انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران-ژئوتکنیک

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران ژئوتکنیک 99

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران ژئوتکنیک 99

همانطور که اطلاع دارید، رشته عمران – ژئوتکنیک در گروه فنی و مهندسی قرار دارد. ژئوفیزیک، گرایشی است که به مسائل مهندسی مصالح زمین و مخاطرات محتمل در رابطه با احداث ابنیه می پردازد و هدف از این رشته بررسی و حل مشکلات طراحی پی ها می باشد. با توجه به مشخص شدن نتایج آزمون دکتری در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – ژئوتکنیک 99 پرداخته ایم تا با مطالعه آن در انتخاب رشته و دانشگاه ها با نهایت دقت و منطق عمل کنید. همان طور که می دانید انتخاب رشته صحیح، تأثیر زیادی در آینده تحصیلی و شغلی شما خواهد داشت. از این رو نباید از آن سرسری عبور کرد.
یکی از مواردی که در انتخاب رشته و دانشگاه باید مدنظر قرار دهید، احتمال قبولی شما در آن دانشگاه می باشد. برای حدس قبولی یا عدم قبولی در دانشگاه به دو مورد توجه می شود:
1- ظرفیت دانشگاه
2- تراز قبولی دانشگاه
ظرفیت دانشگاه های سراسری در سال 96 در رشته مهندسی عمران – ژئوتکنیک 108 نفر بوده که شامل بورس اعزام به خارج از کشور، روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان می باشد و همچنین 14 واحد دانشگاه آزاد در رشته دکتری مهندسی عمران – ژئوتکنیک، دانشجو پذیرفتند. برای اطلاع دقیق تر می توانید به مقالات مربوط به ظرفیت و دانشگاه های پذیرنده مهندسی عمران – ژئوتکنیک مراجعه کنید.


تراز و رتبه دکتری عمران – ژئوتکنیک

همانطور که گفته شد، تراز قبولی از جمله موارد قابل بررسی در انتخاب رشته است، آما ایا تفاوت تراز و رتبه را می دانید؟ میزان تأثیرگذاری تراز در قبولی دانشگاه چقدر می باشد؟ در جواب این سؤال ها ابتدا به تعاریف مختصری از رتبه و تراز می پردازیم.
  • رتبه به جایگاه داوطلب در بین تعداد شرکت کنندگان آزمون می باشد.
  •  دانشگاه ها با بررسی تراز داوطلبان را به مصاحبه دعوت می کنند، نه رتبه کسب شده در آزمون دکتری.

هر دانشگاهی محدوده تراز مشخصی را تعیین می کنند و داوطلبانی که ترازشان در رنج تراز دانشگاهی باشد، انتخاب می شوند.

البته بعد از مرحله انتخاب رشته و مجاز شدن، مرحله مصاحبه هم وجود دارد که می توانید برای مطالعه بیشتر به مقالات مربوط مراجعه کنید.
مشاوران آیدانیتو پاسخگوی شما در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران هستند. پس با آن ها تماس بگیرید.

بررسی کارنامه قبول شدگان دکتری مهندسی عمران – ژئوتکنیک

با توجه به مطالب گفته شده لازم دانستیم با بررسی و آنالیز کارنامه ی داوطلبان در سال 96، به حدسیاتی راجع به تراز های قابل قبول این رشته دست پیدا کنیم.

کارنامه دکتری عمران – ژئوتکنیک 96، رتبه 1

در ابتدا لازم است بگوییم که تعداد داوطلبان دکتری عمران –ژئوتکنیک 96، 1100 نفر اعلام شد.

نام درسنمره به درصد
مجموعه دورس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد65.91
استعداد تحصیلی38.89
زبان انگلیسیسفید

 شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشتهنام رشته امتحانی
فنی و مهندسی2309مهندسی عمران – ژئوتکنیک
داوطلب مورد نظر که رتبه 1 عمران – ژئو تکنیک 96 را کسب کرد، تراز 7788 را بدست آورده است و مجاز به هر دو دوره روزانه و سایر دوره ها می باشد. آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج 703 و آخرین رتبه مجاز به سایر دوره ها (دانشگاه آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی – نوبت دوم – پردیس خودگردان) 926 است.

بررسی کارنامه رتبه 16 دکتری مهندسی عمران – ژئوتکنیک 96

نام درسنمره به درصد
مجموعه دورس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد37.12
استعداد تحصیلی0
زبان انگلیسی64.44

  داوطلبی که موفق به کسب رتبه 16 و تراز 4828 شده است، مجاز به شرکت در دو دوره روزانه وسایر دوره ها شده است. و همچنین داوطلبی که رتبه 8 را کسب کرده است، با تراز 5557 موفق به انتخاب رشته در دوره گفته شده می باشد. به تفاوت تراز های اعلام شده و رتبه داوطلبان دکتری عمران – ژئوتکنیک دقت کنید.

تحصیل دکتری عمران ژئوتکنیک در خارج از ایران

ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله دکتری علی الخصوص در یکی از بهترین و سطح بالاترین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته دکتری عمران ژئوتکنیک همواره برای شمار زیادی از داوطلبان مایل به تحصیل دکتری عمران ژئوتکنیک تبدیل به یک رؤیا شده است. اما این بهترین دانشگاه در دکتری عمران ژئوتکنیک می تواند دانشگاهی در خارج از ایران و در یکی از بهترین کشورها باشد. اگر شما نیز در فکر ادامه تحصیل در یکی از معتبرترین و نام آورترین دانشگاه های خارج از ایران هستید و در رشته دکتری عمران ژئوتکنیک هستید می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر و دقیق تر در رابطه با موضوع ادامه تحصیل دکتری عمران ژئوتکنیک در خارج از ایران با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران ژئوتکنیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری عمران بزنید.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران ژئوتکنیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

5 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران ژئوتکنیک 99

  1. نرگس گفت:

    سلام من رتبم شده 2542 به نظرتون میتونم شبانه اراک قبول شم ؟
    ممنونم از اطلاعات کاملتون

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام
      با توجه به ظرفیت های پایین برای دکتری عمران ژئوتکنیک ، احتمال قبولی شما بارتبه ی 2542 فقط در دانشگاه های آزاد و پردیس ممکن است.

  2. فروغ گفت:

    سلام
    رتبه من در رشته ژئوتکنیک 500 شده
    احتمال قبولیم برای کدوم دانشگاه وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام
      باتوجه به رتبه ی کسب کرده ی شما ، احتمال دعوت به مصاحبه در دانشگاه غیر انتفاعی و پردیس های خودگردان برای شما وجود دارد ، وضعیت قبولی شما در مصاحبه به نحوه و عملکرد شما در مصاحبه بستگی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر از مصاحبه دکتری به مقاله مصاحبه دکتری 97 و سوالات مصاحبه دکتری 97 و مصاحبه دکتری عمران مراجعه کنید.

  3. kamran گفت:

    با سلام با درصدهای 18 الی 15 درصد تخصصی و 35 الی 25 درصد استعداد در گرایش ژئو کنکور 1400 رتبم حدودی چه میشود و کجاها قبولی ام؟

Average
5 Based On 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *