آیدانیتو > بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک

بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک






بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک

رشته مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک از جمله رشته های مقطع دکتری است که خود به سه گرایش مدیریت پیگیری از جرم، مدیریت ایمنی ترافیک و جرم یابی تقسیم می شود. هر یک از این گرایش ها با هدف آموزشی و مدیریتی مورد نیاز سازمان های مربوطه طراحی شده اند و با توجه به اینکه رشته ای نسبتاً جوان است و متقاضی از دیگر رشته ها برای ادامه تحصیل در آن وجود دارد. در ادامه به بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک و حوزه های فعالیت آن می پردازیم.

بازار کار و درآمد دکتری مدریت پیشگیری جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک

رشته مدیریت پیشگیری از جرم به بررسی و تحلیل و ایجاد شیوه های کنترل اجتماعی، مدیریتیو  انتظامی می پردازد و مدیران این حوزه با پیاده سازی سیاست ها و رویکردهای جلوگیری از وقوع جرم در بستر جامعه ایرانی در زمینه کنترل اجتماعی گام بر می دارند. با توجه به این تعریف می توان گفت که نهادهای انتظامی و امنیتی به رشته مدیریت پیشگیری از جمر و فارغ التحصیلان دکتری آن نیاز دارند، از این رو بازار کار و درآمد دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، در نگاه کلی به این تخصص نیاز دارد. در کنار تخصص مدیریت پیشگیری از جرم، مدیریت جرم یابی به بررسی و تحلیل ریشه های جرم و مشخص کردن انواع آن ها در یک جامعه ی یا حتی سازمان می پردازد.
از این رو بیشتر به تعریف ابعاد یک جرم به لحاظ علمی توجه دارد. رشته مدیریت ایمنی ترافیک به پیشگیری علمی و اصولی از ترافیک، حوادث ترافیکی و ارتقاء سلامت توجه دارد و به مدیریت پدیده ترافیک که بحران شهرهای پرجمعیت جهان سوم است، می پردازد.
هر سه گرایش دکتری پیشگیری جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک به هم مرتبط هستند و قبل و بعد از وقوع جرم را بررسی و مدیریت می کنند. نهادهای نظارتی، انتظامی و امنیتی و مدیریت راهها و جاده ها برای افزایش و یا بهبود امنیت و سلامت جامعه به متخصصان این رشته مدیریتی نیاز دارند و آنچه که گوی سبقت را از استخدام شدن فارغ التحصیلان آن با هر مقطع تحصیلی می رباید، اکتفا به محیط درس و دانشگاه و عدم کسب مهارت و تجربه است.
توجه به این نکته نصف راه شما برای تصاحب شغل مورد نظرتان را طی می کند و مابقی راه هم پشتکار و ارائه دانش تخصصی در حد مورد انتظار سازمانی است که در آن مشغول به کار هستید. سطح متوسط درآمد یک مدیر، پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک وابسته به سابقه کاری، میزان تخصص و سمتی است که وی دارد و از 2 میلیون تومان به بالا را در بر می گیرد. برگ برنده ی دنیای کار در عصر کنونی سنجش صحیح ظرفیت های مورد نیاز یک رشته برای حال و آینده و تمرکز بر تخصص حرفه ای خود است که فرد را در بازار کار با هر نوع مدرکی حتی مدرک دکتری شایسته جایگاه شغلی و درآمد مورد نظر خود خواهد کرد.

حوزه های فعالیت مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک

همان طور که از نام دکتری گرایش های مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک مشخص است، حوزه های فعالیت متخصصان این گرایش ها مراکز انتظامی و پلیسی، کانون های اصلاح و تربیت، دادگاهها و مراکز توان بخشی و مددکاری اجتماعی است که با توجه به دانش تخصصی و مهارت، مدیریت یک بخش کوچک تا یک سازمان بزرگ را می توانند برعهده بگیرند.
جرم واقعیت هر جامعه ای است و انجام اقدامات علمی و اصولی به منظور ریشه یابی و ریشه کنی آن موجب ارتقا و سلامت یک جامعه می شود. از این رو نیاز به این تخصص ها و نهادهای مربوط به آن در جامعه ما وجود دارد و فارغ التحصیلان آن به میزان ارزش افزوده ای که برای سازمان های مربوطه ارائه می دهند،جذب حوزه های کاری آن می شوند.
فارغ التحصیلان دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک در کنار حوزه های فعالیتی که گفتیم امکان تدریس و آموزش و مشاوره در مؤسسات و مراکز دانشگاهی را نیز دارند و می توانند به عنوان پژوهشگر محقق فعالیت نمایند. در پایان باید بگوییم که اگر نکات ظریف و کاربردی دنیای کار رشته دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک را مدنظر قرار دهید، هرگز بیکار نمی مانید.
اگر تجربه ای دارید یا نکات تأثیرگذاری برای فارغ التحصیلان و علاقه مندان به رشته مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار دکتری مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *