دسته‌بندی نشده

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی





انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی

در این مقاله با موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی همراه شما هستیم. رشته روانشناسی یکی از رشته های گروه علوم انسانی است و در مقطع ارشد دارای گرایش های عمومی، بالینی و… است اما در مقطع کارشناسی با عنوان روانشناسی ارائه می شود. اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته روانشناسی هستید می توانید به تحصیل این رشته از دو مسیر مختلف بپردازید.

  • با شرکت در کنکور و قبولی در رشته روانشناسی
  • بدون نیاز به شرکت در کنکور

در این مقاله مسیر دوم را بررسی می کنیم و شما را با انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی آشنا می کنیم.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی پیام نور

حال که شما تحصیل بدون کنکور روانشناسی در دانشگاه پیام نور را انتخاب  کرده اید، بهتر است از زمان و نحوه ثبت نام آن نیز مطلع باشید. ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی دانشگاه پیام نور همزمان با ثبت نام دانشگاه سراسری امکان پذیر است. شما می توانید در زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری نیز برای انتخاب رشته های بدون کنکور ثبت نام کنید. علاوه بر این شما می توانید در آبان ماه اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی کنید. زیرا دانشگاه پیام نور در نیمه اول آبان ماه اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور تحت عنوان تکمیل ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می کند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی مرداد ماه و آبان متفاوت از هم است. در این مقاله نحوه انتخاب رشته در هر دو نوبت را توضیح می دهیم.

انتخاب رشته مرداد ماه

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی مرداد ماه همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری انجام می شود. در این مرحله داوطلبان می توانند تا 150 کد رشته محل را از دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب کنند. برای انتخاب رشته باید تمام نکات را در نظر گرفت. سپس سازمان سنجش به بررسی انتخاب های داوطلبان می پردازد و بر اساس سوابق تحصیلی، هر داوطلب که یکی از انتخاب های خود پذیرفته می شود.

اما در نوبت دوم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی متفاوت است. نوبت دوم انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی در آبان ماه انجام می شود. در این مرحله، شما می توانید در سایت سنجش و از طریق لینک جستجو واحدهای پیام نور ارائه دهنده رشته دانشگاهی را مشاهده کنید. سپس باید یکی از واحدها را انتخاب کنید و جهت ثبت نام به مرکز انتخابی خود مراجعه کنید.

نکات مهم برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی

برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی، ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنید و واحدهای ارائه دهنده روانشناسی را پیدا کنید. لیستی از واحدها تهیه کنید، و متناسب با محل زندگی، رتبه علمی، علاقه فردی و… لیست واحدهای انتخابی خود را اولویت بندی کنید. واحدهای بسیار زیادی، رشته پیام نور را ارائه می دهند ما به شما پیشنهاد می کنیم واحدهایی را انتخاب کنید که به محل سکونت شما نزدیک باشد. زیرا دانشگاه پیام نور فاقد امکانات رفاهی نظیر خوابگاه است.
پیشنهاد میکنیم مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور را مطالعه نمایید.

شما می توانید از یک مشاور برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور دانشگاهی کمک بگیرید. به این منظور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور روانشناسی خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *