آیدانیتو > انتخاب رشته با سوابق تحصیلی
انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی





 
انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

همان گونه که در جریان هستید حداقل 85 در صد از ظرفیت پذیرش دانشجویان در مؤسسات و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها از سال تحصیلی 1398 به بعد خارج از فرایند کنکور سراسری و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می پذیرد. در این میان تغییرات عمده و شگرف دیگری نیز در شرایط شرکت در این نوع از پذیرش به وجود آمد که تمامی داوطلبان را شوکه کرد. درست مشابه سال های قبل در کنکور سراسری سال 98 نیز بخشی از رتبه نهایی هر یک از داوطلبان را تأثیر سوابق تحصیلی وی شکل می دهند. تحت تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری و انتخاب رشته با سوابق تحصیلی بحث تازه ای نیست و از چندی سال قبل به اسرار آموزش و پرورش و با هدف حذف تدریجی کنکور سراسری تأثیر معدل کتبی دانش آموزان در نتایج کنکور اثر بسیاری داشته است. اما باید اشاره کنیم که میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در طی سال های گذشته تاکنون با تغییرات بسیاری مواجه بوده است. از میان این تغییرات می توان از تغییر میزان سوابق تحصیلی از پانزده درصد به 25 و بعد 30 درصد و حتی تغییر در مثبت یا قطعی بودن تأثیر معدل اشاره کرد با توجه به تغییرات اساسی کنکور 98 در شیوه اعمال سوابق تحصیلی و به جهت لزوم اطلاع داوطلبان از نحوه تأثیر معدل برای انجام هر چه بهتر برنامه ریزی درسی کنکور موضوع این مقاله را به بحث در مورد انتخاب رشته با سوابق تحصیلی و موضوعات پیرامون آن اختصاص می دهیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته با سوابق تحصیلی فرا بگیرید. انتخاب رشته با سوابق تحصیلی برای تمامی دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی و سراسری انجام می پذیرد.

جزئیات پذیرفتن بر اساس سوابق تحصیلی

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام داوطلبان متقاضی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را به اطلاع داوطلبان رساند. همان طور که در بالا گفتیم بر طبق قانون پذیرش دانشجو که در دهم شهریور 1392 که در تاریخ های هشتم و دوازدهم دی 1397 به تصویب رسید پذیرش در حداقل 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها با ملاک معدل کتبی داوطلب و بر طبق سوابق تحصیلی و کاملاً مستقل از کنکور انجام می شود. محورهای مهم در نظر گرفته شده برای این نحوه پذیرش شامل موارد زیر می شود.

  • تمامی شرایط و ضوابط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای پذیرش از طرف سازمان سنجش منتشر شده است.
  • در این روش تمامی داوطلبان می توانند در خواست پذیرش خود را به چندین مؤسسه پذیرنده و دانشگاه در زمان مقرر ارسال نمایند. مؤسسات و دانشگاه ها نیز باید با رعایت کلیه مقررات و قوانین مربوطه همچون مبحث سهمیه بندی دانشجویان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند و در انتها اسامی قبول شدگان را جهت تأیید به سازمان سنجش آموزش کشور به جهت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان اعلام نمایند.

با توجه به تغییرات به وجود آمده در پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیاز به کسب اطلاعاتی در این مورد برای داوطلب احساس می شود. در این زمینه می توایند از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید.

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی در بهمن 

باید عرض کنیم که اطلاعیه مربوط به شرایط و ضوابط و نحوه پذیرش داوطلبان و همین طور نحوه در خواست پذیرش از مراکز دانشگاهی، سوابق و مدارک مورد نیاز جهت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در تاریخ 25 دی ماه سال 97 انتشار یافت. بر طبق این اطلاعیه تمامی داوطلبان متقاضی و واجد شرایط پذیرش ماه بهمن لزوماً باید از تاریخ 29 دی ماه تا ششم بهمن برای ثبت نام و انتخاب رشته به مؤسسات پذیرنده مراجعه می کردند.

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی در مهر ماه

دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در اواسط ماه گذشته یعنی بهمن ماه به وسیله سازمان سنجش منتشر شد. هر داوطلب می تواند مواردی همچون نحوه مراجعه، ضوابط، شرایط و مستندات لازم جهت پذیرش را در این دفترچه مطالعه کند. زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی از 20 اسفند ماه تا شهریور است. همان طور که در اطلاعیه مربوط به این نحوه از پذیرش ذکر شده است هیچ یک از داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هیچ نیازی به شرکت در آزمون سراسری که ثبت نام از 24 بهمن تا 6 اسفند ماه بود را ندارند.

رشته های سوابق تحصیلی تجربی

جهت آشنایی با لیست تمامی رشته های سوابق تحصیلی تجربی ذکر شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری و آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.   
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته با سوابق تحصیلی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله سوابق تحصیلی کنکور 98 بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته با سوابق تحصیلی در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *