آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98

دیگر زمان زیادی به اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98 باقی نمانده و دانش آموزانی که در این آزمون شرکت کرده اند در حال روزشماری هستند تا ببینند که آیا سال تحصیلی جدید را در مدارس نمونه دولتی آغاز می کنند یا خیر؟ به همین دلیل این مطلب را به بررسی زمان اعلام نتایج این مدارس اختصاص داده ایم.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی 98

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم را آموزش و پرورش هر استان به طور جداگانه و برای دانش آموزان ساکن در همان استان انجام می دهد. پس هر دانش آموز برای شرکت در این آزمون، با توجه به استانی که در آن سکونت دارد، باید به وبسایتی که اداره آموزش و پرورش استان اعلام کرده مراجعه و به صورت اینترنتی ثبت نام کند. حتی برای ثبت نام کتاب درسی هم شما با آوردن رتبه قبولی در زمانی که برای شما اختصاص داده شده تا به مدرسه بروید باید از خود مدرسه سوال کنید تا راهنمایتان کنند.

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98 

آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم به صورت هماهنگ استانی برگزار می شود. بنابراین زمان اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98 در هر استان با استان دیگر متفاوت است. زمان برگزاری آزمون های  استان ها از پانزدهم خرداد به بعد بود. به طور سنتی زمان اعلام نتایج بیست تا سی روز بعد از برگزاری آزمون است. یعنی هر دانش آموز با توجه به تاریخی که در آزمون شرکت کرده است، می تواند حدود زمان اعلام نتایج را حدس زده و در بازه زمانی موردنظر در انتظار اعلام نتیجه باشد. البته اداره آموزش و پرورش هر استان زمان اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98 را به طور دقیق اطلاع رسانی خواهد کرد.

ضوابط ثبت نامی آزمون نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم

شرکت در آزمون نمونه دولتی برای وارد شدن به پایه هفتم شرایطی دارد و هر دانش آموز برای ثبت نام می بایست حائز شرایط باشد. مهم ترین شرط ثبت نام در آزمون داشتن نمرات «خیلی خوب» در همه درس های پایه ششم در امتحانات نیمسال اول است. البته اگر تمام نمره های دانش آموز خیلی خوب باشند، وجود فقط یک نمره «خوب» هم قابل قبول است. شرط دوم این است که دانش آموزی که داوطلب شرکت در آزمون نمونه دولتی است باید تابعیت ایران را داشته باشد(دانش آموزان غیرایرانی تحت شرایط خاص امکان ثبت نام در آزمون را دارند). برای شرکت در آزمون هم دانش آموز باید در امتحانات نیمسال دوم در تمام درس ها نمره خیلی خوب گرفته شود و فقط مجاز است یک نمره خوب داشته باشد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

ملاک قبولی در آزمون ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی

ملاک پذیرش در پایه هفتم برای دانش آموزان ششمی که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کرده اند،  فقط امتیازی است که در آزمون به دست می آوردند، در واقع فقط نتیجه آزمون در پذیرش موثر است. برای هر شرکت کننده آزمون یک تراز براساس نمره خام محاسبه می شود. نمره خام به درصد است و بازه آن از 33.33 تا  100است و بازه تراز از صفر تا بیست هزار. شرکت کنندگان براساس ترازشان رتبه بندی می شوند.

 منابع سوألات آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

شرکت کنندگان آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم باید به 80 سوال تستی یا همان چهارگزینه ای در مدت 100 دقیقه پاسخ دهند. پاسخ های اشتباه نمره منفی دارند. منابع طرح سوأل کتاب های درسی پایه ششم است. در جدول زیر تعداد سوالاتی که از هر درس طرح می شود و ضریب هر درس قابل ملاحظه است:
درستعداد سوالضریب
هدیه های آسمانی و قرآن102
فارسی202
اجتماعی101
علوم تجربی202
ریاضی203

 

نحوه اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم چگونه است؟

آیا شما دانش آموز عزیز شرکت کننده در آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم از نحوه اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مطلع هستید؟ در صورت عدم اطلاع از این موضوع از جمله سایت منتشر کننده نتایج با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

به دانش آموزان عزیز شرکت کننده در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و والدین گرامی شان پیشنهاد می کنیم پس از خواندن اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 98 به مطلب معرفی مدارس نمونه دولتی تهران 98 و نتایج مدارس نمونه دولتی 98 هم سر بزنند.

برای آگاهی از نتایج آزمون نمونه دولتی خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *