آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور
آزمون کاردانی به کارشناسی

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور





تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور

همان گونه که در جریان هستید تمامی داوطلبان پذیرفته نشده در کنکور آزاد و سراسری امکان استفاده از طرح تکمیل ظرفیت را به جهت امتحان شانس خود دارند. از آن جایی که تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اهمیتی بسیار اساسی دارد، موضوع این مقاله را به تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور اختصاص داده ایم.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سراسری

حتماً اطلاع دارید که نتایج نهایی کنکور سراسری در شهریور ماه در سایت سازمان سنجش کشور اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به آن، از نتایج نهایی کنکور خود اطلاع یابند. مدتی پس از اعلام نتایج، تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسری و آزاد برای جذب بیشتری از دانشجویان فراخوان پذیرش به منظور تکمیل ظرفیت اعلام می کنند. لازم به یادآوری است که طرح تکمیل ظرفیت برای دو دانشگاه سراسری و آزاد به شکل جداگانه برگزار می شود. باید بگوییم که تنها در صورت شرکت و حضور یافتن در کنکور سراسری دانشگاه ها امکان شرکت در تکمیل ظرفیت به شما داده می شود. شایان ذکر است که طرح جامع تکمیل ظرفیت برای تمامی دوره های تحصیلی از جمله کاردانی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قابل اجراست.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور

قابل توجه شما دوستان عزیز که هر یک از داوطلبان متقاضی می توانند بسته به تمایل خود در یکی از دو ماه آبان و آذر در طرح تکمیل ظرفیت سراسری شرکت نمایند. زیرا تکمیل ظرفیت دانشگاه های مجازی، روزانه، پردیس خود گردان و مجازی در نهمین ماه سال یعنی آذر و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه های نیمه دولتی پیام نور در ماه آبان صورت می گیرد. لازم به ذکر است که در دانشگاه پیام نور به علت عدم وجود مقطع کاردانی به کارشناسی شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور نیستیم. به عبارت دیگر در دانشگاه پیام نور تمامی رشته ها تنها در مقطع کارشناسی و بالاتر ارائه می گردند. شما داوطلبان امکان شرکت در طرح تکمیل ظرفیت را بدون هیچ گونه محدودیتی دارید، فقط تمام توجه و حواس خود را در این زمینه به کار گرفته تا بهترین و منطقی ترین انتخاب رشته را داشته باشید.

با انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور می توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

فقط توجه به این نکته ضروری است که با قبولی در این مرحله، پذیرش و قبولی شما در مرحله اول انتخاب رشته به صورت خودکار لغو شده و هرگز نمی توانید در آن رشته وارد دانشگاه شوید. پس از گزینش 50 رشته تحصیلی در واحدهای دانشگاهی متعدد، کد رهگیری را دریافت و آن را در جایی امن و قابل دسترسی یادداشت نمایید.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سایر دانشگاه ها

با توجه به اینکه در مقطع کاردانی به کارشناسی، دانشگاه پیام نور اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت نمی کند، آگاهی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ضروری به نظر می رسد. در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی باید این نکته را مطرح کنیم که آخرین روزهای ماه مهر و یا اوایل ماه آبان برای انجام این کار در نظر گرفته شده که به هر یک از شما عزیزان فرصت انتخاب 20 کد رشته محل مختلف داده می شود. تمامی داوطلبان می توانند بدون هیچ مشکل و نگرانی در تکمیل ظرفیت گروه آزمایشی مربوط به خود ( ریاضی، انسانی و تجربی) شرکت و انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که طرح ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به صورت کاملاً آنلاین و اینترنتی اجرا می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پیام نور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *