آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98
انتخاب رشته ارشد مهندسی طراحی محیط زیست

انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98





انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98 پرداخته ایم. رشته مهندسی طراحی محیط زیست از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در یک گرایش ارائه می شود. بنابراین کد ضریب 1 برای رشته مهندسی طراحی محیط زیست می باشد. لازم است بدانید که آزمون رشته ارشد مهندسی طراحی محیط زیست تنها در شهر تهران برگزار خواهد شد. برای داوطلبانی که قصد ورود به رشته مهندسی طراحی محیط زیست 98 را دارند، آزمون تشریحی (ترسیمی) درس توانایی مقدماتی طراحی و بیان تصویری با ضریب 3 برگزار خواهد شد.

نقش انتخاب رشته در پذیرش ارشد

همان طور که اطلاع دارید، انتخاب رشته ارشد مهندسی طراحی محیط زیست 98 از مراحل حائز اهمیت در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. داوطلبانی که با بی توجهی این مرحله را سپری می کنند، در نتیجه انتخاب رشته و آینده تحصیلی خود دچار مشکل می شوند. داوطلبان برای انتخاب رشته باید به عوامل تأثیرگذار توجه کنند و کد رشته های موردنظر را با توجه به عوامل گفته شده اولویت بندی کنند و بعد در فرم انتخاب رشته وارد کنند. هدف از درج این مقاله راهنمایی به داوطلبان عزیزی است که قصد انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98 را دارند برای انتخاب رشته صحیح و اصولی باید برای رشته و دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته درج میشود معیارهایی در نظر گرفت که در ادامه بیششتر با معیار های گفته شده آشنا خواهید شد. داوطلبان در انتخاب رشته ارشد به سهمیه ها توجه کنند، سهمیه ایثارگران – رزمندگان و استعدادهای درخشان در انتخاب رشته تأثیرگذار خواهند بود. در کارنامه ارشد، دو نوع رتبه در هر دو دوره مشاهده خواهید کرد. رتبه با سهمیه و بدون سهمیه. در دوره غیر روزانه منظور دانشگاه سراسری در نوبت دوم، دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … می باشد. داوطلبان با تجه به رتبه ی کسب شده ی خود در دوره ی روزانه و غیر روزانه انتخاب رشته می کنند.

اولویت بندی در انتخاب رشته

برای اولویت بندی کد رشته های وارد شده در فرم انتخاب رشته به چه عواملی باید توجه کرد؟ در ادامه به پاسخ این سؤال خواهید رسید. کد رشته های مورد نظر را در دو زمینه اولویت بندی می کنیم. دانشگاه و رشته مورد نظر. در اولویت بندی دانشگاه این عوامل را در نظر داشته باشید:
  • هزینه و مسیر دانشگاه
  • شهریه دانشگاه های شهریه پرداز
  • سطح علمی دانشگاه
در اولویت بندی رشته به این نکات توجه داشته باشید:
  • علاقمندی به رشته مورد نظر
  • شناخت کامل رشته
  • توجه به بازار کار رشته
  • استعداد و توانایی در رشته

عوامل موثر در انتخاب رشته ارشد مهندسی طراحی محیط زیست 98

در انتخاب رشته ارشد مهندسی طراحی میحط زیست عوامل زیر را در نظر بگیرید.
  • تحلیل کارنامه و رتبه قبولی را فراموش نکنید.
  • انتخاب رشته با توجه به رتبه کسب شده و رتبه قبولی دانشگاه ها انجام شود.
  • به ترتیب وارد کردن کد رشته ها بر اساس اولویت ها و علایق خود توجه کنید.
در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ارشد طراحی محیط زیست 98 ، به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم جهت اطلاعات بیشتر از اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد  به مقاله اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 مراجعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *