مهاجرت به سوئد

ثبت شرکت در سوئد






 


ثبت شرکت در سوئد

افراد بسیاری در سراسر جهان، از جمله ایران، متقاضی مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت دائم این کشور هستند. این علاقه عجیب نیست چون ویژگی های مثبت کشور سوئد و مزایای زندگی در این کشور بسیارند. روش های ورود به کشور سوئد متنوع اند. تحصیل، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، و… انواع روش های دریافت مجوز اقامت کوتاه مدت در سوئد هستند.

کسانی که اقامت موقت سوئد را دارند، بعد از چهار الی پنج سال، در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشند می توانند اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنند.

یکی از روش های ورود به خاک سوئد، دریافت اقامت موقت این کشور و تبدیل آن به اقامت دائم، ثبت شرکت در سوئد است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط ثبت شرکت در سوئد بپردازیم.

شرایط ثبت شرکت در سوئد

شرایط ثبت شرکت در سوئد برای ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار ساده تر است. کسی که از ایران برای ثبت شرکت در سوئد اقدام کند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. چون بعضی روندهای قانونی نیازمند حضور در سوئد هستند.

در این شرایط کمک گرفتن از مشاور یا یک شریک کاری ساکن در سوئد می تواند بسیار مفید باشد. شهروندان کشورهایی از جمله ایران برای ورود به سوئد نیازمند ویزا هستند. به منظور واجد شرایط ثبت شرکت در سوئد بودن باید از ویژگی های زیر برخوردار بود:

  • اثبات توانایی در زمینه کاری شرکتی که قرار است ثبت شود
  • تجربه اداره شرکت
  • گذرنامه معتبر (اعتبار گذرنامه نباید کمتر از دو سال باشد)
  • آشنایی با زبان سوئدی و انگلیسی
  • اثبات به عهده داشتن مسئولیت شرکت مورد نظر (حداقل 50% سهام شرکت باید متعلق به متقاضی باشد)
  • توانایی تأمین هزینه های خود، همسر و فرزندان در دو سال اول اقامت در سوئد (این هزینه ها شامل 200،000 کرون برای متقاضی، 100،000 کرون برای همسرش و 50،000 کرون برای هر فرزند است.
  • طراح اقتصادی شرکت که نشان دهنده سودآوری آن باشد.

انواع ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد می تواند به دو روش زیر انجام شود:

  • ثبت یک شرکت جدید
  • خرید یک شرکت در حال کار

انواع شرکت ها در سوئد

شرکت ها در کشور سوئد در انواع مختلف زیر هستند:

شرکت تعاونی (مشارکتی)

شرکت های تعاونی به روش مشارکتی اداره می شوند. در این شرکت ها همه مسئول همه اتفاقات هستند و در صورتی که حتی یک عضو جدید به هیئت مدیره اضافه شود، مسئول بدهی های قبلی است.

شرکت سهامی

در شرکت های سهامی، در صورت بدهی یا ورشکستگی، شرکت مسئول بازپرداخت بدهی ها است. شرکت های سهامی در دو دسته سهامی عام و سهامی خاص قرار می گیرند.

سهامی عام

شرکت های سهامی عام برای کسب و کارهای بزرگ مناسب هستند و یک هیئت مدیره حداقل سه نفره برای آن ها لازم است.

سهامی خاص

یک مدیر عامل و یک معاون برای به راه انداختن یک شرکت سهامی خاص کافی است.

شرکت سهامی خاص محدود

در این نوع شرکت، فردی که آن را ثبت کرده، به تنهایی مسئول همه چیز است و اگر شرکت بدهی داشته باشد، دولت می تواند اموال شخص را ضبط کند.

مشارکت محدود

شرکت هایی با ویژگی های مشارکت محدود هم به شیوه مشارکتی اداره می شوند. تفاوت آن ها با شرکت های تعاونی این است که هر کس می تواند نقش و مسئولیتی داشته باشد. یک نفر می تواند مسئول بدهی باشد و باقی افراد نقشی در بدهی نداشته باشند.

مدارک ثبت شرکت در سوئد

کسی که قصد ثبت شرکت در سوئد دارد، باید به این منظور مدارک زیر را به سفارت ارائه بدهد.

  • طرح توجیهی اقتصادی
  • قرار داد اجاره شرکت
  • قرارداد با مشتریان و تأمین کننده هزینه ها
  • مجوزهای قانونی لازم
  • اساس نامه شرکت
  • برنامه مدون سرمایه گذاری و سرمایه های لازم

معمولاً اجازه اقامت موقت از طریق ثبت شرکت دو سال اعتبار دارد و کسی که این مجوز را داشته باشد می تواند اعضای خانواده اش را هم همراه خودش به سوئد ببرد. بعد از دو سال می توان برای تمدید مجوز اقامت اقدام کرد.

امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم در شرایطی که کسی شرکتی را در سوئد ثبت کرده باشد و مشغول به کار شده باشد، وجود دارد. البته این در صورتی ممکن است که فرد مالیات مورد نیاز را پرداخته باشد، در مدت اقامت جرمی مرتکب نشده باشد و کسب و کارش به مرحله سودآوری رسیده باشد.

در این مقاله به موضوع ثبت شرکت در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مهاجرت کاری به سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کارآفرینی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل و مهاجرت تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *