آیدانیتو > سوابق تحصیلی کنکور 98
کنکور

سوابق تحصیلی کنکور 98






سوابق تحصیلی کنکور 98

با تغییر نظام آموزشی، کنکور 98 با تغییرات زیادی مواجه شده است. کنکور سراسری 98، زمان اعمال تغییرات نظام آموزشی و نقطه تلاقی نظام قدیم و نظام جدید است. در کنکور سراسری 98، کتب امتحانی و نوع سوالات تغییراتی به گذشته داشته است، اما علاوه بر این ها سازمان سنجش تصمیم گرفته است تا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 را نیز تغییر دهد.

تاثیر سوابق تحصیلی 

 اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 به چه صورت است؟ و یا تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 برای افرادی که دیپلم خود را قبل از 97 کسب کرده اند، چگونه است؟ پیشنهاد می کنیم ما در این مقاله که به توضیح تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 می پردازیم، همراهی کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در هر سال متفاوت است. این بدین معناست که اگر طالب شرکت در کنکور سراسری 98 هستید، بایستی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98

با تغییر نظام آموزشی به 6 سال ابتدایی، 3 سال دوره متوسطه اول و 3 سال دوره متوسطه دوم و تغییر کتاب ها و امتحانات، تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 نیز تغییر کرده است. کنکور 98 تنها کنکوری نیست که با تغییرات مواجه شده است، در دهه 80 نیز شاهد چنین تغییراتی بودیم، بنابراین در حال حاضر داوطلبین کنکور 98 به سه گروه تقسیم می شوند و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای هر یک از این گروه داوطلبین، متفاوت است.

داوطلبین کنکور سراسری 98 شامل گروه های زیر می شوند:

  • دیپلمه های قبل از 84
  • دیپلمه های 97-84
  • دیپلمه های 98

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 نیز برای هر یک از گروه های فوق متفاوت است. در ادامه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 را برای هر یک از داوطلبین توضیح می دهیم.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای افرادی که دیپلم خود را قبل از سال 84 اخذ کرده اند، صفر است، یعنی سوابق تحصیلی آن ها هیچ گونه تاثیری بر نمره کل نهایی و رتبه آنان ندارد.

سوابق تحصیلی کنکور 98 بر نمره کل نهایی افرادی که دیپلم خود را در بین سال های 97-84 کسب کرده اند تاثیر گذار است، البته آن گروه از داوطلبانی که امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی، سراسری و یا کشوری برگزار شده است. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای این گروه از داوطلبین به شرح زیر است:

  • تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم 25%
  • تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی 5%

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 برای این گروه از داوطلبین در مجموع 30% است. 20% سوابق تحصیلی به طور قطعی بر نمره کل نهایی داوطلبین تاثیر گذار است و 10% سوابق تحصیلی تنها در صورتی که تاثیر مثبت داشته باشد، تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 برای دیپلمه های 98 که بر اساس نظام جدید آموزش دیده اند و امتحانات پایه دوازدهم آنان به صورت سراسری برگزار شده است نیز برابر 30% است. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای دیپلمه های 98 به صورت 20% تاثیر قطعی و 10% تاثیر مثبت زیر پیش بینی می شد، اما مطابق آخرین اخبار از آنجایی که تاثیر قطعی در کنکور 98 حذف شده است، تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ، فقط به صورت تاثیر مثبت (30%) خواهد بود. از آن جایی که افرادی که دیپلم خود را در سال 98 کسب کرده اند، دارای دوره تحصیلی پیش دانشگاهی نیستند، سوابق تحصیلی آنان شامل معدل و نمرات پایه دوازدهم آنان می شود.

ما تلاش کردیم تا با بررسی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کنکور 98 بزنید.

اگر سوالی در زمینه کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ذهن شما باقی مانده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و پاسخ خود را دریافت کنید.



0 دیدگاه در “سوابق تحصیلی کنکور 98

  1. Bozorgmehr گفت:

    سلام ، معدل کل دیپلمم 17.62 شده. ایا در سوابق تحصیلی سال98 تاثیر مثبت داره یا خیر ؟ لطفا راهنمایی کنید ، ضمنا بنده داوطلب گروه علوم انسانی هستم .

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      با توجه به اثر مثبت سوابق تحصیلی کنکور 98 ، معدل دیپلم به میزان 25 % و پیش دانشگاهی 5% در پذیرش شما نقش خواهد داشت. البته دقت کنید که تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ذکر شده به شرطی است که داوطلب در رشته ی خود شرکت کند، در غیر این صورت تاثیر سوابق تحصیلی کمتر می شود.

  2. سروش سهرابی گفت:

    باسلام
    چرا تاثیر سوابق تحصیلی کنکور ۹۸ برای پایه دوازدهم (نظام جدید)
    فقط شامل معدل نیست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین اخبار در زمینه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی نظام جدید ( 6,3,3) بر اساس معدل سال دوازدهم و برابر با 30 % است.

  3. شادمهر گفت:

    سلام.
    در مورد تاثیر سوابق تحیلی در کنکور ۹۸ برای من که سال ۹۷ دیپلممو گرفتم،منظورتون از اون ۱۰% که گفتید اگه تاثیر مثبت داشته باشه لحاظ میشه دقیقا چیه؟ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین اخبار مرتبط با تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ، احتمال اینکه میزان تاثیر 20% قطعی و 10% مثبت اعمال شود (که به نوعی بی تاثیر خواهد بود)، وجود خواهد داشت.

  4. Nadereziaee گفت:

    سلام و وقت بخير
    تاثير سوابق تحصيلي در كنكور ٩٨ براي دانشگاه ازاد چطور محاسبه مي شود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، وقت شما هم بخیر
      مطابق آخرین اطلاعیه درباره ی سوابق تحصیلی کنکور 98 ، سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه آزاد تاثیری ندارد. برای دانشگاه آزاد سهمیه و تراز در زیر گروه و رتبه کشوری اهمیت می یابد.

  5. Bozorgmehr گفت:

    سلام وقت بخیر ، معدل کل دیپلم در سوابق تحصیلی کنکور 98 چند درصد تاثیر داره؟ معدل من 17.62 است لطفا راهنمایی کنید . در ضمن من داوطلب گروه علوم انسانی هستم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما نیز بخیر، میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم برابر 25% است، در صورتی که در گروه خودتان شرکت کرده باشید.

  6. آوا گفت:

    سلام.
    تاثير سوابق تحصيلى در كنكور 98 برای اون رشته های بدون کنکورم همین قدره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای رشته های بدون کنکور در گروه آزمایشی داوطلب، به میزان 100% و در گروه های دیگر به میزان کمتر، خواهد بود.

  7. مونا گفت:

    پیش دانشگاهی تاثير سوابق تحصيلى در كنكور 98 را امسال اضافه کرده ؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 بستگی به معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما دارد. میزان تاثیر پیش دانشگاهی در سوابق تحصیلی برابر 5% و میزان دیپلم برابر 25% است. البته به شرطی این میزان سوابق تحصیلی کنکور سراسری در نظر گرفته می شود که داوطلب در رشته امتحانی دیپلم خودش شرکت کند.در غیر اینصورت این میزان کمتر خواهد شد.

  8. کنکوری ۹۸ :( گفت:

    تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ برای من که معدل دیپلمم ۱۴ و پیشم ۱۳ هست ،در کل به ضررمه؟خیلی باید درصدام بالا باشه تا معدل کمم جبران شه؟
    گیج شدم
    :(((((((

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مطابق آخرین اخبار مرتبط با سوابق تحصیلی کنکور 98 ، میزان تاثیر دیپلم 25% و میزان تاثیر پیش دانشگاهی 5% است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *