انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد حقوق

انتخاب رشته ارشد رشته حقوق

انتخاب رشته ارشد رشته حقوق 

مجموعه حقوق در مقطع کارشناسی ارشد از رشته های گروه علوم انسانی است و در 28 رشته در دانشگاه های سراسری، آزاد ارائه شده است. رشته حقوق از جمله رشته های پرطرفدار در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. با توجه به اینکه مرحله انتخاب رشته از مراحل حساس و مهم در ورود به دانشگاه می باشد. در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد رشته حقوق پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط انتخاب رشته ارشد حقوق، زمان و نحوه ی انتخاب رشته، عوامل مؤثر در داشتن انتخاب رشته ارشد رشته حقوق موفق همراه ما باشید. دانشجویان حقوق میتوانند از طریق ارشد بدون کنکور هم در دانشگاه ثبت نام کنند.


نحوه و زمان انتخاب رشته ارشد حقوق

طبق اعلام سازمان سنجش دهه دوم خردادماه 1398، انتخاب رشته ارشد  رشته حقوق 98 انجام می شود. داوطلبان عزیز بعد از اعلام نتایج در تاریخ گفته شده در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند وارد مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد حقوق شوند. اعلام نتایج دانشگاه های آزاد و سراسری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مشخص می شود و بعد از این مرحله، راه دو دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا می شود. داوطلبان ارشد حقوق سراسری با مراجعه به سایت sanjesh.org و داوطلبان ارشد حقوق آزاد با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org اقدام به ثبت نام می کنند. داوطلبان بعد از تأیید مشخصات ثبت نامی خود داوطلبان در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد مجاز به وارد کردن 100 کد رشته می باشند. در مقطع کارشناسی ارشد وارد کردن کد رشته و کد ضریب حائز اهمیت است. با توجه به اهمیت انتخاب رشته، لازم می دانیم مواردی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود را خدمت داوطلبان ارشد حقوق ارائه دهیم. همان طور که اطلاع دارید، سهل انگاری در انتخاب رشته و دانشگاه موجب کاهش سطح کیفیت و کاهش سطح علمی داوطلبان می باشد. و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد را دارند، باید به این نکات بیشتر توجه کنند. زیرا انتخاب دانشگاهی که از لحاظ کیفیت آموزشی ضعیف باشد، در مصاحبه و پذیرش دکتری به مشکل جدی برخورد خواهد کرد. بنابراین با توجه به نکات زیر، انتخاب رشته ای منطقی داشته باشید.

قبل از آنکه موارد را بخوانید نکته ای را ذکر میکنم برای کسانی که به رشته پرستاری علاقه دارند اما نمیتوانند در کنکور شرکت کنند. پرستاری بدون کنکور بهترین گزینه برای این افراد است.

  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته و مقایسه آن با رتبه کسب شده داوطلب ارشد حقوق 98

از عوامل تأثیرگذار می باشد. برای این کار بهتر است به مشاوران تحصیلی با تجربه مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات مربوط به کارنامه و رتبه ی قبولی ارشد 98 که در آیدانیتو ارائه شده است، مراجعه کنید.

تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته و مقایسه آن با رتبه  خود تنها ملاک انتخاب رشته صحیح نمی باشد. به ادامه ی موارد توجه کنید.

  • به ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده ی حقوق 98 توجه کنید. در صورتی که در سال 98 در رشته حقوق کارشناسی ارشد، کاهش ظرفیت یا افزایش ظرفیت داشته باشیم، تنها بررسی کارنامه داوطلبان سال گذشته معیار مناسبی نمی باشد و باید با توجه به کارنامه های سال قبل و تراز قابل قبول دانشگاه در سال جدید و سال گذشته، محدوده ای از تراز را مشخص کنیم.
  • ترتیب وارد کردن گزینه ها برای انتخاب رشته بر اساس اولویت می باشد.

اما برای اولویت بندی چه ملاک هایی داشته باشیم! در ادامه به پاسخ این سؤالات می رسیم:

1- توجه به رتبه کسب شده

2- توجه به ظرفیت دانشگاه ها

3- علاقمندی به رشته

4- سطح علمی دانشگاه مورد نظر

5- مسیر و شهر دانشگاه

6- هزینه دانشگاه ها در دوره های مختلف

7- اطلاع از بازار کار رشته مورد نظر در آینده

8- توجه به توانایی و استعداد و انتخاب رشته ی مناسب با توانایی

دانشگاه های پذیرنده ارشد حقوق

موضوع بسیار حائز اهمیتی که باید در زمان انتخاب رشته ارشد حقوق به آن توجه کرد اطلاع زا دانشگاه های پذیرنده آن است. در صورت عدم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده ارشد حقوق با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد حقوق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع ارشد حقوق بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد حقوق در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *