انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد برق

انتخاب رشته ارشد برق

انتخاب رشته ارشد برق

 

انتخاب رشته ارشد برق 98

مهندسی برق از جمله رشته های پر طرفدار در بین داوطلبان کارشناسی ارشد است که به بررسی و ترسیم سیستم های عبوری و تبدیل نیروی الکتریکی و انتقال آنها و نیز طراحی سیستم های الکترونیکی می پردازد. داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند و وارد مرحله انتخاب رشته مهندسی برق شده اند، می بایست از شرایط و نحوه و ضوابط اساسی آن مطلع باشند تا انتخاب رشته اصولی انجام دهند. دنباله سخن را پیگیری کنید. 

شرایط انتخاب رشته ارشد برق 98

شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی برق برای داوطلبان آزاد و سراسری یکسان است و کلیه داوطلبانی که مطابق با کارنامه کتبی خود که در زمان اعلام نتایج اولیه برای آنها صادر و منتشر شده است، مجاز به انتخاب رشته در هر یک از واحدهای دانشگاهی سراسری و آزاد شده اند دارای ضابطه انتخاب رشته ارشد برق 98 هستند و می توانند انتخاب رشته نمایند. بهتر است به رتبه خود در کد ضریبهای مختلف توجه کنید زیرا رشته برق دارای 13 گرایش و 6 کد ضریب می باشد. سه گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک، افزارهای میکرو و نانو الکترونیک، سیستم های الکترونیک دیجیتال دارای کد ضریب 1 ؛ سیستم های قدرت، سامانه های برق حمل و نقل و برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی دارای کد ضریب 2؛ الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی کد ضریب 3،؛ مخابرات میدان موج و مخابرات نوری کد ضریب 4؛ مخابرات سیستم، شبکه های مخابراتی و مخابرات امن و رمزنگاری دارای کد ضریب 5؛ کنترل دارای کد ضریب 6 می باشد. شما میتوانید در تمامی کد ضریب ها انتخاب رشته نمایید. دانشجویان رشته برق که معدل بالا را در کارنامه کارشناسی دارند میتوانند از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام کنند.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی برق سراسری

انتخاب رشته ارشد مهندسی برق دانشگاه های سراسری که دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی را در بر می گیرد. از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی است. این داوطلبان با ورود به سامانه انتخاب رشته و درج اطلاعات کاربردی خود وارد صفحه انتخاب رشته می شوند و می توانند فرم انتخاب رشته را بر طبق اصولی که در ادامه ذکر می کنیم تا 100 کد رشته محل پر نمایند.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی برق آزاد

کنکور ارشد سراسری و آزاد و برگزاری آن به صورت هماهنگ است. اما از زمان اعلام نتیجه و رویت کارنامه در سایت سنجش، تکلیف داوطلبان سراسری و آزاد از هم متفاوت می شود و داوطلبان هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد لازم است به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نموده و پس از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته با وارد کردن کد دسترسی که در کارنامه به صورت قرمز رنگ درج شده است، انتخاب رشته ارشد برق 98 آزاد را انجام دهند. در انتخاب رشته ارشد مهندسی برق آزاد نیز امکان انتخاب 100 کد رشته محل وجود دارد. برای علاقه مندان به پرستاری رای بسیار آسان و بی دردسر وجود دارد که میتوانند از طریق پرستاری بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

اصول انتخاب رشته ارشد مهندسی برق 98

در انتخاب رشته ارشد مهندسی برق به دستورالعمل های زیر به ترتیب و اولویت عمل کنید. 1- آنالیز کارنامه داوطلبان سال های قبل و تخمین رشته و دانشگاه قبولی به ترتیب خوشبینانه، منطقی و بدبینانه. بدین معنی که شما رتبه های کسب کرده در هر یک از کد ضریب ها را با  توجه به نتایج سالهای قبل در این طیف ها قرار می دهید. 2- توجه به ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها در هر یک از کد ضریب ها که گاهی رتبه های پایین نیز به دلیل این فاکتور در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته می شوند و گاهی هم بر عکس. بنابراین به دقت آن را بررسی کنید. 3- توجه به سهمیه ها: ایثارگران، جانبازان و سهمیه مربیان. در اولویت های انتخاب رشته خود برای دانشگاه های دارای ظرفیت محدود در صورتی که رتبه شما در صد بالایی برای قبولی بهره مند نیست، تجدید نظر کنید. چرا که سهمیه ها ممکن است ظرفیت ها را پر کنند و شما قبول نشوید. 4- بهتر است علاقه خود را در زمینه انتخاب رشته در نظر بگیرید. زیرا شما میخواهید در آن گرایش تحصیل و کار کنید. 5-رتبه بندی دانشگاهی را نیز در نظر بگیرید. برای در نظر گرفتن رتبه بندی دانشگاهی 5 دانشگاه برتر رشته برق را برای شما نام میبریم.

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه تربیت مدرس

این فاکتورها در کنار انتخاب درست اولویت ها و نیز توجه و بررسی شرایط دانشگاه هایی که انتخاب می کنید، متناسب با شرایط خود، شما را در مسیر یک انتخاب رشته اصولی با کسب نتایج منطقی در زبان عادی حتی به آن خوش شانسی می گویند، قرار می دهد.  
در نهایت پیشنهاد ما این است که سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *