نتایج کنکور

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99

هر سال، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته از سوی داوطلبان، زمان تا اعلام نتایج انتخاب رشته برای کنکوری‌ها به کندی می‌گذرد. امسال هم داوطلبانی که در آزمون سراسری 99  شرکت کرده اند و براساس کارنامه و رتبه‌شان انتخاب رشته کرده‌اند، به رسم هر سال، منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 هستند تا ببینند در کدام رشته و دانشگاه پذیرفته شده اند و نیمه دوم سال را، به عنوان دانشجو، طور دیگری شروع کنند. در این مطلب زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور و جزئیات و نکته‌های مربوطه را شرح خواهیم داد.از زمان اعلام نتایج ارشد اطلاع دارید؟

چه زمانی می‌توانید از نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99  مطلع شوید؟

سازمان سجش هنوز زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را اعلام نکرده است. اما با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور امسال تغییر کرد به احتمال زیاد زمان اعلام نتایج و ارائه کارنامه اولیه، نیمه اول مهر ماه است که پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان حدودا ده روز برای انتخاب رشته فرصت دارند. مدت زمان انتخاب رشته هم به طور دقیق هنگام اعلام نتایج اولیه به داوطلبان اطلاع داده می‌شود. داوطلبان کنکور 99 نیمه اول ابان منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 باشند.

چگونه می‌توانید نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را مشاهده کنید؟

به روال هر سال؛ نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری 99 هم از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اعلام خواهد شد. پس از اعلام نتایج نهایی به سایت سازمان مراجعه کرده و روی لینک «مشاهده نتایج نهایی آزمون سراسری و پذیرش براساس سوابق تحصیلی 1399» کلیک کنید. سایت شما را به صفحه مربوط به اعلام نتایج نهایی هدایت خواهد کرد. در این مرحله به دو روش می‌توانید نتیجه آزمون خود را ببینید: روش اول: در کادر سمت راست شماره داوطلبی(همان شماره‌ای که روی کارت ورود به جلسه و صندلی شما در آزمون ثبت شده بود)، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی که به لاتین در پایین کادر درج شده به صفحه مربوط به خودتان وارد خواهید شد. روش دوم: در کادر سمت چپ شماره پرونده (شماره ‌8 رقمی که هنگام ثبت نام دریافت کرده بودید)، شماره شناسنامه و کد امنیتی را وارد کنید و به صفحه اعلام نتایج نهایی وارد شوید.

جواب انتخاب رشته کنکور سراسری

مطابق زمانبندی هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور ، جواب انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه اول آبان ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان پس از مشاهده واحد دانشگاهی و شهر پذیرفته شده بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط دانشگاه ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. اگر در هیچ یک از واحدهای دانشگاهی پذیرفته نشده اید ، اصلاً نگران نباشید ، چند روزی پس از اعلام جواب انتخاب رشته کنکور سراسری کارنامه سبز شما از طریق سایت سنجش منتشر می شود و شما می توانید با توجه به انتخاب هایتان ، در بازه ی زمانی مشخصی ، در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 شرکت کنید. شما از طریق رشته های بدون کنکور سراسری می توانید به راحتی در دانشگاه ثبت نام کنید.

برای دسترسی به کارنامه نهایی آزمون سراسری 99 باید چه کنید؟

روند دسترسی به کارنامه نهایی آزمون سراسری هم تا حد زیادی شبیه به مشاهده نتایج نهایی آزمون است. برای این منظور در سایت سازمان سنجش به بخش مربوط به کنکور سراسری وارد شوید و روی لینک »مشاهده کارنامه نهایی آزمون سراسری 99» کلیک کنید. صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که در بالای صفحه عبارت مشاهده کارنامه نهایی آزمون سراسری را می بینید. در پایین عنوان دو کادر در سمت های راست و چپ وجود دارد که دو روشی است که می توانید از طریق آنها به کارنامه نهایی‌تان دسترسی پیدا کنید: روش اول: شماره پرونده، شماره شناسنامه و سال تولد و عبارت امنیتی را در کادرهای مربوطه وارد کنید روش دوم: شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد و عبارت امنیتی را جاهای خالی وارد کنید. به این نکته دقت کنید که در کنار این عنوان ستاره قرمز قرار دارد، یعنی باید برای دیدن کارنامه‌تان، وارد کردن تمام اطلاعات خواسته شده در هر یک از روش، الزامی است و در غیر این صورت نمی توانید به کارنامه دسترسی پیدا کنید.

در صورت مفقود شدن اطلاعات ثبت‌نام‌تان چگونه می‌توانید نتایج و کارنامه نهایی خود را مشاهده کنید؟

اگر اطلاعات ثبت نامی خود مانند شماره پرونده، شماره داوطلبی را ندارید پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 به قسمت پاسخگویی سایت سازمان سنجش بروید و یک حساب کاربری جدید ساخته و درخواست بازیابی اطلاعات مربوطه را به سازمان بفرستید. درخواست شما خیلی سریع از طریق پاسخگوی برخط (آنلاین) سازمان پاسخ داده میشود و شماره پرونده و شماره داوطلبی‌تان را دریافت خواهید کرد. پس از دریافت این اطلاعات برای مشاهده نتایج نهایی و کارنامه نهایی خود به قسمت‌های مربوطه مراجعه کنید. علاوه بر مطلب اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 برای مطالعه بیشتر در این زمینه به اصول و نحوه انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *