آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور پردیس 98
بدون کنکور, شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پردیس, کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پردیس

ثبت نام بدون کنکور پردیس 98





ثبت نام بدون کنکور پردیس 98

پردیس های دانشگاهی که شعبه خودگردان دانشگاه های دولتی هستند به دلیل اعتبار مدرکی که در پایان دوره تحصیل به دانشجویان ارائه می دهند، همواره یکی از مهم ترین گزینه های داوطلبان ورود بدون کنکور به آموزش عالی هستند. پردیس های خود گردان علاوه بر مقطع کارشناسی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری هم پذیرش دارند(البته فقط پردیس کیش دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در مقطع تحصیلاتی تکمیلی مجوز جذب دانشجو دارند). در این مطلب که درباره ثبت نام بدون کنکور پردیس 98 است به نحوه و شرایط ثبت نام پردیس های خودگردان در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت .  

شیوه پذیرش بدون کنکور پردیس در مقطع کارشناسی

پذیرش و ثبت نام بدون کنکور پردیس 98 در مقطع کارشناسی براساس سوابق تحصیلی است. داوطلبانی که برای تحصیل در این دوره درخواست می دهند، معدل شان برای قبولی مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبانی که می خواهند برای پذیرش در پردیس ها درخواست بدهند، باید مدارک کاملی در این زمینه داشته باشند، یعنی اگر در نظام قدیم دبیرستان تحصیل کرده اند دیپلم کامل چهارساله این دوره، اگر در نظام جدید تحصیل کرده اند، مدرک پیش دانشگاهی و اگر دانش آموز فنی حرفه ای یا کاردانش بوده اند، مدرک کاردانی خود را  باید دریافت کرده و ارائه دهند.

ثبت نام در دوره کارشناسی پردیس بدون شرکت در آزمون سراسری

در مرداد دفترچه به نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. این دفترچه برای هر گروه آزمایشی به طور مجزا تنظیم می شود و داوطلبان در این زمان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند دفترچه مربوط به گروه آزمایشی موردنظر خود را دریافت کنند. در بخش اول رشته-محل هایی که در دوره روزانه، شبانه، پردیس و مجازی بدون آزمون متقاضیان را ثبت نام می کنند، مشاهده می شود. داوطلبان می بایست رشته محل های موردنظر خود را از بین پردیس هایی که دانشجو می پذیرند انتخاب کنند. پس از آن در سایت سنجش ثبت نام کنند و پس از ورود به بخش انتخاب رشته کد رشته های انتخابی خود را براساس اولویت علاقه مندی در فرم انتخاب رشته وارد کنند. داوطلبان عزیز به دو نکته توجه داشته باشند؛ نکته اول این است که اگر در کنکور سراسری ثبت کرده اند، لازم نیست مجددا ثبت نام را انجام دهند. کافی است با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود به بخش انتخاب رشته رفته و آن را تکمیل کنند. نکته دوم، برای ثبت نام و انتخاب رشته باید کارت اعتباری خریداری شود و هر کارت اعتباری صرفا برای یک بار انتخاب رشته معتبر است. هر داوطلب مجاز است 150 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کند. اما داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی نیستند ولی می توانند به جز گروه آزمایشی اصلی خود از گروه های زبان و هنر هم رشته انتخاب کنند. معدل در پذیرش ضریب مشخصی دارد؛ اگر داوطلب از گروه آزمایشی مربوط به دیپلمش انتخاب رشته کند ضریب تأثیر مدل 100% است و اگر از گروه های دیگر رشته انتخاب کند ضریب کمتر می شود. برای دیدن جدول ضریب تأثیر معدل به مقاله کارشناسی بدون کنکور پردیس 98 مراجعه شود.

ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون پردیس خودگردان

در مقطع کارشناسی ارشد فقط دانشگاه های شریف و تهران در پردیس های بین الملل خود در جزیره کیش براساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. این پردیس ها یک ماه قبل از زمان ورودی فراخوان پذیرش خود و زمان ثبت نام را منتشر می کنند. ثبت نام از طریق سایت دانشگاه های پردیس انجام می شود و داوطلبان می بایست مدارک موردنظر را در سایت بارگذاری کنند. دانشگاه مدارک متقاضیان را بررسی می کند و با داوطلبان واجدشرایط تماس گرفته و از آنها برای مصاحبه دعوت می کند. دو روز پس از مصاحبه، پذیرش داوطلبان اعلام می شود و پذیرفته شدگان باید در زمان تعیین شده با نسخه اصل مدارک خود در جزیره کیش به دانشگاه موردنظر مراجعه و ثبت نام کنند. برای مطالعه بیشتر در زمینه ثبت نام بدون کنکور پردیس 98 در مقطع کارشناسی ارشد، شرایط و مدارک موردنیاز، مقاله ارشد بدون کنکور پردیس 98 پیشنهاد می شود.  

پذیرش بدون کنکور دکتری در پردیس های بین الملل

پردیس های بین المللی دانشگاه تهران و شریف فقط مجاز هستند در مقطع دکتری از داوطلبان پذیرش کنند. به طور کلی اساس پذیرش سوابق تحصیلی است ولی پردیس کیش دانشگاه شریف قبولی در آزمون اختصاصی را هم جزو شرایط پذیرش در نظر گرفته است. سوابق آکادمیک مانند مقاله آماده پایان نامه ارشد، داشتن توصیه نامه معتبر از اساتید دوره کارشناسی ارشد، داشتن مدرک انگلیسی از دیگر شرایط ثبت نام بدون کنکور پردیس 98 در مقطع دکتری است. مراحل ثبت نام مشابه کارشناسی ارشد است. در مطلب دکتری بدون آزمون پردیس 98 به اطلاعاتی با جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پذیرش بدون کنکور پردیس های بین الملل دانشگاه ها و شرایط و نحوه پذیرش آنها با مشاوران حرفه ای و کارآزموده آیدانیتو تماس بگیرید.  به داوطلبان گرامی پیشنهاد می شود پس از مطالعه ثبت نام بدون کنکور پردیس 98 به بدون کنکور پردیس 98 را هم مطالعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *