آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات – تکثیر و پرورش, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات – صید و بهره برداری آبزیان, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات – فراوری محصولات شیلاتی, علوم و مهندسی شیلات

انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات 98






انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات 98

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، مبحث انتخاب رشته بسیار داغ می شود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات می پردازیم. رشته علوم و مهندسی شیلات یکی از رشته های گروه کشاورزی و منابع طبیعی است که در مقطع دکتری 3 مجموعه برای آن تعریف می شود: 1) علوم و مهندسی شیلات – تکثیر و پرورش آبزیان که برای آن دو گرایش 1) تکثیر و پرورش آبزیان و 2) بوم شناسی آبزیان تعریف می شود. 2) علوم و مهندسی شیلات – فرآوری محصولات شیلاتی 3) علوم و مهندس شیلات – صید و بهره برداری آبزیان هدف اصلی از بنیان رشته علوم و مهندسی شیلات، توسعه آبزی پروری به شیوه های علمی و حفظ ذخایر آبزیان است. به عبارتی از زمانی که ذخایر طبیعی آبزی به دلیل استفاده بیش از حد انسان از ذخایر رو به کاهش رفت، توسعه آبزی پروری به طرق مختلفی مانند تکثیر و پرورش آبزیان در حوضچه ها، استخرهای بتنی و خاکی، قفس ها و  … صورت پذیرفت تا جایی که پیشرفت در مباحث مرتبط با تکثیر و پرورش آبزیان، فرآوری محصولات شیلاتی، صید و بهره برداری و اکولوژی آبزیان، شیلات را به صنعتی تبدیل کرد که روز به روز خبرهای امیدوار کننده ای در مورد آن می شنویم.

لیست دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش دکتری شیلات 98

از آنجایی که در حال حاضر هنوز دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 978منتشر نشده است، مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته 96، دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش به صورت زیر بوده است:
اگر سؤالی در رابطه با انتخاب رشته مهندسی شیلات در مقطع دکتری برایتان به وجود آمده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

علوم و مهندسی شیلات- گرایش های تکثیر و پرورش آبزیان و بوم شناسی آبزیان

نام دانشگاه

گرایش ها و ظرفیت پذیرش رشته علوم و مهندسی شیلات

 

تکثیر و پرورش آبزیان

بوم شناسی آبزیانمحل تحصیل
روزانهنوبت دومپردیس خودگردانروزانهنوبت دوم

پردیس خود گردان

 

ارومیه

21 
تربیت مدرس3

شهرستان نور

تهران

751پردیس کشاورزی و منابع طبیعی البرز
صنعتی اصفهان53

 

علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

33 
علوم کشاورزی و مناطبع طبیعی گرگان73 

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

333 
گیلان – رشت33

دانشکده منابع طبیعی واقع در صومعه سرا

هرمزگان – بندرعباس

444

 

 

علوم و مهندسی شیلات- گرایش فرآوری

نام دانشگاه

گرایش ها وظرفیت پذیرش رشته علوم و مهندسی شیلاتمحل تحصیل
 فرآوری (عمل آوردن فرآورده های شیلاتی) 
روزانه

نوبت دوم

 

تربیت مدرس

3 نور
دریانوردی و علوم دریایی چابهار11 

علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

53 
گیلان – رشت11

دانشکده منابع طبیعی واقع در صومه سرا

 

علوم و مهندسی شیلات- گرایش صید و بهره برداری آبزیان

نام دانشگاه

گرایش ها وظرفیت پذیرش رشته علوم و مهندسی شیلاتمحل تحصیل
 

صید و بهره برداری آبزیان

 
روزانهنوبت دوم

پردیس خودگردان

 

علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

73
دانشگاه گنبد5

هرمزگان – بندرعباس

22
هرمزگان – بندرعباس2

پردیس خودگردان دانشگاه در جزیره قشم

برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی شیلات و ظرفیت پذیرش آن ها در سال 97 می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.  

نحوه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات

با وجود اینکه علاقه در انتخاب رشته نقشی اساسی دارد، اما توجه به نکات انتخاب رشته ضروری است، زیرا شانس شما را برای قبولی افزایش می دهد. یکی از نکات بسیار مهم توجه به ظرفیت پذیرش است. به عنوان مثال در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 96، برای رشته تکثیر و پرورش آبزیان در دوره روزانه در مجموع 37 نفر ظرفیت پذیرش تعریف شده بود که دانشگاه های تهران و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیشترین سهم پذیرش (7 نفر) را داشته اند. تراز و رتبه قبولی نیز بسیار حائز اهمیت است. در واقع با بررسی دقیق تراز مندرج در کارنامه، می توان قبولی را پیش بینی کرد. به عنوان مثال با ترازهای پاین تر شانس بیشتری در قبولی دوره های نوبت دوم و پردیس خودگردان خواهید داشت و این موضوع در مورد دانشگاه ها نیز صادق است.
در نهایت بایستی بگوییم که:
اگر اطلاعات جامع تری درباره ی انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات دارید…
اگر گرایش های علوم و مهندسی شیلات را در مقطع دکتری بیشتر می شناسید…
اگر اطلاعات بیشتری در مورد ظرفیت های دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیلات در مقطع دکتری دارید…
اگر فکر می کنید که اطلاعات و تجربیاتی در زمینه تحصیل در رشته مهندسی شیلات دارید، که می تواند برای دوستانتان مفید باشد…
وقت آن رسیده است که شما نیز در قبولی دوستانتان سهمی داشته باشید، به همین منظور شما را به چالش «سهیم شدن در تجارب یکدیگر» دعوت می کنیم. در این چالش سعی می کنیم که با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات یکدیگر، مسیر پیش رو را روشن تر کنیم و در نتیجه با چشمانی بازتر و اطلاعاتی جامع تر نسبت به انتخاب راه آینده خود اقدام نماییم.

زمان انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی شیلات

انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات درست همانند انتخاب رشته در سایر رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در زمانی مشخص شده توسط مسئولین سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. برای اطلاع از زمان دقیق انجام انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات در سال تحصیلی 98 می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات پرداختیم. پیشنهاد میکنیم سری به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی شیلات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *