آیدانیتو > افسردگی بعد از طلاق
افسردگی, مشکلات بعد از طلاق

افسردگی بعد از طلاق





 

افسردگی بعد از طلاق

سازگار شدن با زندگی بعد از طلاق می تواند از چند هفته تا چند سال زمان ببرد. در طول این زمان، شما طیفی از احساسات را تجربه می کنید. همچنین ممکن است مبتلا به اختلالاتی مثل افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه یا حتی بیماری های جسمی شوید.
افسردگی ناشی از وقایع ناگوار زندگی با افسردگی بالینی متفاوت است. این افسردگی در فرایند خو گرفتن به شرایط جدید ایجاد می شود اما افسردگی بالینی و افسردگی های ناشی از چالش های زندگی خودشان را به شکلی مشابه نشان می دهند.

در بعضی افراد، افسردگی بعد از طلاق با رفتارهایی مثل رفتارهای زیر همراه می شود:

  • اجتناب از انجام مسئولیت ها
  • دوری از افراد خانواده و دوستان
  • عملکرد ضعیف در محیط کار به علت کمبود تمرکز
  • دعوا و تنش با دیگران
اگر هر کدام از این رفتارها را تجربه می کنید یا حس می کنید که بعد از طلاق افسرده شده اید، صحبت کردن با یک مشاور می تواند بهترین و مفید ترین روش برای بازگشت به زندگی عادی باشد.

نشانه های افسردگی بعد از طلاق

بیشتر آدم ها غم و افسردگی را با هم اشتباه می گیرند. غم فقط یکی از نشانه های افسردگی است. دیگر نشانه های افسردگی شامل موارد زیر هستند:

  • مشکلات خواب و بی خوابی
  • کج خلقی
  • خستگی
  • گریه کردن زیاد
  • مشکل تمرکز
  • احساس ناامیدی و بد بینی
  • احساس ارزشمند نبودن
  • افکار مرتبط با خودکشی یا اقدام به خود کشی
برای تشخیص افسردگی در یک فرد باید حداقل 5 مورد از موردهای بالا در او دیده شوند.
مردها و زن ها افسردگی را به شکل های متفاوتی تجربه می کنند. افسردگی در زنان بیشتر به شکل غم، احساس بی ارزشی و احساس گناه است. نشانه های افسردگی در مردان می تواند شامل عصبانیت، اختلالات خواب، مصرف الکل یا اعتیاد به مواد مخدر باشد.
به طور کلی زنان بیشتر از مردان افسردگی بعد از طلاق را تجربه می کنند. و مردها کمتر امکان دارد که آشکارا در مورد افسردگی شان صحبت کنند.

راهکارهایی برای مدیریت افسردگی بعد از طلاق

طلاق فقط بر همسران تأثیر نمی گذارد. فرزندان طلاق، دیگر اعضای خانواده و حتی دوستان هم از جدایی اثر می پذیرند. برخورداری از حمایت های دیگران برای گذر از روزهای بعد از طلاق اهمیت خیلی زیادی دارد.

 

شما احساسات متعددی دارید و پردازش آن ها انرژی زیادی از شما می گیرد. این می تواند باعث شود که بیشتر از همیشه خسته شوید. در اینجا به راهکارهایی برای بازیابی خودتان بعد از طلاق می پردازیم:

بنویسید

حتی اگر در دوران بعد از طلاق حامیان زیادی در کنار خودتان دارید، نوشتن افکار به شما کمک زیادی می کند.
احساساتتان را روی کاغذ بیاورید تا از فشار روانی رها شوید. حتی می توانید نامه ای به همسر سابق تان بنویسید. لازم نیست این نامه را به او بفرستید. این کار را برای آرامش خودتان انجام دهید.

ورزش کنید

ورزش کنید. حتی در زمان هایی که حوصله ورزش کردن ندارید این کار را انجام دهید. پژوهش ها نشان می دهند که 20 تا 40 دقیقه پیاده روی، به مدت سه بار در هفته، می تواند نشانه های افسردگی را کاهش دهد.

غذاهای سالم بخورید

ممکن است در این دوران دچار اختلالات خوردن بشوید و به غذاهای ناسالم تمایل پیدا کنید.
غذاهای سالم را در اطرافتان قرار دهید. به جای خوردن غذاهای مضر یا مصرف الکل یک رژیم غذایی مفید داشته باشید و با خوراکی ای مثل شکلات تلخ به خودتان جایزه بدهید.

معاشرت کنید

شاید اصلاً تمایلی به تعامل با دیگران نداشته باشید، اما روابط اجتماعی به شما کمک می کند تا از عهده احساساتتان بر بیایید.
زمانی را به معاشرت با آدم هایی اختصاص بدهید که گوش شنوایی دارند و به شما کمک می کنند تا وضعیت ذهنی تان را تغییر بدهید.

بخوابید

افسردگی خطر ابتلا به بی خوابی را بالا می برد و بی خوابی افسردگی را تشدید می کند. اگر برای خوابیدن مشکل دارید یک برنامه مناسب برای خوابتان داشته باشید و با انجام کارهایی مثل نوشیدن چای، دوش گرفتن یا کتاب خواندن قبل از خواب، بر بی خوابی و بد خوابی غلبه کنید.
قبل از خواب حتماً وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید.

از یک مشاور کمک بگیرید

شما باید بپذیرید که به کمک احتیاج دارید و گذر از این مرحله به تنهایی بسیار دشوار است. با استفاده از خدمات مشاوره ای و صحبت کردن با مشاوری که در زمینه طلاق تخصص دارد، فرایند عبور از دوران پس از طلاق و افسردگی بعد از طلاق را تسریع و تسهیل می کنید.

مشاوره افسردگی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه موضوعات مختلفی مثل اختلالات روانی، خانواده، ازدواج، طلاق، خیانت، مسائل جنسی، اختلالات روانی، فرزندآوری، فرزندپروری، کودکان و نوجوانان، جوانان، سالمندان، موضوعات تحصیلی و شلوغی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار و…به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.
افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی و بسیار آسیب زا است اما خوشبختانه نتایج پژوهش ها و آمارهای مختلف نشان می دهند که قابل درمان است. مشاوران افسردگی در آیدانیتو، این توانایی را دارند که اطلاعاتی علمی و کارآمد را در مورد بهترین روش های درمان این بیماری روانی، در اختیار مخاطبین قرار دهند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره طلاق را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه به تازگی طلاق گرفته اید یا قصد دارید به زودی از همسرتان جدا شوید، برای آگاهی از بهترین راهکارها برای سازگار شدن با شرایط جدید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *