آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98
کارشناسی بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98

دانشگاه پیام نور طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد و از وقتی بدون کنکور هم دانشجو می پذیرد، به تعداد داوطلبان تحصیل در آن افزوده شده است. طرفداران تحصیل در این دانشگاه دلایل زیادی برای انتخاب دانشگاه پیام نور دارند؛ از جمله اینکه شهریه پیام نور از دانشگاه های دیگری که پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی دارند کمتر است، حضور در کلاس های دانشگاه پیام نور اجباری نیست و به عهده دانشجو است که در کلاس ها شرکت کند یا خیر؛ اگرچه شرکت اختیاری در کلاس ها بخصوص برای داوطلبان شاغل امتیاز بزرگی محسوب می شود. نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 و جزئیات مربوطه از مهمترین سوال های داوطلبان ورود بدون کنکور به دانشگاه پیام نور است که در این پست به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور چه زمانی است؟

دانشگاه پیام نور در ماه مهر و بهمن هر سال در مقطع کارشناسی، بدون کنکور ورودی جدید می پذیرد. ثبت نام اولیه و انتخاب رشته ورودی‌های مهر دانشگاه پیام نور، همزمان با انتخاب رشته سراسری در نیمه مرداد و همزمان با انتخاب رشته سراسری انجام می شود.  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور «فقط» مخصوص داوطلبانی است که قصد دارند در کارشناسی پیوسته تحصیل کنند. در نوبت مهر برخی از رشته ها پذیرش بدون آزمون دارند ولی تمام رشته هایی که در نوبت بهمن ارائه می شوند، بدون آزمون دانشجو می پذیرند.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور چندان سخت و پیچیده نیست. داوطلبان کافی است اصل مدارک دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی و کاردانی خود را داشته باشند. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند هم می توانند متقاضی ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور باشند. داوطلبان آقا نباید مانع خدمت نظام وظیفه عمومی داشته باشند.

ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 چگونه انجام می شود؟

تمام مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 ، از انتشار دفترچه انتخاب رشته تا تکمیل فرم انتخاب رشته، همه به صورت اینترنتی است و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  انجام می شود. ثبت نام هم به اینترنتی است، یعنی پس از اعلام اسامی قبولی ها، پذیرفته شدگان برای ثبت نام باید به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کنند و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه برای ثبت نام نیست.

در مرحله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور، چند رشته می توانید انتخاب کنید؟

هر داوطلب می توانید 150 کدرشته را انتخاب کند. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور، داوطلبان می توانند رشته های موردنظرشان را از بین رشته هایی که بدون آزمون-براساس سوابق تحصیلی- دانشجو می پذیرند، انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه خود وارد کنند. ترتیب اولویت علاقه نکته ی مهمی است که داوطلبان باید آن را مدنظر قرار دهند. متقاضیانی که ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98  شرکت کرده و از رشته ای که در آن پذیرفته شده اند راضی نیستند می توانند، در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور که در هفته های آخر مهر فراخوان آن اعلام می شود، شانس پذیرش خود در دوباره برای رشته های دلخواه‌شان امتحان کنند. مطالعه مطالب ثبت نام بدون کنکور پیام نور 98 را هم پیشنهاد می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *