انتخاب رشته ارشد

ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد 99

ظرفیت ارشد سراسری

در این مقاله به موضوع ظرفیت ارشد سراسری خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد 99 بعد از شرکت در آزمون ارشد وارد مرحله ی انتخاب رشته ارشد میشوند ، برای موفقیت در این مرحله نیازمند کسب اطلاعات کافی راجع به ظرفیت ارشد سراسری و تغییرات ایجاد شده ی ظرفیت ها نسبت به سال های گذشته ، میباشند. مقطع کارشناسی ارشد دوره ای 2 الی 3 ساله است که دانشجویان با مدرک فوق لیسانس در این مقطع، فارغ التحصیل می شوند. از دلایل کاهش شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 99 ، کاهش جمعیت جوان و کاهش ورودی های دانشگاه ها و آموزش عالی می باشد. طبق بیان مشاور عالی سازمان سنجش از بین 735 هزار و 734 داوطلب که در آزمون کارشناسی ارشد در 132 کد رشته امتحانی شرکت داشته اند، 455 هزار و 124 داوطلب در گروه علوم انسانی، 37 هزار 843 داوطلب در گروه علوم پایه، 160 هزار و 979 داوطلب در گروه فنی و مهندسی، 21 هزار و 557 داوطلب در گروه کشاورزی، 58 هزار و 484 داوطلب در گروه هنر و 74 نفر در گروه دامپزشکی شرکت کرده اند. کارشناسی ارشد بدون کنکور برای دانشجویانی است که معدل دوره کارشناسیشان بالا است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99
همان طور که می دانید، اطلاع از ظرفیت ارشد دانشگاه سراسری در انتخاب رشته اهمیت ویژه ای دارد و داوطلبان را در داشتن انتخاب رشته ی درست هدایت می کند. یکی از معیارهای اولویت بندی رشته های انتخابی در مرحله ی انتخاب رشته، اطلاع از ظرفیت ارشد دانشگاه سراسری و … و اطلاع از کاهش یا افزایش ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته مورد نظر داوطلبان می باشد. بعد از اطلاع از ظرفیت ارشد سراسری با تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته و کارنامه ی خود داوطلب به معیارهای درستی برای انتخاب رشته دست پیدا کرده ایم.
با توجه به این که تا به امروز ظرفیت دقیق دانشگاه ها مشخص نشده است، داوطلبان عزیز که قصد ورود به دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می توانند در زمان انتخاب رشته، ظرفیت دقیق دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته مورد نظر را مشاهده کنند. مطالعه ی دفترچه راهنمای انتخاب رشته، قبل از انجام انتخاب رشته از ضرورت های این مرحله می باشد. داوطلبان عزیز بر این نکته توجه کنید که گرچه در سال 99 با کاهش تعداد شرکت کنندگان مواجه شدیم، اما ظرفیت های دانشگاه های سراسری مانند سال های قبل می باشد و در سال 99، کاهش چشمگیری در ظرفیت های دانشگاه های سراسری نداشتیم. داوطلبان کارشناسی ارشد که قصد شرکت در دانشگاه های آزاد را دارند، برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های آزاد به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد ارشد 99 مراجعه کنند و اطلاعات کامل از دانشگاه ارشد آزاد به دست آورند. همانطور که مشاهده کردید، بیشترین تعداد شرکت کنندگان آزمون ارشد در گروه علوم انسانی بودند و کمترین تعداد شرکت کنندگان با توجه به تعداد رشته و ظرفیت های گروه دامپزشکی است. آیا میدانستید میتوانید بدون دادن آزمون از طریق رشته پرستاری بدون کنکور وارد دانشگاه شوید؟ برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.
دانشگاه های پذیرنده ارشد سراسری
همان طور که در جریان هستید، علاوه بر موضوع شناخت ظرفیت پذیرش دانشگاه های مختلف پذیرنده ارشد سراسری بحث اطلاع از لیست دانشگاه های پذیرنده نیز از اهمیتی اساسی برخوردار است. علی الخصوص دانشگاه هایی که از رتبه علمی بالاتری برخوردار هستند و از جمله بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظر شما محسوب می شوند. مشاوران آیدانیتو می توانند در این زمینه کمک های شایان توجهی را به شما عزیزان بکنند. پس در صورت نیاز می توانید با آن ها تماس تلفنی برقرار کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.
کمترین و بیشترین ظرفیت رشته های ارشد در دانشگاه ها
شناخت بالاترین و پایین ترین ظرفیت رشته های ارشد در دانشگاه های مختلف تا پیش از اقدام به انتخاب رشته از اهمیتی اساسی برخوردار است. اطلاع از این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب رشته بهتر و دقیق تری داشته باشید. مشاوران آیدانیتو می توانند در این زمینه اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید و از اطلاعات بالای آن ها استفاده نمایید.
  در نهایت پیشنهاد می کنیم در مورد تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بیشتر بخوانید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *