انتخاب رشته ارشد

ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99

ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99
در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99 در خدمت شما عزیزان هستیم. هدف از این مقاله، اهمیت اطلاع از ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99 و تأثیر آن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99، اطلاع از دلایل کاهش ظرفیت دانشگاه آزاد و وجود ظرفیت های خالی در برخی دانشگاه ها با وجود کاهش ظرفیت می باشد. همان طور که در مقاله تحلیل کارنامه ارشد مشاهده کردید، به طور خلاصه از اهمیت اطلاع از ظرفیت های دانشگاه های سراسری و آزاد صحبت شد. اما با توجه به اهمیت این موضوع ، لازم دانستیم در این مقاله به طور دقیق تر راجع به ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99 صحبت کنیم. در ادامه ی مقاله به آمار منتشر شده از سازمان سنجش در خصوص تعداد شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 99 توجه کنید : طبق آماری که از سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است، تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد سال 97، نسبت به سال 96 کاهش داشته است. در سال 96 ، 878 هزار و 253 نفر در کنکور ارشد شرکت داشتند و در سال 97، 735 هزار و 743 نفر در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند. از دلایل کاهش تعداد شرکت کنندگان می توان به افزایش بیکاران تحصیل کرده ، نبود شغل و… اشاره کرد. داوطلبان کارشناسی ارشد ، لازم است از ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد 99 مطلع شوند تا در انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد موفق تر عمل کنند. میدانستید که برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد میتوانید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام کنید.

داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد 99 لازم است دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته را به طور کامل مطالعه کنید و همچنین میتوانید در زمان ثبت نام و انتخاب رشته از ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد سراسری و آزاد 99 مطلع شوید.
کاهش تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 99
همان طور که می دانید توجه به ظرفیت های دانشگاه های پذیرنده رشته مورد نظر در انتخاب رشته امری ضروری می باشد. رتبه کسب شده داوطلبان و انتخاب رشته دانشگاه بر اساس ظرفیت و رشته ارائه دهنده در انتخاب رشته معقولانه تأثیرگذار است. همان طور که گفته شد، ظرفیت ارشد آزاد کاهش یافته است ، اما ظرفیت های دانشگاه های سراسری همانند سال های قبل خواهد بود. برای اطلاع دقیق تر از ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد سراسری و آزاد 99، به دفترچه انتخاب رشته مراجعه فرمایید. ظرفیت پذیرش ارشد دانشگاه آزاد در سال 97، حدود 68 هزار دانشجو خواهد بود. در ادامه به طور دقیق میتوانید تعداد شرکت کنندگان گروه های مختلف را مشاهده کنید : تعداد شرکت کنندگان گروه علوم انسانی، 455 هزار و 134 نفر، تعداد شرکت کنندگان گروه علوم پایه، 37 هزار و 843 نفر، تعداد شرکت کنندگان گروه فنی و مهندسی 160 هزار و 979 نفر، تعداد شرکت کنندگان گروه کشاورزی 21 هزار و 557 نفر، تعداد شرکت کنندگان گروه هنر 58 هزار و 484 نفر و در گروه دامپزشکی، هزار و 74 نفر می باشد. همانطور که مشاهده کردید تعداد شرکت کنندگان رشته علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد از سایر گروه های آزمایشی بیشتر است. بر اساس اعلام آمار شرکت کنندگان کارشناسی ارشد،به طور دقیقتر میتوان گفت 142 هزار و 107 نفر کمتر از سال 96 در آزمون های کارشناسی ارشد شرکت کردند . در سال 96، 50 درصد از ظرفیت های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد خالی ماند و یکی از دلایل کاهش ظرفیت ها در سال 99 این موضوع می باشد. داوطلبان علاقه مند به رشته پرستاری از رشته پرستاری بدون کنکور اطلاع دارید؟ میتوانید روی لینک کلیک کنید و اطلاعاتتان را بدست آورید.
دانشگاه های پذیرنده ارشد
همان طور که می دانید در زمان انتخاب رشته های مقطع ارشد موضوع شناخت دانشگاه های پذیرنده از اهمیتی اساسی برخوردار است. در صورتی که شما دوست عزیز نیز قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های ارشد را دارید، لزوماٌ باید دانشگاه های پذیرنده این رشته را نیز بشناسید. مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در این زمینه یاری نمایند. فقط کافیست که با آن ها تماس بگیرید و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نمایید.
آیا از لیست بهترین رشته های ارشد اطلاعی دارید؟
زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع ارشد می گیرید اولین سؤالی که به ذهنتان خطور می کند این است که تحصیلات خود را در چه رشته ای ادامه دهم؟ برای یافتن پاسخ این سؤال باید از لیست بهترین رشته های ارشد اطلاع داشته باشید. مشاوران آیدانیتو می توانند پاسخگوی شما در این امر باشند. پس حتماٌ با آن ها تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد  بزنید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *