دسته‌بندی نشده

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق

چند سالی است که دانشگاه آزاد در اکثر رشته های مقطع کاردانی بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در پذیرش بدون کنکور آنچه که بسیار در قبولی داوطلب اهمیت دارد، انتخاب رشته است. انتخاب رشته ای که به شیوه صحیح و با رعایت تمام اصول صورت گرفته باشد، داوطلب را به سادگی به هدفش می رساند. با در نظر گرفتن اهمیت انتخاب رشته، در این مقاله به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق می پردازیم که از رشته های بسیار پرطرفدار در تمام مقاطع و از جمله در مقطع کاردانی است. اگر قصد دارید در دانشگاه آزاد رشته برق را انتخاب کنید، مقاله انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق را دنبال کنید.

شیوه پذیرش بدون کنکور کاردانی برق دانشگاه آزاد

مبنای پذیرش بدون کنکورکاردانی برق آزاد سوابق تحصیلی است. در این شیوه پذیرش معدل دیپلم متقاضی معیار پذیرش قرار می گیرد. بر همین اساس، ثبت دقیق معدل در فرم تقاضای ثبت نام بسیار مهم است و دقیقا معدلی که در گواهینامه دیپلم داوطلب وجود دارد، می بایست بی کم و کاست در فرم ثبت نامی وارد شود. اگر معدل وارد شده با معدل واقعی تفاوت داشته باشد، قبولی و ثبت نام متقاضی ملغا خواهد شد.

بدون کنکور کاردانی برق دانشگاه آزاد

رشته برق هم در کاردانی پیوسته و هم در کاردانی ناپیوسته ارائه می شود. تنها تفاوتی که بین کاردانی پیوسته و ناپیوسته وجود دارد در شرایط پذیرش است و بقیه موارد از جمله انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق برای کاردانی پیوسته و ناپیوسته مشابه است.

شرایط پذیرش کاردانی بدون کنکور برق

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق بدون داشتن شرایط پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد ممکن نیست. همان طور که در بخش قبل گفتیم، شرایط پذیرش کاردانی پیوسته و ناپیوسته با تفاوت دارد. برای پذیرش کاردانی پیوسته داشتن دپیلم سه ساله متوسطه در شاخه های فنی و حرفه ای یا کار و دانش یا نظری لازم است؛ در حالیکه برای کاردانی ناپیوسته داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم دبیرستان نظام قدیم ضروری است. در کاردانی ناپیوسته نمی توان با دیپلم سه ساله متوسطه ثبت نام کرد.

نحوه انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور برق آزاد

در آخرین بخش مطلب انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد برق ، نحوه انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد و مهم ترین نکته مربوط به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد را شرح می دهیم. داوطلبان بعد از اینکه کارت اعتباری خریداری کردند و فرم تقاضای ثبت نام را تکمیل کردند، می توانند انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد را انجام دهند.

هر متقاضی در مرحله انتخاب رشته می تواند 20 انتخاب داشته باشد. اما مهم ترین نکته مربوط به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد این است که کد رشته های انتخابی را براساس اولویت بندی در فرم انتخاب رشته وارد شوند. منظور از اولویت بندی این است که کد رشته ها به ترتیب اهمیت و علاقه در فرم ثبت شوند و رشته هایی که قبولی در آنها اولویت داوطلب است، در گزینه های اول قرار بگیرند.  بعد از پایان انتخاب رشته هر متقاضی یک رسید ثبت نام دریافت می کند که باید تا پایان تمام مراحل نزد خود نگهداری کند.

به داوطلبان کاردانی بدون کنکور آزاد برق پیشنهاد می کنیم مقاله لیست دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد برق را هم مطالعه کنید.

 در صورت داشتن هر گونه سؤال پیرامون رتبه بندی دانشگاه ها، انتخاب رشته و ثبت نام  کاردانی بدون کنکور آزاد برق با مشاوران آیدانیتو  تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *