آیدانیتو > انواع مشکلات جنسی
مشکلات جنسی

انواع مشکلات جنسی





 

مشکلات جنسی

وقتی افراد ازدواج می‌کنند و وارد زندگی مشترک می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهایی که دارند، نیاز جنسی است و اگر بتوانند این نیاز همدیگر را به شکلی سالم و لذت‌بخش رفع کنند، کیفیت رابطه‌ی عاطفی‌شان هم بالا می‌رود و به طور کلی زندگی زناشویی پرشوری خواهند داشت.

گاهی اوقات مشکلات جنسی که علل و عوامل مختلف فیزیکی و روانی دارند، بر رابطه‌ی زوجین تأثیر می‌گذارند و در آن اختلال ایجاد می‌کنند. مشکلات جنسی در زنان و مردان به شکل‌های متفاوتی بروز پیدا می‌کنند و هر نوع از این مشکلات ریشه‌های متفاوتی دارند.

انواع مشکلات جنسی

ممکن است زنان و مردان در زندگی مشترک از انواع مشکلات زناشویی رنج ببرند و با مشکلاتشان رابطه را به خطر بی اندازند. در ادامه به انواع مشکلات جنسی می پردازیم:

مشکلات جنسی زنان

سرد مزاجی

زنان سرد مزاج تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و از آن لذت نمی‌برند. حتی در موارد خیلی حادتر ممکن است یک زن از رابطه‌ی جنسی بیزار باشد.

مقاربت دردناک

ممکن است همه‌ی زنان گاهی درد را در حین رابطه‌ جنسی تجربه کنند اما اگر درد مداوم باشد، خبر از اختلال مقاربت دردناک می‌دهد.

فقدان ارگاسم

بعضی زنان هرگز به اوج لذت جنسی نمی‌رسند و با اینکه به رابطه‌ جنسی علاقه دارند و سرد مزاج نیستند، ارگاسم را تجربه نمی‌کنند.

واژینیسموس (انقباض دردناک و غیرارادی ماهیچه‌های واژن)

در این حالت هر دخولی به واژن به شدت دردناک و گاهی غیر ممکن است. در این مشکل جنسی اسپاسم خود به خودی عضلات خارجی اندام جنسی، رابطه‌ جنسی را غیر ممکن می‌کند.

 

مشکلات جنسی مردان

زود انزالی

وقتی مردان قبل از شروع عمل جنسی یا به محض شروع آن دچار انزال می‌شوند، یعنی مبتلا به اختلال زود انزالی هستند و این مشکل جنسی اجازه نمی‌دهد که همسرشان به اوج لذت جنسی برسد.

دیر انزالی

دیرانزالی موجب می‌شود که فرد به مرحله‌ی انزال نرسد یا خیلی دیر به این مرحله برسد.

اختلال نعوظ

اختلال نعوض زمانی رخ می‌دهد که آلت تناسلی مرد توانایی ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ را در طول رابطه‌ جنسی نداشته باشد.

علل و عوامل مشکلات جنسی

مشکلات جنسی ممکن است نتیجه‌ی شرایط فیزیکی یا روانشناختی افراد باشند. در اینجا به علل فیزیکی و روانی این مشکلات می‌پردازیم:

دلایل فیزیکی

بسیاری از مشکلات جسمی و مصرف داروهای درمانی می‌توانند منجر به مشکلات زناشویی شوند. بیماری‌هایی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، مشکلات عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمون‌ها، بیماری‌های مزمن مربوط به کلیه و کبد، مصرف الکل و مواد مخدر از جمله‌ این بیماری‌ها هستند.

دلایل روانشناختی

دلایل روانشناختی شامل استرس‌های کاری، دغدغه‌ها، انواع اضطراب‌ها، مشکلات عاطفی، افسردگی، احساس گناه و تأثیرات یک تجربه‌ی جنسی ناگوار است. گاهی آموزه‌های سنتی و فرهنگی اشتباه هم در سنین پایین در افراد درونی و در بزرگسالی تبدیل به اختلالات جنسی می‌شوند.

درمان مشکلات جنسی

موفقیت در درمان مشکلات جنسی وابستگی زیادی به ریشه‌ی مشکل دارد. نتیجه‌ی درمان معمولاً برای اختلالاتی که حاصل از مشکلات جسمی قابل درمان هستند، موفقیت آمیز است.

اختلال‌های خفیفی که مرتبط با استرس، ترس یا اضطراب باشند با مشاوره، روان‌درمانی، آموزش و روابط بهبود یافته میان همسران، قابل درمانند. درمان‌های دارویی و هورمون درمانی هم به درمان کمک می‌کنند.

مشکلات جنسی باید در زندگی زناشویی جدی گرفته شوند. چون می‌توانند عشق و صمیمیت را کاهش دهند و حتی باعث فروپاشی یک زندگی مشترک شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که همسران در مورد انواع مشکلات و اختلالات جنسی آگاهی داشته باشند و به محض مشاهده‌ی علائم و نشانه‌های مشکلات جنسی به درمان‌گران جنسی مراجعه کنند.

مشاوره مشکلات جنسی در آیدانیتو

یکی از مهم ترین روش های حل مشکلات جنسی ، استفاده از خدمات مشاوره جنسی است. همسرانی که در زندگی مشترک با مشکلات جنسی مواجه شده اند، می توانند در تعامل با یک مشاور جنسی، از ریشه های اختلالات خودشان باخبر شوند و برنامه ای جدی را برای درمان مشکلات زناشویی آغاز شوند.
آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران خانواده در این فضا از طریق مشاوره تلفنی به زنان و مردان برای حفظ و افزایش کیفیت زندگی جنسی کمک می کنند.
در ادامه مطالعه مقاله مشاوره جنسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا از مشکلی جنسی رنج می برید؟ آیا حس می کنید که مشکلات جنسی زندگی مشترک شما را به خطر انداخته اند؟

به دنبال راهکارهایی برای تقویت شور و صمیمیت زندگی جنسی تان هستید؟ با مشاوران حرفه ای و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *