آیدانیتو > ارشد استعدادهای درخشان
ارشد بدون آزمون

ارشد استعدادهای درخشان






ارشد استعدادهای درخشان

ورود به مقطع ارشد هر رشته و دانشگاهی به دو صورت با کنکور و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان امکان پذیر است. هر دانشگاه برای پذیرش ارشد استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی خود را نیز در نظر می گیرد. در ارشد استعدادهای درخشان کارشناسی می توانند بدون نیاز به شرکت در کنکور در رشته و دانشگاه خود پذیرش بگیرند.

قبولی در ارشد استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی نیاز به طی کردن مراحل اداری دارد.

شرایط کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان

برای این که بتوانید از مزایای ارشد استعدادهای درخشان استفاده کنید، لازم است جز استعدادهای درخشان قرار بگیرید. برای قرار گرفتن در گروه استعدادهای درخشان باید برتری هایی نسبت به سایر همکلاسی های خود داشته باشید. یکی از ویژگی های قرار گرفتن در گروه استعداد درخشان گذراندن سه چهارم کلیه داده ها تا پایان ترم ششم است. همچنین این داوطلبان باید در هشت ترم درس خود را به اتمام برساند. معدل شش ترم اول داوطلبان استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی باید بالای 16 باشد علاوه بر تمام شرایط فوق باید بین 10-15% نفرات برتر گروه خود قرار بگیرید. در صورتی که بین 10% تا 15% نفرات برتر گروه خود قرار بگیرید می توانی از مزایای ارشد استعدادهای درخشان استفاده کنید.

پذیرش ارشد استعدادهای درخشان

برای پذیرش ارشد استعدادهای درخشان کارشناسی باید در انتظار انتشار اطلاعیه واحد دانشگاهی خود باشید. هر دانشگاه شرایط پذیرش ارشد استعدادهای درخشان خود را طی اطلاعیه ای به اطلاع داوطلبان می رساند. در اطلاعیه زمان ثبت نام و پذیرش نیز اعلام می شود. در صورتی که دانشگاه شما را دارای ثبت نام غیرحضوری ارشد استعدادهای درخشان است، لازم است به ثبت نام اینترنتی بپردازید. برای ثبت نام اولیه ارشد استعدادهای درخشان باید مدارک لازم را در سامانه قرار دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد استعدادهای درخشان، شامل فرم تأیید معدل، ریز نمرات و مدارک شناسایی است.

اسامی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان

بعد از ثبت نام ارشد استعدادهای درخشان کارشناسی، بررسی های لازم از سمت دانشگاه و سازمان سنجش کشور صورت می گیرد و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان اعلام می گردد. اسامی پذیرفته شدگان ارشد استعداد درخشان هر دانشگاه، در سایت رسمی همان دانشگاه اعلام خواهد شد.

ظرفیت پذیرش ارشد استعدادهای درخشان

در سال های گذشته ظرفیت پذیرش در نظر گرفته شده برای ارشد استعدادهای درخشان 10 یا 15% ظرفیت پذیرش ارشد با کنکور بوده است. تفاوت 10 و 15% به رشته و دانشگاه بستگی دارد. اما احتمال می رود در سال 98 ظرفیت پذیرش ارشد استعدادهای درخشان افزایش یابد.
به منظور اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد استعدادهای درخشان مقاله ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کنید.

اگر سؤالی در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته ارشد استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد و سراسری دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *