آیدانیتو > انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98
انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون پردیس, انتخاب رشته دکتری بدون آزمون پردیس, انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور پردیس, انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور پردیس, انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پردیس, بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98





انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98

امروزه تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه های مختلف ایران بسیار در میان مردم رایج شده است. افراد بسیاری هستند که برای اجرای این طرح در دانشگاه ها به آرزوی خود یعنی ادامه تحصیل در مؤسسات آموزش عالی و کسب مدارج عالی رسیده اند. یکی از دانشگاه های برگزاری طرح بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان بوده که هر ساله دانش آموزان بسیاری جهت ثبت نام و ادامه تحصیل در آن اقدام می کنند. موضوع این مقاله را به انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 بدست آورید.

شرایط بدون کنکور پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان در ایران در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب و گزینش دانشجو می نمایند. در مقطع کارشناسی، این جذب دانشجو تنها براساس سوابق تحصیلی فرد بوده و در مرداد ماه هر سال صورت می گیرد. در این زمان، داوطلب حق انتخاب 150 کد رشته را از میان رشته های معرفی شده دارد. اما در دوره کارشناسی ارشد و دکتری قضیه کاملاٌ متفاوت است. به طوری که، در این دو مقطع تحصیلی پذیرش در تمامی واحدهای پذیرنده براساس آزمون سراسری بوده و تنها در پردیس دانشگاه تهران در کیش و ارس و همچنین پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف در کیش شاهد جذب دانشجو بدون کنکور هستیم. البته، انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 در دانشگاه های پردیس دانشگاه تهران و پردیس خودگردان کیش تنها بر طبق سوابق تحصیلی داوطلب بوده و معدل آن ها با توجه به مقطع تحصیلی درخواستی در دوره دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. مورد دیگر این که، در تمامی رشته های تحصیلی به جز گروه پیراپزشکی و پزشکی انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 صورت می گیرد. به عنوان مثال، در مقطع کارشناسی تمامی رشته های گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان به صورت بدون آزمون در این دانشگاه پذیرش دارند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز تمامی گرایش های فنی مهندسی، رشته های علوم انسانی، هنر و زبان نیزدر دانشگاه های پردیس خودگردان جذب دانشجوی بدون کنکور دارند.

 

 

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور پردیس خودگردان

باید بگوییم که انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 با توجه به نام آن کاملاٌ مطابق سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می گیرد. یعنی معدل شما در پذیرش و انتخاب رشته بدون کنکور پردیس در هر کدام از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نقش اساسی را ایفا می کند. پیش از انجام ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 97 در مقطع کارشناسی، به بررسی رشته های معرفی شده در طرح بدون کنکور دانشگاه های پردیس پرداخته و مطابق علاقه خود بخشی از آن ها یعنی 150 رشته را انتخاب نمایید. در این زمان، الویت بندی رشته های انتخاب شده بر طبق علاقه و معدل داوطلب اهمیتی اساسی داشته و باید به آن توجه شود. اما در مورد انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید در انتظار فراخوان دانشگاه های پردیس خودگردان کشور در رابطه با جذب دانشجوی بدون کنکور بود و سپس با ورود به سایت دانشگاه مورد نظر درخواست خود جهت تحصیل در رشته دلخواه را ارسال کرده و منتظر اعلام نتیجه بود. جدای از بقیه رشته های دانشگاهی، در دو رشته پیراپزشکی و پزشکی، تنها از یک راه می توان به تحصیل بدون شرکت در آزمون پرداخت. تا مدتی قبل، افراد پس از گذراندن 72 واحد درسی در دانشگاهی در خارج از کشور به ایران بازگشته و باقی مانده تحصیلات خود را در یکی از پردیس های خودگردان ادامه می دادند. اما اکنون این رویه تغییر کرده و از سال 2019 دیگر این طرح اجرا نمی شود. بلکه بر طبق شرایط جدید همه دانشجویان تا زمان فراغت از تحصیل امکان برگشت به ایران را نداشته و باید دوره تحصیلی خود را به طور کامل پشت سر بگذارند. فقط به دو شرط درجه یک و معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل در خارج و بررسی های لازم توسط مسئولین امر می توان وارد ایران شد. 

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پردیس خودگردان

تمامی داوطلبانی که مؤفق به اخذ مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود شده اند، امکان شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 در مقطع کارشناسی را دارند. باید متذکر شویم که انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه های پردیس خودگردان فقط مطابق سوابق تحصیلی فرد داوطلب صورت می گیرد. دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی این دانشگاه ها هر ساله در ماه مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود. در این دفترچه جامع، می توانید لیست تمامی رشته ها و واحدهای دانشگاهی پردیس پذیرنده بدون کنکور کارشناسی را مشاهده و مطالعه نمایید. جهت انتخاب این کد رشته محل ها باید ابتدا کارت اعتباری را با پرداخت مبلغی مشخص خریداری کرده و سپس دست به انتخاب رشته ها بزنید. همه  داوطلبان می توانند تا 150 رشته را در این دوره انتخاب نمایند.

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان

در دوره بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های پردیس خودگردان افرادی که مقطع کارشناسی خود را در یکی از پردیس های دانشگاه تهران در کیش و ارس و همین طور پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش گذرانده و در ردیف استعدادهای درخشان بوده اند امکان انتخاب رشته در مقطع ارشد بدون کنکور پردیس را دارند. البته اگر جزء استعدادهای درخشان نیستید، باید بدانید که راه دیگری نیز برای انتخاب رشته و پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد پردیس وجود دارد. بدین ترتیب که، دانشگاه های پردیس خودگردان دو دانشگاه شریف و تهران در کیش دانشجویان مقطع ارشد را به صورت بدون کنکور جذب می کند. در حقیقت، انتخاب رشته در این دو پردیس فقط براساس سوابق تحصیلی است و فرد پس از ثبت نام و انتخاب رشته مورد نظر خود در یکی از  دو دانشگاه ذکر شده، جهت مصاحبه فراخوانده می شود. در نهایت، داوطلب پس از قبولی می تواند تحصیلات خود را در مقطع ارشد بدون کنکور آغاز کند. لازم به ذکر است که، در هر دو نوع پذیرش و انتخاب رشته بدون کنکور ارشد پردیس زمان مشخصی برای این امر مشخص نشده و دانشگاه های پذیرنده در هر زمان که مایل باشند فراخوان انتخاب رشته و جذب دانشجو را در سایت خود منتشر می کنند.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس خودگردان

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 در مقطع دکتری طی دو مرحله و در دو ماه آذر و شهریور صورت می گیرد. پس از انتخاب رشته و ثبت نام، سوابق تحصیلی فرد کاملاٌ بررسی شده و در صورت تأیید به مصاحبه دعوت می شود.

تکمیل ظرفیت بدون کنکور پردیس خودگردان

در مورد تکمیل ظرفیت هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پردیس خودگردان باید بگوییم که دوره تکمیل ظرفیت تنها برای مقطع کارشناسی پیش بینی شده و دو دوره بعدی از این امر مستثنی هستند. دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه های پردیس خودگردان در ماه آذر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی انتخاب رشته بدون کنکور پردیس 98 ، سری هم به مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *