تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه

حتماً در بین خوانندگان این مقاله، افراد بسیاری هستند که امسال یعنی سال 97 در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها شرکت کرده اند. این افراد پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته خود را در مراکز مختلف دانشگاهی انجام داده اند و اکنون بی صبرانه در انتظار اعلام نتایج نهایی روزها را سپری می کنند. اما امکان اینکه پس از اعلام محل قبولی از موقعیت خود راضی نباشند، امری بدیهی است. زیرا امکان دارد فرد در واحد دانشگاهی پذیرفته شود که جزء اولویت های اول وی نبوده و بالاجبار آن را انتخاب کرده است. اما چه باید کرد؟

اگر دقیقاً با معنای تکمیل ظرفیت آشنا نیستید، در اینجا تعریفی هر چند مختصر از آن را خدمتتان ارائه می نماییم. معمولاً هر ساله تعداد دانشجویان مورد پذیرش در شماری از رشته های دانشگاهی به حد نصاب خود نمی رسد. در نتیجه، مسئولین دانشگاه مجبور به دادن فراخوان برای جذب بیشتر افراد و رساندن دانشجویان، تعداد مورد نظر هستند. این فراخوان به نام تکمیل ظرفیت معروف بوده و شرکت در آن می تواند بسیار راهگشا باشد. بنابراین، اگر به طور مثال در رشته ای مانند مهندسی عمران در یک دانشگاه نیاز به جذب 30 نفر است، در دوره تکمیل ظرفیت می توان به میزان زیادی این کمبود را جبران کرد.

در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه می پردازیم. لازم به ذکر است که، مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه برای دو گروه از رشته های با آزمون و بدون آزمون اجرا می شود. رشته های با آزمون تنها شامل رشته های گروه پیراپزشکی بوده و باقی رشته های بدون آزمون هستند. در مورد رشته های بدون آزمون باید گفت که هر کدام از افرادی که زودتر اقدام به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت نمایند، امکان پذیرش آن ها به مراتب بیشتر از سایرین است. اما این امر در مورد دوره تکمیل ظرفیت با آزمون کاردانی به کارشناسی روزانه صدق نمی کند. ما را همراهی کنید تا آشنایی لازم را در مورد تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه پیدا کرده و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه روزانه

شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه مستلزم مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته به طور دقیق است. شما عزیزان پس از این کار باید لیست کد رشته محل های مورد نظر خود را بر روی برگه ای یادداشت کنید تا در زمان انتخاب رشته  سریع تر عمل نمایید. ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه به شکل اینترنتی بوده و فرصت انتخاب 50 رشته دانشگاهی را در اختیار شما قرار می دهد. ناگفته نماند که تنها سایتی که می توانید به منظور تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه را اقدام به ثبت نام نمایید، سایت سازمان سنجش است.

در پایان عملیات ثبت نام، هرگز یادداشت کد رهگیری را فراموش نکرده و از اتمام ثبت نام خود اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که با پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سراسری روزانه ، دانشگاه مورد قبولی شما در شهریورماه حذف می شود، نهایت دقت را در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت به خرج دهید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه

جهت اطلاع شما دوستان گرامی باید بگوییم که ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه روزانه در روزهای پایانی مهرماه 97 و یا اولین روزهای آبان شروع می گردد. در نتیجه، گوش به زنگ زمان دقیق اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش باشید و از این فرصت طلایی استفاده نمایید.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه روزانه

همان گونه که گفتیم ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه به احتمال قوی در اواخر ماه آینده یعنی مهر و یا اوایل هشتمین ماه سال یعنی آذرماه انجام می گیرد. در نتیجه، پس از طی چند هفته نتایج این دوره نیز به اطلاع داوطلبان گرامی می رسد. البته زمان دقیق آن مشخص نبوده و فعلاً باید صبر کرد.

در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه پرداختیم. در ضورت تمایل، امکان مشاهده مقاله تکمیل ظرفیت کنکور 97 نیز برای شما دوستان فراهم است.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه روزانه دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه

  1. ندا گفت:

    سلام ببخشیدکاردانی به کارشناسی برای رشته های بهداشت عمومی…سال۹۸تکمیل ظرفیت داره؟؟
    زمانش کی هست؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *