آیدانیتو > هوافضا بدون کنکور
بدون کنکور

هوافضا بدون کنکور






هوافضا بدون کنکور

رشته هوافضا یکی از رشته های جذاب گروه فنی و مهندسی است. این رشته اشتراکات زیادی با رشته مکانیک دارد. رشته هوافضا به طراحی، ساخت، نگهدای و بهبود اجسام متحرک در هوا می پردازد. ماهواره ها، هواپیماها، فضاپیماها از جمله اجسام متحرک در هوا و فضا هستند. در گذشته و حتی چند سال قبل تنها راه تحصیل در رشته هوافضا شرکت در کنکور و قبولی از طریق کنکور بر اساس رتبه حاصله بوده است. اما امروزه امکان تحصیل در رشته هوافضا بدون کنکور نیز میسر شده است. اما چگونه می توان به تحصیل در رشته هوافضا بدون کنکور پرداخت؟ چه مقاطعی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا بدون کنکور هستند؟ کدام دانشگاه ها به پذیرش دانشجو هوافضا بدون کنکور می پردازند؟

کاردانی هوافضا بدون کنکور

رشته هوافضا دارای دوره کاردانی نیست و در هیچ یک از دانشگاه های جامع علمی کاربردی، آزاد و سراسری کاردانی هوافضا بدون کنکور ارائه نمی شوند. اگر مایل به تحصیل در دوره کاردانی هستید می توانید رشته های سیستم های  ارتباط و ناوبری هوایی بالگرد و یا کاردانی تعمیر و نگه داری هواپیما را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که زمینه کاری این دو رشته بسیار متفاوت از رشته هوافضا است.

کارشناسی هوا فضا بدون کنکور

کارشناسی رشته هوافضا بدون کنکور ارائه می شود. دانشگاه های ارائه دهنده هوافضا بدون کنکور شامل دانشگاه های آزاد و سراسری هستند. شما می توانید متناسب با محل زندگی، رتبه علمی دانشگاه، مسافت، شهریه و مواردی دیگر دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل کارشناسی هوافضا بدون کنکور را انتخاب کنید.

کارشناسی هوا فضا بدون کنکور آزاد

برخی از  دانشگاه های آزاد به مانند واحدهای خمینی شهر، سراب، تهران شمال کارشناسی هوافضا بدون کنکور را ارائه می دهند. ثبت نام کارشناسی هوا فضا بدون کنکور آزاد به صورت اینترنتی انجام می شود. برای ثبت نام لازم است دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد بر اساس سوابق تحصیلی را مطالعه کنید و برای ثبت نام اقدام کنید.

کارشناسی هوافضا بدون کنکور سراسری

دانشگاه سراسری که شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور است نیز کارشناسی هوا فضا بدون کنکور را ارائه می دهد. رشته هوا فضا بدون کنکور در دوره روزانه ارائه نمی شود اما امکان ثبت نام هوا فضا بدون کنکور در دوره پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی وجود دارد. ثبت نام کارشناسی هوا فضا بدون کنکور سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود. به این منظور بعد از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی از طریق سایت سنجش به انتخاب رشته بپردازید.

کارشناسی ارشد هوافضا بدون کنکور

تحصیل در کارشناسی ارشد هوافضا بدون کنکور تنها به یک صورت امکانپذیر است و آن هم تحصیل از طریق استعداد درخشان است. اگر شما کارشناسی هوافضا خوانده اید و معدل کل شش ترم اولتان بالای 17 بوده است و جز 10% نفرات برتر گروه خود بوده اید می توانید ارشد هوافضا بدون کنکور بخوانید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هوافضا بدون کنکور اطلاعیه های دانشگاه خود را بررسی کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دکتری هوافضا بدون کنکور

برای تحصیل در دکتری مهندسی هوافضا بدون کنکور نیز به مانند دوره کارشناسی ارشد باید جز استعدادهای درخشان دانشگاه خود باشید. البته توجه داشته باشید در صورتی که جز استعدادهای درخشان باشید و بتوانید در دکتری هوافضا بدون کنکور شرکت کنید نیاز است به مانند سایر داوطلبان مصاحبه را انجام دهید و حداقل نمره لازم برای قبولی در مصاحبه را کسب کنید.
میتوانید مقاله معرفی گرایش های ارشد هوافضا را نیز مطالعه کنید. تا بیشتر با این رشته آشنا شوید.

به منظور اطلاع از نحوه، زمان و شرایط ثبت نام هوا فضا بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *