آیدانیتو > اعلام نتایج آزمون تیزهوشان استان کرمان 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان استان کرمان 98

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان کرمان 98

اگر بیشتر به نام مدارس تیزهوشان دقت کنیم، متوجه می شویم که ادامه ی تحصیل در مدارس استعداد درخشان کار هر کسی نیست. در واقع مدارس تیزهوشان با هدف شناسایی استعدادهای برتر و کمک به رشد و بالندگی آن ها تأسیس شد. در ابتدا تعداد مدارس تیزهوشان بسیار کم بود، به طوری که اولین مراکز در استان های کرمان و همدان در سال 1366 تأسیس شدند.
در طی مدت 2 سال یعنی در سال 68 تعداد مدارس تیزهوشان به 38 مرکز در سراسر کشور رسید. با پیچیدن آوازه ی مدارس استعداد درخشان، علاقه ی داوطلبان برای قرار گرفتن در زمره ی تیزهوشان افزایش یافت، به همین سبب سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می نماید، آزمونی را تحت عنوان «آزمون ورودی مدارس تیزهوشان » برگزار نمود که هدف ان شناخت استعدادها و آموزش آنها در سطحی متفاوت از مدارس عادی بود. سازمان ملی استعدادهای درخشان، آزمون ورودی سمپاد را در دو پایه به اجرا گذاشت. دانش آموزانی که قصد ورود به پایه هفتم را داشتند، بایستی در انتهای سال تحصیلی پایه ششم (خردادماه)، در آزمون ورود به مدارس تیزهوشان هفتم شرکت می کردند.

 
همچنین دانش آموزانی که قصد ورود به پایه ی دهم را داشتند، پس از اتمام ترم تحصیلی در پایه نهم در آزمون ورودی تیزهوشان دهم شرکت می کردند. در سال جاری اوضاع کمی متفاوت از سال های گذشته به نظر می رسد. در نیمه ی دوم سال 96 خبر حذف آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم در همه جا پیچید.
از آن زمان تاکنون علامت سؤال بزرگی در بالای سر متقاضیان ورود به پایه ی هفتم مدارس تیزهوشان شکل گرفت. با وجود اخبار متفاوت در مورد این موضوع، به نظر می رسد که در سال جاری، ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان در پایه هفتم به همان روال سابق خواهد بود. با این حال برای اطلاعات دقیق بایستی منتظر اطلاعیه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم که از طریق سازمان استعدادهای درخشان منتشر می شود، باشیم.مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه به شما کمک بسیاری در ادامه تحصیل میکند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان کرمان

در سال جاری روند ثبت نام در آزمون تیزهوشان کمی به تعویق افتاد به طوری که ثبت نام در اواخر فروردین ماه به صورت اینترنتی و از طریق دو سایت مختلف hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir صورت پذیرفت.
انشاءالله آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان در دهه دوم خردادماه به صورت هماهنگ در هر استان برگزار خواهد شد. مطابق روندی که در تمامی آزمون های رسمی در سراسر کشور پیروی می کنند، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 10-7 روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سمپاد منتشر می شود و داوطلبان بایستی پس از دریافت کارت و پرینت آن، اطلاعات کارت را با مشخصات خود تطبیق داده و از حوزه امتحانی خود آگاهی های لازم را کسب کنند. اگر پرسشی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج مدارس تیزهوشان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

هر ساله زمان اعلام نتایج تیزهوشان کرمان در تیرماه منتشر می شود. به عبارتی بازه زمانی 25-15 روزه برای بررسی نتایج پس از برگزاری امتحان مدارس تیزهوشان در نظر گرفته می شود. نتایج از طریق سایت استعدادهای درخشان (hoosh.medu.ir) منتشر می شوند. معمولاً بازه ی زمانی 4-3 روزه برای بررسی نتایج در اختیار داوطلبان قرار داده می شود تا در صورت داشتن هر گونه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان با مراجعه به سایت سمپاد، اقدام به درخواست تجدید نظر کنند.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم کرمان ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد)، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود.
بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کرمان ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید ، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید. با مشاوره تحصیلی تلفنی ابهامات خود در زمینه تحصیل را رفع کنید.

اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان

مطابق تجربیات سال های گذشته ، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کرمان، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. برای ثبت نام کتاب درسی هم در زمان ثبت نام مدرسه اقدام کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس تیزهوشان کرمان

پس از اینکه نتایج تیزهوشان کرمان از طریق سایت استعدادهای درخشان منتشر شد، در صورتی که امتیاز لازم را کسب نموده باشید و در یکی از سه اولویت انتخاب قبول شده باشید، می توانید با مراجعه به مدرسه، اقدام به ثبت نام نمایید.
پس از دیدن نتایج تیزهوشان کرمان مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس ممکن است متفاوت باشد ولی به صورت عمومی، شامل اصل شناسنامه و کارت ملی و کارنامه قبولی 2 سال آخر تحصیلی می شود. پیشنهاد می کنیم که در کاغذی بزرگ زمان ثبت نام در مدرسه مورد نظرتان را نوشته و در جایی از اتاق که در محدوده ی دیدتان است، آویزان کنید. می گویید چرا؟چون اگر تاریخ ثبت نام در مدرسه تیزهوشان را فراموش کنید و در مدرسه مورد نظر ثبت نام نکنید، در لیست انصراف دهندگان از ادامه تحصیل در این مدارس قرار می گیرید.

آیا با لیست مدارس تیزهوشان استان کرمان آشنایی دارید؟

پیش از هر اقدامی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان استان کرمان آشنایی کامل با مدارس تیزهوشان این شهر الزامی به نظر می رسد. به هرحال هر فرد پیش از ادامه تحصیل در مدرسه مورد نظرش باید از لیست این مدارس وضعیت تحصیل در آن ها، کیفیت، معلمان و موارد دیگر اطلاعات کاملی را کسب نماید. مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات لازم را در رابطه با این موارد در اختیار شما بگذارند. اگر نیاز به اطلاع و آشنایی با این موضوعات را دارید می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا امکان اعتراض به نتایج تیزهوشان وجود دارد؟

در جواب این سؤال باید بگوییم خوشبختانه بله. تمامی دانش آموزان در صورت عدم رضایت از نتایج تیزهوشان خود می توانند اقدام به ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان کنند. اما پیش از انجام این کار فرد باید از نحوه انجام ابن کار مطلع باشند. در صوت نیاز به کسب اطلاع از شیوه انجام این کار می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و سؤالات خود را در این رابطه از آن ها بپرسید.
در این مقاله به بررسینتایج آزمون تیزهوشان استان کرمان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان بزنید.
اگر سوالی در زمینه نتایج آزمون تیزهوشان استان کرمان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *