انتخاب رشته ارشد مهندسی معدن

کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99

کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99

در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99 همراه داوطلبان ارشد معدن هستم. همان طور که مطلع هستید، تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99، یکی از معیارهای انتخاب رشته اصولی می باشد. بنابراین با توجه به زمان نزدیک انتخاب رشته ارشد 99، پیشنهاد می کنیم داوطلبان عزیز قبل از انجام انتخاب رشته ارشد، مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99 را مطالعه نمایید. در این مقاله به مسائلی پیرامون کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99 خواهیم پرداخت. مانند کد ضریب رشته و گرایش های ارشد معدن 99، عناوین و دروس آزمون ارشد معدن 99، تحلیل کارنامه داوطلبان ارشد معدن سال های گذشته مهندسی معدن از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در 7 گرایش ارائه شده است. همان طور که اطلاع دارید، انتخاب رشته از مراحل حساس و تأثیرگذار در پذیرش ورود به دانشگاه داوطلبان محسوب می شود. بنابراین برای اطلاع از کد ضرایب گرایش های معدن که در انتخاب رشته حائز اهمیت می باشد، به ادامه مقاله توجه کنید.


تراز و رتبه ارشد معدن

تراز نشان دهنده تفاوت علمی داوطلبان می باشد ، سوالات آزمون ارشد در سازمان سنجش به سه دسته تقسیم میشود آسان ، متوسط ، دشوار در صورتی که دو داوطلب تعداد پاسخ های یکسانی داشته باشند مشاهده خواهید کرد که تراز کسب شده انان متفاوت است و دلیل این اختلاف سطح علمی است داوطلبی که سوالات سخت را پاسخ دهند قطعا تراز بالاتری کسب خواهد کرد.  در ادامه فرمول محاسبه تراز را مشاهده خواهید کرد. مهندسی معدن 5 کد ضریب دارد و این بدین معنا می باشد که در کارنامه داوطلبان ارشد مهندسی معدن 5 رتبه و تراز و … به صور مجزا از هم مشخص خواهد شد. داوطلبان در هر کد ضریب که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند انتخاب رشته نمایند. در جدول زیر کد ضریب گرایش های ارشد معدن را مشاهده کنید:
شمارهنام رشتهکد ضریب
1فرآوری مواد معدنی1
2مکانیک سنگ2
3استخراج معدن3
4اکتشاف معدن4
5تونل و فضاهای زیر زمینی2
6معدن و محیط زیست5
7اقتصاد و مدیریت معدن3

عناوین دروس آزمون ارشد معدن 99

همان طور که اطلاع دارید در مقطع کارشناسی ارشد، پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها بر اساس رتبه کسب شده در آزمون کارشناسی ارشد 99 می باشد. بنابراین داوطلبان عزیز برای بالا بردن نمره تراز و در نتیجه رتبه بهتر نیاز است از عناوین دروس آزمون ارشد معدن 99 ضریب هر درس مطلع شوند تا در برنامه ریزی های تحصیلی خود به دروس ضرایب بالاتر توجه بیشتر نمایند. در ادامه عناوین دروس امتحانی را مشاهده کنید:
  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  2. ریاضی (ریاضی عمومی 1و 2)، معادلات دیفرانسیل، ریاضی مهندسی)
  3. مقاومت مصالح
  4. مکانیک سیالات
  5. زمین شناسی (زمین شناسی ساختاری و اقتصادی)
  6. کانه آرائی (فرسایش، طبقه بندی، جدایش فیزیکی) و فلوتاسیون
  7. مکانیک سنگ (مبانی و تخصص)، حفر چاه و فضاهای زیر زمینی، کنترل زمین و نگه داری
  8. معدنکاری سطحی و زیر زمینی، اقتصاد معدنی، چالزنی و انفجار و تهویه
  9. ژئوفیزیک و ژئو شیمی اکتشافی و ارزیابی ذخایر معدنی
  10. ژئو شیمی اکتشافی، آب های زیر زمینی و کانه آرائی (فرسایش، طبقه بندی، جدایش فیزیکی)
کد ضریبضریب درس
12345678910
12322270000
22322207000
32322200700
42322200070
52322200007
  در ادامه به تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته خواهیم پرداخت.

تحلیل کارنامه ارشد معدن

درادامه به تحلیل کارنامه ارشد معدن 96 میپردازیم. در کارنامه ارشد معدن داوطلبان با کارنامه ای به فرم زیر روبه رو خواهند شد.

همانطور که مشاهده می کنید سه جدول در کارنامه وجود دارد در جدول اول مشخصات رشته ، اطلاعات داوطلب و معدل موثر مشخص میشود.

در جدول دوم  عناوین دروس امتحانی رشته مهندسی معدن به همراه نمرات کسب شده داوطلب در آزمون ارشد درج خواهد شد.

در جدول سوم به ازای هر کد ضریب به صورت مجزا وضعیت داوطلب مشخص خواهد شد در صورتی که داوطلب در هر یک از کد ضریب های گفته شده مجاز شود میتواند گرایش های واقع در کد ضریب را در مرحله انتخاب رشته انتخاب نماید.

در ادامه نمونه کارنامه ارشدمهندسی معدن را آنالیز خواهیم کرد تا از درصد های زده شده دروس و رتبه ی کسب شده مطلع شوید ، به جدول دوم موجود در کارنامه داوطلب مورد نظر توجه کنید

نام درسنمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی14.44
ریاضیات36.84
دروس اصلی مهندسی60
دروس اصلی زمین شناسیسفید
دروس تخصصی مشترک37.78
دروس تخصصی انتخابی – استخراج معدن40.83
دروس تخصصی انتخابی – اکتشاف معدنسفید
دروس تخصصی فراوری مواد معدنیسفید
دروس تخصصی مکانیک سنگ59.17
  وضعیت داوطلب در هرکدضریب در جدولی مشخص می شود وضعیت داوطلب در هر کد ضریب را مشاهده کنید.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 1

داوطلب رتبه 34 در سهمیه و تراز علمی (نمره کل) 6311 را کسب کرده است. با توجه به رتبه ی کسب شده، داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و غیر روزانه می باشد. آخرین رتبه مجاز شده به انتخاب رشته در کد ضریب 1، در دوره روزانه، 1049 و در دوره غیر روزانه 1261 می باشد.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 2

داوطلب رتبه 1 و تراز علمی (نمره کل) 9570 را کسب کرده است و مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و غیر روزانه می باشد. آخرین رتبه مجاز شده به انتخاب رشته در کد ضریب 2، 1103 و در دوره غیر روزانه 1281 می باشد.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 3

داوطلب رتبه 3 و تراز علمی (نمره کل) 8301 را کسب کرده است و مجاز به انتخاب رشته در دو دوره روزانه و غیر روزانه می باشد. آخرین رتبه مجاز شده به انتخاب رشته در دوره روزانه 927 و در دوره غیر روزانه 1261 می باشد.

وضعیت داوطلب در کد ضریب 4

داوطلب رتبه 32 در سهمیه و تراز علمی (نمره کل) 6436 را کسب کرده است و مجاز به انتخاب رشته در دو دوره روزانه و غیر روزانه می باشد. آخرین رتبه مجاز شده در انتخاب رشته دوره روزانه، 75 و در دوره غیر روزانه 1247 می باشد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد مهندسی معدن

موضوع مهمی که در زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی معدن به ذهن خطور می کند شناخت و داشتن اطلاعات کاملی از دانشگاه های پذیرنده ارشد مهندسی معدن است. بدین ترتیب، هر فرد می تواند انتخاب رشته ای بهتر و آگاهانه تر در زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی معدن داشته باشد. در صورت عدم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده ارشد مهندسی معدن با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
پس از کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی ارشد معدن 99 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *