مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادا






 


اقامت دائم کانادا

کانادا یکی از مقاصد متقاضیان مهاجرت در سراسر جهان است. چون این کشور پهناور، زیبا و توسعه یافته که دارای اقتصادی پیشرفته، سیستم آموزشی با کیفیت، بهترین خدمات درمانی و اشتغال زایی فعال است، با برنامه های مهاجرتی متعدد و متنوعی از سراسر دنیا افراد مستعد و کوشا را می پذیرد.

ورود به یک کشور یک مسأله و اخذ اقامت دائم در آن کشور مسأله ای دیگر است. این روزها یکی از سؤال های بسیاری از افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند این است که چطور می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرایط اخذ اقامت دائم کانادا بپردازیم.

چه کسی مقیم کانادا است؟

مقیم دائمی کسی است که  اجازه اقامت دائم را در کشوری دارد اما شهروند آن کشور نیست. این فرد در واقع شهروند کشور دیگری است.

کسی به صورت موقت در کانادا اقامت دارد، مثلاً یک دانش آموز یا کسی که اجازه کار موقت دارد، یک مقیم دائم نیست. پناهنده ها هم می توانند در صورت واجد شرایط بودن و پذیرفته شدن اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. البته هر فردی که تقاضای پناهندگی کند، اقامت دائم به او تعلق نمی گیرد و در ابتدا مدارک او باید در اداره امور مهاجرت و پناهندگی بررسی شود.

کسانی که از اقامت دائم کانادا برخوردار هستند، باید مالیات بپردازند و به همه قوانین کانادا احترام بگذارند.

کارت اقامت دائم کانادا

وقتی کسی کارت اقامت دائم کانادا را داشته باشد به این معنی است که می تواند به صورت دائم در کانادا زندگی کند و محدودیتی برای ورود به این کشور و خروج از آن ندارد. وقتی کسی با این شرایط به خارج از کانادا سفر می کند، باید کارت اقامت دائم و پاسپورتش را موقع برگشت به کانادا نشان بدهد.

مزایای اقامت دائم کانادا

اگر اقامت دائم کانادا را داشته باشید، از حقوق زیر برخوردار هستید:

  • بیشتر خدماتی که به شهروندان کانادایی ارائه می شود، مثل بیمه درمانی
  • زندگی کردن، کارکردن یا درس خواندن در هر نقطه کانادا
  • اجازه تقاضای شهروندی کانادا
  • تحت حمایت قانونی کانادا قرار گرفتن

یک فرد مقیم کانادا از چه حقوقی محروم است؟

  • حق رأی یا کار کردن در مناصب بالای سیاسی
  • مشغول شدن به کارها و فعالیت هایی که نیازمند سطح بالای امنیتی هستند

مدت زمان زندگی در کانادا

وقتی شما مقیم دائم کانادا باشید، می توانید بیرون از کانادا زندگی کنید اما در طول یک دوره پنج ساله باید حداقل دو سال در این کشور اقامت داشته باشید. اگر بیش از حد مجاز، خارج از کانادا باشید، ممکن است اقامت دائم خودتان را از دست بدهید.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

 اخذ اقامت دائم کانادا روش های گوناگونی دارد. برای این که کسی بتواند مقیم دائم کانادا بشود، باید از شرایط خاصی برخوردار باشد، تا به واسطه آن شرایط بتواند به کانادا راه پیدا کند و با پشت سرگذاشتن مراحل قانونی مقیم آن کشور شود.

در این جا به انواع روش های اخذ اقامت دائم کانادا اشاره می کنیم:

اکسپرس اینتری

سیستم ورود سریع یا اکسپرس اینتری (Express Entry)، سال 2015 به عنوان برنامه ای آنلاین برای مهاجرت کاری به کانادا ارائه شد. با استفاده از این سیستم، متقاضیان کار و اقامت دائم کانادا، با توجه به توانمندی ها، دانش و تجربیاتشان امتیازهایی را دریافت می کنند.

 در صورتی که یک متقاضی امتیاز بالایی داشته باشد و مدارک و اسناد مورد نیاز اداره مهاجرت کانادا را ارائه دهد، می تواند ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

سرمایه گذاری

کسانی که بتوانند در کشور کانادا سرمایه گذاری کنند، بدون نیاز به مدرک تحصیلی یا مدرک زبان بالا، می توانند اقامت دائم کانادا را برای خود و افراد خانواده شان دریافت کنند.

برنامه استانی PNP

طبق برنامه استانی PNP ، هر استانی در کانادا یک برنامه مهاجرتی نیروی متخصص دارد که افراد واجد شرایط را به عنوان نیروی متخصص برای کار کردن در آن استان می پذیرد.

اقامت دائم برای والدین

والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ کسی که مقیم دائم کانادا است، واجد شرایط مهاجرت به این کشور و اقامت دائم در آن هستند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

بسیاری از بهترین دانشگاه های جهان واقع در کشور کانادا هستند و آدم های زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل وارد این کشور می شوند. با دریافت ویزای تحصیلی، متقاضی می تواند به صورت موقت در کانادا اقامت داشته باشد. بعد از اتمام تحصیل، فرد می تواند از طریق سرمایه گذاری یا کار در کانادا، ویزای موقتش را به ویزای دائم تبدیل کند.

در این مقاله موضوع اقامت دائم کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ اقامت دائم کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *