آیدانیتو > بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات





بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

در دنیای کنونی، فناوری اطلاعات به یک رکن اصلی و کاربردی هم در عرصه اجتماعی و هم کاری تبدیل شده است. رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دو بخش مدیریت و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و فارغ التحصیلان آن، هم در زمینه نظریه های مدیریت و هم سیستم های اطلاعاتی می بایست از دانش کافی برخوردار باشند. آنچه که اهمیت دارد، اطلاع از بازار کار این رشته در مقطع دکتری و حوزه های فعالیت رشته مدیریت فناوری اطلاعات است. برای علاقه مندان به رشته فناوری اطلاعات در مقطع دکتری، جایگاه های شغلی آن و حقوق و درآمد متناسب با هر یک از موقعیت های شغلی آن مهم ترین گزینه برای ادامه تحصیل است. به همین منظور در این مقاله به بررسی بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات می پردازیم.

بازار کار و درآمد دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات

مدیران فناوری اطلاعات در حوزه طراحی، گسترش و اجرا و مدیریت سیستم های اطلاعاتی فعالیت می کنند و این نقش، یک امر ضروری برای توسعه و هماهنگی یک کشور با سطح جهانی است. با توجه به نوع حرفه و کار مدیریت فناوری اطلاعات که امکان ایجاد ارتباط با بخش های مختلف آی تی را در یک سازمان ایجاد می کند، تمامی سازمان ها و مراکزی که از فناوری اطلاعات استفاده می کنند، در یک کشور به این حرفه و رشته نیاز دارند. از این رو بازار کار رشته مدیریت فناوری اطلاعات در نگاه کلی خوب است.
اما قضیه تنها به اینجا ختم نمی شود. برای بهره بردن از بازار کار رشته مدیریت فناوری اطلاعات، داشتن تناسب آنها با صندلی های شغلی بسیار حائز اهمیت است. بعضی از رشته های دانشگاهی در حال حاضر مورد استقبال افراد زیادی است و به سرعت ظرفیت های آن به سمت اشباع شدن می رود. از این رو در آینده شغلی آن، باید به جایگاه های شغلی محدودتر و با ورودی بسته تر توجه کرد.
نکته ی بعدی داشتن یا کسب مهارت های لازم برای انجام وظایف مورد انتظار یک شغل است. رشته مدیریت فناوری اطلاعات هم یک مدیر و هم یک فرد آشنا به سیستم های اطلاعاتی و فناورانه می طلبد که احراز جایگاه های شغلی آن نیازمند برخورداری از سطوح مهارتی در این دو حوزه مطابق با وظایف تعریف شده است و کسانی که دارای مهارت بیشتری باشند، تقاضای بیشتری هم برای داشتن شغل در رشته مدیریت فناوری اطلاعات خواهند داشت.
تجربه هم اگر توأم با دیگر ویژگی ها باشد، در بازار کار یک رشته و به ویژه رشته مدیریت فناوری اطلاعات، امتیاز مثبتی به حساب می آید. هر چند سنگینی کفه ترازوی آن با دیگر نکاتی که گفتیم در سطح رسیدن به موقعیت شغلی دلخواه با درآمد مطلوب است که از راههای حضور در محیط کار و مطالعه و دانشگاه و در واقع توجه به ابعاد نظری و عملی حاصل می شود.
همه ی این نکات تنها در صورتی به ارتقاء فرد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات کمک می کند که علاقه وجود داشته باشد. از این رو به آنچه که علاقه دارید رو بیاورید. چون علاقه موجب انگیزه و تلاش می شود و در همین راستا، مهارت و دانش تخصصی فرد نیز رشد می کند و جایگاه شغلی و درآمد وی نیز رشد و توسعه می یابد.

حوزه های فعالیت رشته مدیریت فناوری اطلاعات

یک مدیر فناوری اطلاعات با مدیریت رفتارهای سازمانی، دانش و سنجش تأثیر فناوری ها بر یک اداره یا سازمان سر و کار دارد. با توجه به حرکت دنیا به این سمت و دخالت رو به افزون فناوری در تمامی ابعاد یک سازمان، فارغ التحصیلان دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات فرصت تصاحب سمت های شغلی مرتبط با این وظایف را دارند و در اکثر سازمان ها به عنوان تحلیل گر سیستم ها، پشتیبانی از نرم افزار های تعیین شده، مدیر قسمت آی تی و مدیریت اطلاعات را می توانند بر عهده بگیرند.
روحیه فارغ التحصیلان مدیریت فناوری اطلاعات می بایست تیمی و گروهی باشد و از قدرت تحلیل بالا برخوردار باشند. برخورداری از دانش زبانی در حد مطلوب نیز امتیاز مثبتی برای آنها خواهد بود. با نگاه به تمامی این نکات و رصد تمامی چشم اندازهای بازار کار دکتری رشته فناوری اطلاعات، مسیر را با وضوح بیشتری ببینید و برای آن قدم بردارید. در پایان اگر نکته ای جامانده و شما قصد دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید یا اینکه خود فارغ التحصیل رشته مدیریت فناوری اطلاعات هستید و نظر و سؤالی دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *