آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان 98
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان 98

اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان 98

همان طور که استحضار دارید، انواع مختلفی از مدارس در سطح کشور وجود دارند که یکی از آنها مدارس نمونه دولتی است. اما اینکه چرا برخی از مدارس مانند مدارس تیزهوشان، شاهد و نمونه دولتی طرفداران زیادی دارند، موضوعی است که بایستی پیش از بیان هر مطلبی به بررسی آن بپردازیم. آنچه در مبحث تعلیم و تربیت حائز اهمیت است، تجربه و تخصص افرادی است که مجری اصول هستند. به عبارتی در مدارس نمونه دولتی تلاش می شود که با نوعی گزینش (که در قالب معدل و آزمون است)، یکسان سازی سطحی انجام گیرد و از این طریق دانش آموزان برتر همزمان با ارتقاء سطح علمی، از امکانات رفاهی نیز بهره مند باشند. از سویی دیگر به دلیل اینکه دانش آموزان سطح علمی بالاتری دارند، روند آموزشی نیز در این نوع از مدارس رو به بهبود است. به دلیل اهمیت این مدارس در این مقاله به بررسی اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان 98 می پردازیم. مشاوره تحصیلی تلفنی مدارس را نیز می توانید در این راه برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید .


شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی سمنان

برای این که نسبت به شرایط آگاه شوید این قسمت از متن را با دقت بیشتری بخوانید . از آنجایی که مدارس نمونه دولتی طرفداران بسیاری دارند، آموزش و پرورش اعلام نمود که داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مدارس را دارند، به منظور پذیرش در مدارس نمونه دولتی بایستی در آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند. اما برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی نیز بایستی شرایطی داشته باشید که عبارتند از: 1- مشغولیت به تحصیل در یکی از دو پایه ی ششم و یا نهم (به منظور ورود به مقاطع هفتم و دهم) 2- اگر دانش آموز پایه ی ششم هستید و قصد دارید که پایه ی هفتم خود را در مدارس نمونه دولتی بخوانید، بایستی در پایه ی ششم (در نیمسال اول) برای همه ی دروس، درجه ی خیلی خوب و یا برای حداکثر یک درس، درجه خوب کسب کنید. دقت کنید که برای شرکت در آزمون، در نیمسال دوم نیز بایستی همان شرایط مربوط به اخذ درجه خیلی خوب را حفظ نمایید. 3-اگر دانش آموز پایه ی نهم هستید و قصد دارید در مقطع دهم در مدارس نمونه دولتی ادامه تحصیل دهید، بایستی دقت کنید که به منظور ثبت نام در آزمون، بایستی در نیمسال اول معدل 17 به بالا کسب نمایید. شایان ذکر است که شرط شرکت در آزمون نیز داشتن معدل بالای 17 در نیمسال دوم است.

تراز آزمون نمونه دولتی استان سمنان

تراز معمولاً  عددی مابین 0 تا 20.000 تعریف می شود که بیانگر سطح علمی دانش آموزان است. در حقیقت رتبه بندی بر اساس تراز کسب شده، انجام می پذیرد. به منظور بررسی دقیق تر اینکه در نهایت ترازی که در کارنامه ثبت می شود ، از کجا حاصل شده است ، در ادامه به بررسی نحوه محاسبه نمره خام و تراز می پردازیم. برای ثبت نام کتاب درسی هر سوالی که داشتید از مشاورین ما بپرسید.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان سمنان

از آنجایی که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت مجزای استانی برگزار می شود، اعلام نتایج نیز به صورت هماهنگ استانی و فقط از طریق سایت آموزش و پرورش استان سمنان به نشانی ( semnan.medu.ir ) منتشرمی شود. از آنجایی که هنوز هیچ اطلاعیه ای درباره ی زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی سمنان 98 اعلام نشده است، می توان با بررسی روند آزمون در سال های گذشته، بازه ی زمانی 2 تا چهار هفته ای (به طور متوسط 10 روز) پس از برگزاری آزمون را، به منظور زمان تقریبی اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی در نظر گرفت.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان

طبق روال در یک سال نتایج اعلام می شود . از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سمنان در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند ، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود.  از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان هنوز مشخص نیست ، می توان پیش بینی کرد که نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان از هفته سوم تیرماه همزمان با زمان انتشار نتایج تیزهوشان از طریق سایت  hoosh.medu.ir اعلام شود. در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی ، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند ، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند. در اینجا باید خبری بسیار مهم را به اطلاع شما دوستان و دانش آموزان مایل به ادامه تحصیل در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان سمنان برسانیم و آن هم خبر حذف آزمون ورودی پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی بر طبق اعلام پایگاه های مختلف خبری است. بدین ترتیب بخش اعظمی از نگرانی ها و دلواپسی های دانش آموزان و خانواده ها در مورد آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و قبولی در آن برطرف شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر در رابطه با این خبر بسیار مهم می توانید با مشاوران خبره آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
اگر پرسشی در رابطه با اعلام نتایج نمونه دولتی استان سمنان برای شما مطرح گردیده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم سمنان

با توجه به اینکه نتایج نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد،  اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم سمنان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم سمنان به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم سمنان با خبر شوید. با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم سمنان ، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند ، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید، نگران نباشید، زیرا  پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم سمنان ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. مشاوره تحصیلی تلفنی را هم برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان سمنان

بعد از قبولی نوبت ثبت نام است . پس از اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی سمنان 98 توسط سایت آموزش و پرورش سمنان، در صورتی که پذیرفته شده باشید، در ستون پذیرش و یا عدم پذیرش، رو به روی مدرسه پذیرفته شده، کلمه «پذیرش» ثبت می شود. پس از مشاهده ی کارنامه قبولی خود، بایستی منتظر اطلاعیه هایی از طرف مدرسه ای که در آن پذیرفته شده اید، باشید. پیشنهاد می کنیم که حتماً در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهید و در محدوده ی زمانی که از طرف مدرسه برای شما مشخص می شود، به منظور ثبت نام نهایی با همراه داشتن مدارک (که از طرف مدرسه اعلام می شود) به مدرسه مراجعه نمایید. دقت کنید که اگر در بازه ی زمانی مشخص شده به منظور ثبت نام نهایی به مدرسه مراجعه نکنید، مدرسه شما را به عنوان کسی که از ادامه ی تحصیل منصرف شده تلقی نموده و نام فرد دیگری (که در لیست ذخیره است) را جایگزین نام شما می نماید.

لیست ذخیره چیست؟

همان طور که از نام لیست ذخیره پیداست ، در این لیست ، نام افرادی نوشته می شود که در صورت افزایش ظرفیت مدارس و یا خالی شدن صندلی به دلیل عدم ثبت نام سایر افراد پذیرفته شده در آزمون، در اولویت تکمیل ظرفیت قرار می گیرند.

2 قلو ها! چند قلو ها! شانس در خانه تان را زده!

اگر خواهر و یا برادر دو قلو دارید، می توانید از قانونی که مختص پذیرش 2 قلوها و چندقلو ها در مدارس نمونه دولتی است، استفاده کنید. مطابق این قانون اگر یکی از دانش آموزان همزاد در آزمون نمونه دولتی قبول شود و همزاد او به میزان 80% نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در همان مدرسه را به دست آورده باشد، به عنوان مازاد بر ظرفیت پذیرش، در مدرسه پذیرفته می شود.
در نهایت پس از بررسی موضوع اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله  نتایج مدارس نمونه دولتی 98  بزنید.
اگر سؤالی درباره اعلام نتایج نمونه دولتی سمنان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *