کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور پردیس, کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی بدون کنکور شبانه, کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی, مجازی

پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی

پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی 

در طی سال های اخیر، بسیاری از دانش آموزان دغدغه ها و استرس های سابق را جهت شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در دانشگاه را ندارند. حتماً از خود می پرسید که چطور همه چیز تغییر کرده و این استرس به میزان زیادی کاهش پیدا کرده اند. دلیل این امر چیزی نیست به جز ورود طرح پذیرش بدون کنکور کارشناسی دانشجویان در دانشگاه های ایران که راه ورود به مؤسسات آموزش عالی را برای افراد بسیاری هموار کرده است.

یکی از رشته های دانشگاهی پرطرفدار که علاوه بر شرکت در آزمون ورودی دانشگاه از طریق دوره های بدون کنکور نیز می توان به ادامه تحصیل در آنها پرداخت، رشته روانشناسی است. رشته ای که متقاضیان بسیار زیادی در میان دانش آموزان داشته و در اولویت انتخاب های آنها قرار دارد.

در مقاله حاضر، تمامی نکات و جزئیات پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی را به عرض شما می رسانیم. بعلاوه، شناخت این رشته دانشگاهی، گرایش های آن با مطالعه این مقاله مربوط به پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی برای شما عزیزان میسر است.

نگاه مختصری به رشته روانشناسی

در تعریف رشته روانشناسی باید بگوییم که این علم مطابق یافته های پژوهشی و علمی به دست آمده سعی در بررسی و مطالعه فرآیندهای ذهنی و رفتار افراد جامعه می پردازد. باید بگوییم که گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی به 4 دسته روانشناسی عمومی، صنعتی و سازمانی، آموزش کودکان استثنایی و بالینی تقسیم بندی می شوند. در زیر به ارائه توضیحاتی هر چند مختصر در مورد هر یک از این گرایش ها پرداخته و آن ها را به شما دوستان معرفی می نماییم.

1- گرایش روانشناسی عمومی

این گرایش از رشته روانشناسی کلیات روانشناسی را مورد مطالعه قرار می دهد. کلیه دانش آموختگان و افراد تحصیل کرده در این گرایش امکان استخدام در کلینیک های روانپزشکی و مؤسسه های روانی و عمومی را با حیطه فعالیت در شناخت و رفع اختلال های روحی و روانی را دارند.

2- روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی صنعتی و سازمانی با محیط کار افراد سر و کار داشته و به مطالعه عوامل مؤثر در ایجاد عدم تفاهم بین کارگر و کارفرما، شرایط محیطی محل کار جهت ایجاد باردهی بیشتر در کارمندان می پردازد.

3- روانشناسی بالینی

امروزه روانشناسی بالینی تحت عوان علم بهزیستی در میان مردم شناخته می شود. علت این امر یاد دادن توانایی حذف افکار و فرض های نادرست از ذهن و آغاز زندگی ایده آل و خوب در فرد توسط این علم است. در حقیقت، روانشناسی بالینی به ارائه خدمات روان درمانی افراد دارای مشکلات روحی همچون وسواس، اضطراب و افسردگی می پردازد. باید بگوییم که یک روانشناس بالینی به وسیله روشهایی همچون رفتار درمانی بیمار را درمان کرده و حق تجویز دارو را برای وی ندارد.

4- گرایش آموزش کودکان استثنایی

این شاخه از روانشناسی به مباحث مرتبط با کودکان استثنایی اختصاص دارد. تمامی کودکان عقب مانده ذهنی، کم شنوا، نابینا، ناشنوا و کم بینا، کودکانی با ناتوانایی های ذهنی وحرکتی و بچه هایی با مشکلاتی در تکلم و صحبت کردن در ردیف کودکان استثنایی قرار می گیرند. در حقیقت، مواردی همچون آموزش، شناخت و پیشگیری از بروز این مشکلات در کودکان در حیطه گرایش کودکان استثنایی قرار می گیرند.

شرایط لازم برای پذیرش بدون آزمون روانشناسی

به اطلاع علاقه مندان به رشته تحصیلی روانشناسی می رسانیم که پذیرش در این رشته بر طبق سوابق تحصیلی دانش آموز یعنی میزان معدل کتبی مدرک دیپلم وی است.

باید بدانید که پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی در تمامی دانشگاه های شبانه، پیام نور، روزانه، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی صورت می گیرد و تمامی دانش آموزان گروه های آزمایشی اصلی انسانی، تجربی و ریاضی امکان انتخاب این رشته تحصیلی را دارند.

مراحل ثبت نام بدون آزمون روانشناسی

باید بگوییم که تمامی دانش آموزان مشتاق به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی باید در نیمه دوم مردادماه و پس از بررسی و مطالعه دفترچه انتخاب رشته موجود در سایت رسمی سازمان سنجش، رشته های مورد نظر خود را از میان رشته های معرفی شده در دفترچه انتخاب و اقدام به وارد کردن آن ها در فرم مخصوص انتخاب رشته نمایند. در انتها، کد ثبت نام 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را تا زمان پذیرش نهایی در دانشگاه دلخواه در مکانی مطمئن حفظ نمایند.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی

به اطلاع می رسانیم که ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی تنها تا همین چند روز پیش یعنی 24 مرداد ماه 97 فرصت داشت. اما در صورتی که قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در رشته روانشناسی را دارید، سایت سازمان سنجش در دو ماه آبان و آذر این امکان را برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف در اختیارتان قرار می دهد.

 مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه پذیرش بدون کنکور کارشناسی در رشته روانشناسی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی، سری هم به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 97 ، بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *