آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98





محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98 پرداخته شده است. این نوشتار با هدف کمک به متقاضیان رشته ی فناوری اطلاعات برای یافتن محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98 ایجاد شده و نگاهی اجمالی به فناوری اطلاعات به عنوان پایه ی شغلی یا رشته ی تحصیلی در داخل و خارج از کشور می اندازد.

معرفی رشته فناوری اطلاعات – IT

فناوری اطلاعات به عنوان رشته ی دانشگاهی در سال 1380 مطرح شد و اندکی بعد در سال 81 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به راه افتاد. با وجود فراز و نشیب های بسیار، مانند حذف آن از دفترچه ی انتخاب رشته در سال 95، فناوری اطلاعات از اقبال عمومی گسترده ای برخوردار است که شاید ناشی از تقاضای بالا در بازار کار باشد. به طوری که دانشجویان می توانند حین تحصیل مشغول به کار شده و مهارت های برنامه نویسی خود را افزایش دهند. رشته مهندسی فناوری اطلاعات زیر مجموعه ی گروه ریاضی و فنی است که در زیرگروه اول ارائه می شود، با وجود ماهیت میان رشته ای فناوری اطلاعات که ترکیبی است از رشته های مدیریت، مهندسی صنایع و مهندسی الکترونیک، مهندسی کامپیوتر به خصوص گرایش نرم افزار بیشترین واحد های درسی را به خود اختصاص داده و محوریت آن از مباحث مربوط به سخت افزار (با 15 واحد از 61 واحد درسی) به طور چشم گیری بیشتر است. با توجه به شباهت و نزدیکی رشته مهندسی فناوری اطلاعات به رشته مهندسی کامپیوتر ، این رشته در سال های اخیر به گرایش مهندسی کامپیوتر تبدیل شده است، بنابراین دیگر به عنوان رشته مستقل ارائه نمی شود.

محل قبولی دانشگاه آزاد فناوری اطلاعات

در این مبحث از مقاله محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98 لیست دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی فناوری اطلاعات پرداخته ایم، همانطور که در جدول زیر مشخص است تعداد دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی فناوری اطلاعات محدود است و این محدودیت رقابت داوطلبان در این رشته را بیشتر خواهد کرد.
ردیفنام واحدهای پذیرنده کامپیوتر
1واحد کرج
2واحد تهران جنوب
3واحد تهران غرب
4واحد تهران مرکزی
5واحد علوم و تحقیقات
6واحد فیروزکوه
7واحد مشهد

محدوده تراز قبولی دانشگاه آزاد 

تراز از مهم ترین عواملی است که در قبولی دانشگاه آزاد تاثیر می گذارد و داوطلبان نه بر اساس سهمیه ی منطقه ای بلکه با نمره کل سنجیده می شوند. سهمیه ی ایثارگران، خانواده شهدا، بسیج فعال و سهمیه ی عادی نیز تفاوت ایجاد می کند. در بررسی سوابق تحصیلی، معدل دیپلم 25% و معدل پیش دانشگاهی 5% تاثیر مثبت دارد. با این وجود باید درنظر داشت که به خاطر متغییر بودن سطح علمی داوطلبان، که به طور کلی رو به رشد است، در هر سال محدوده تراز قبولی می تواند تغییر کند.

محدوده درصد کنکور آزاد 98 – فناوری اطلاعات

 

نام دانشگاهواحد علوم و تحقیقاتتهران مرکزی
ادبیات15-4615-45
زبان عربی17-3813-38
فرهنگ و معارف23-4919-48
زبان های خارجی29-5015-40
ریاضی25-4020-42
فیزیک26-4017-38
شیمی34-4315-40

محدوده تراز قبولی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد 98

نام دانشگاهمحدوده تراز
واحد تهران جنوب6300-7200
واحد تهران مرکزی6150- 7250
واحد تهران شمال6050- 7000
واحد علوم تحقیقات7300-8300
  برای انتخاب رشته بر اساس تراز و رتبه ی خود با گروه آموزش و مشاوره آیدانتو تماس بگیرید. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه محل قبولی و دانشگاه های آزاد پذیرنده (IT) فناوری اطلاعات 98 مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی فناوری اطلاعات (it) سراسری 98 را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *