال برای جذب و ادامه تحصیل دانش آموزان مستعد و برتر برگزار می شود. با توجه به ادغام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برای هر دو به صورت هماهنگ برگزار می شود. ثبت نام تیزهوشان نهم 98 دارای زمان، شرایط، مراحل و ظرفیت و منابع آزمونی است که در این مقاله به آن می پردازیم. از اعلام نتایج تیزهوشان هم اطلاع یابید.


زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 98

ثبت نام تیزهوشان نهم 98 معمولاً در اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا هفته اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. انجام ثبت نام تیزهوشان نهم 98 در مهلت تعیین شده برای متقاضیان ضروری است و امکان تمدید آن وجود ندارد. از این رو لازم است دانش آموزانی دارای شرایط شرکت در آزمون با داشتن مدارک مورد نیاز، ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir  برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، سایت hoosh.medu.ir و سایت azmoon.medu.ir است.

نحوه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 98

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم به صورت کاملاً اینترنتی و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود. لازم است داوطلبان به سایت مذکور مراجعه کرده و ابتدا تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام را کامل کرده و عکس دانش آموز را که در قالب jpg با زمینه سفید باشد، بارگذاری نمایند. در پایان هزینه ثبت نام را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی واریز کرده و شماره پیگیری خود را دریافت کنند. دریافت شماره پیگیری به منزله تأیید ثبت نام است.

شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 98

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند، باید دارای شرایط زیر باشند:
1. معدل کل سالانه داوطلب در پایه هشتم باید حداقل 19 باشد.
2. دانش آموز جهت ثبت نام تیزهوشان نهم باید دارای تابعیت ایرانی باشد.
3. دانش آموزان پایه نهم مدارس تیزهوشان از شرکت در این آزمون معاف هستند و می بایست شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم را داشته باشند.

منابع آزمونی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 98

منابع آزمون تیزهوشان جهت ثبت نام تیزهوشان نهم شامل دو نوع سؤال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. تعداد سؤالات تحلیلی 15 سؤال و مجموع نمره آن 465 است. منابع طرح سؤالات استعداد تحصیلی شامل: قرآن و معارف اسلامی با ضریب 2، ریاضیات با ضریب 3، تاریخ، اجتماعی و جغرافیا با ضریب 1، علوم تجربی با ضریب 2 و زبان و ادبیات فارسی با ضریب 2 است. ملاک طرح سؤالات این دروس در پایه های هشتم و نهم است. سؤالات استعداد تحلیلی با هدف سنجش توانایی هایی همچون قدرت تحلیل، طبقه بندی و سازمان دهی درست اطلاعات طرح می شوند و مبنای طرح آنها کتاب های درسی نخواهد بود.زمان ثبت نام کتاب درسی را میدانید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان نهم به دهم 98

کارت شرکت در آزمون یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون در سایت hoosh.medu.ir قابل دریافت خواهد بود. این کارت شامل: اطلاعات فردی دانش آموز، عکس و نیز مدارس تیزهوشان انتخابی بر اساس اولویت است. بدون داشتن کارت شرکت در آزمون، از حضور دانش آموز سر جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98

این آزمون در دهه اول خردادماه در روز جمعه ساعت 9 صبح به صورت سراسری و کشوری برگزار می شود و لازم است داوطلبان شرکت کننده در تاریخ مقرر در حوزه های امتحانی خود حضور یابند. جهت ثبت نام تیزهوشان نهم و قبولی در آزمون تیزهوشان با مشاورین ما در تماس باشید، آیدانیتو بهترین راه جهت ثبت نام تیزهوشان نهم و قبولی در آزمون تیزهوشان نهم را به شما نشان میدهد.

اطلاعی از بهترین مدارس تیزهوشان شهر خود دارید؟

  به طور قطع به یقین اطلاع از لیست بهترین مدارس تیزهوشان شهرتان پیش از هر اقدامی برای شرکت در آزمون مربوطه و سپس ثبت نام در آن ها از اهمیتی اساسی برخوردار است. اما اگر اطلاع دقیقی از این موضوع ندارید اصلاٌ نگرانی به خود راه ندهید. چرا که مشاوران آیدانیتو می توانند در این زمینه اطلاعات ضروری و کافی را به شما بدهند. فقط کافیست که با مشاوران ما تماس تلفنی برقرار کنید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی نمایند.

پس از بررسی دقیق ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 98 ، پیشنهاد می کنیم مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 را نیز بخوانید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام تیزهوشان دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *