آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98
انتخاب رشته ارشد کامپیوتر

انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98

انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98

در این مقاله با موضوع انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98 همراه داوطلبان علاقمند به رشته های فنی و مهندسی هستیم. در مقاله انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98 شما را با تمام جزئیات انتخاب رشته آشنا خواهیم کرد. داوطلبان عزیز توجه کنید برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد 2 مرحله حساس پیش رو خواهید داشت.
 اولین مرحله کنکور ارشد می باشد، در صورتی که موفق به کسب رتبه قبولی در کنکور ارشد شده اید به مرحله دوم خواهید رفت، مرحله دوم انتخاب رشته ارشد می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است و در موارد زیادی دیده شده است که داوطلبانی که رتبه قابل قبول و خوبی کسب کرده اند، بر اثر انتخاب رشته اشتباه به آینده تحصیلی خود لطمه زده اند. بنابراین از مشاوره افراد ناآگاه پرهیز کنید و اصول و قواعد انتخاب رشته صحیح را بدانید. در این مقاله راجع به انتخاب رشته یکی از پرطرفدارترین رشته های گروه فنی و مهندسی صحبت خواهیم کرد.


گرایش نرم افزار

نرم افزار یکی از گرایش های شناخته شده و پرطرفدار رشته مهندسی کامپیوتر است، دانشجویان نرم افزار در مقطع کارشناسی ارشد طراحی و پیاده سازی پایگاه داده ها، مهندسی نرم افزارها، آشنایی با سیستم عامل، اتوماسیون اداری، الگوریتم موازی، طراحی و ساخت کامپایلرها، شبیه سازی و گرافیک را با جزئیات بیشتر و تخصصی تر ارائه می شود. هان طور که گفتیم رشته مهنسدی نرم افزار بسیار پرطرفدار است و بنابراین رقابت بین داوطلبان زیاد است. از این جهت انتخاب رشته صحیح و هوشمندانه برای پذیرش در دانشگاه ها در رشته ارشد مهندسی نرم افزار حائز اهمیت است. کد ضریب گرایش نرم افزار در رشته مهندسی کامپیوتر 3 می باشد. بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98 را دارند باید به کد ضریب 3 در کارنامه توجه داشته باشند. در صورتی که در کد ضریب 3 مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید هر 4 گرایش موجود در کد ضریب 3 از جمله گرایش نرم افزار را  انتخاب نمایید.

مهلت انتخاب رشته ارشد مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

انتخاب رشته ارشد مهندسی کامپیوتر – نرم افزار 98 از هفته دوم خردادماه آغاز می شود و یک هفته مهلت انتخاب رشته به داوطلبان ارشد 98 داده می شود.

نحوه انتخاب رشته ارشد

داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد سراسری 98 در تاریخ گفته شده به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه خواهند کرد. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد آزاد 98 را دارند، توجه کنند که انتخاب رشته ارشد آزاد حدوداً یک هفته پس از انتشار کارنامه در سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org انجام خواهد شد. هر دو دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب 100 کد رشته می باشند. داوطلبانی که در دو رشته شناور و اصلی قصد انتخاب رشته دارند، به این نکته دقت کنند که در مجموع برای هر دو رشته مورد نظر 100 انتخاب خواهند داشت.

نکات مهم در انتخاب رشته ارشد مهندسی نرم افزار

  • اولین ملاک انتخاب رشته علاقه مندی به رشته تحصیلی موردنظر می باشد.
  • رشته مورد نظر را خوب بشناسید و با توجه به توانایی و استعدادهای خود آن را انتخاب کنید.
  • به بازار کار رشته مورد نظر توجه داشته باشید.
  • رتبه کسب شده در آزمون را با رتبه قابل قبول دانشگاه ها مقایسه کنید.
  • ظرفیت پذیرش دانشگاه ها را در نظر داشته باشید.
  • مطالعه دفترچه انتخاب رشته شما را با قوانین و ضوابط انتخاب رشته آشنا خواهد کرد. بنابراین قبل از انتخاب رشته زمانی را برای مطالعه دقیق دفترچه اختصاص دهید.
  • برای انتخاب دانشگاه ها، هزینه مسیر، شهریه و از همه مهم تر سطح علمی دانشگاه ها را ملاک خود قرار دهید.

اولویت بندی کد رشته

از بزرگترین نقاط ضعف داوطلبان در انتخاب رشته می توان به اولویت درج کد رشته ها اشاره کرد. بعضی از داوطلبان بر اساس تفکر اشتباه دانشگاه هایی را که متقاضی کمتری دارد در اولویت های ابتدایی وارد می کنند.
در صورتی که در اولویت های ابتدایی می بایست دانشگاه های برتر (از لحاظ سطح علمی، و رشته مورد علاقه، هزینه و مسیر) درج شود و انتخاب های بعدی به ترتیب به سایر دانشگاه ها اختصاص پیدا می کند.
داوطلبانی که رتبه خوبی در آزمون کسب نکرده اند، تجه کنند که 10 انتخاب اول را می توانند دانشگاه هایی که شانس قبولی در آنها بسیار پایین است را بزنند اما از انتخاب های بعدی به رتبه قابل قبول دانشگاه ها، رتبه ی کسب شده و معیارهای شخصی دانشگاه ها را اولویت بندی کنند و به ترتیب اولویت ها کد رشته را درج نمایند. در ادامه برخی از رتبه های قبولی و محل قبولی داوطلبان سال گذشته را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه های برتر پذیرنده رشته مهندسی کامپیوتر – نرم افزار 98

نام دانشگاهتعداد ظرفیت کل دوره های مختلف
دانشگاه شهید بهشتی46
دانشگاه صنعتی امیر کبیر16
دانشگاه اصفهان16
دانشگاه شیراز17
دانشگاه صنعتی شریف8
دانشگاه علم و صنعت ایران56
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی9
  ظرفیت های نام برده شده شامل تمامی دوره ها از جمله روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی می باشد.

 رتبه های پذیرفته شده ارشد نرم افزار

در ادامه برخی از رتبه های پذیرفته شده به همراه نام دانشگاه پذیرنده را مشاهده خواهید کرد.
رتبهدورهدانشگاهشهر
152نوبت دومدانشگاه صنعتي اميركبيرتهران
560روزانهدانشگاه فردوسي مشهدمشهد
594روزانهدانشگاه شيرازشیراز
599روزانهدانشگاه بوعلي سيناهمدان
668نوبت دومدانشگاه بين المللي امام خميني (ره)قزوين
869روزانهدانشگاه بين المللي امام خميني (ره)قزوين
892نوبت دومدانشگاه بوعلي سيناهمدان
986روزانهدانشگاه گيلانرشت
1041روزانهدانشگاه صنعتي قمقم
1089نوبت دومدانشگاه كاشانکاشان
1235نوبت دومدانشگاه يزدیزد
1250نوبت دومدانشگاه گلستانگرگان
2760مجازيدانشگاه شهيدبهشتيتهران
5396پرديس خودگرداندانشگاه شيرازشیراز

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد کامپیوتر-نرم افزار را از ما بخواهید!!!!!

همان طور که در جریان هستید کنکور کارشناسی ارشد در ماه آینده یعنی خرداد ماه برگزار می شود. پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد با بازار داغ انتخاب رشته کارشناسی ارشد روبرو هستیم. از جمله رشته های پرطرفدار و دارای بازار کار عالی در میان رشته های دانشگاهی مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار است که افراد بسیاری به دنبال انتخاب کد رشته های تحصیلی آن در کنکور ارشد هستند. در صورتی که شما داوطلب عزیز نیز در پی انتخاب رشته کامپیوتر- نرم افزار در کنکور کارشناسی ارشد هستید برای داشتن انتخاب رشته ای هر چه بهتر و دقیق تر با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

پس از انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – نرم افزار 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد بزنید
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد کامپیوتر-نرم افزار 98 در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *