انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری زیست جانوری - فیزیولوژی, انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری - بیوسیستماتیک, انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری - سلولی و تکوینی, زیست شناسی

انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98






انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98

همان طور که می دانید شناخت کامل رشته ی مورد علاقه و در  نظر داشتن تمامی جوانب آن برای انتخاب رشته امری ضروری است. به همین سبب در این مقاله به موضوعات مهم پیرامون انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98 پرداخته ایم.

معرفی دکتری زیست شناسی جانوری 98

قبل از هر صحبتی راجع به انتخاب رشته، تعریف مختصری از زیست شناسی – جانوری و گرایش های این رشته می پردازیم. رشته زیست شناسی در مقطع دکتری شاخه های مختلف تقسیم می شود که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • زیست شناسی جانوری – فیزیولوژی
  • زیست شناسی جانوری – بیوسیستماتیک
  • زیست شناسی جانوری –سلولی و تکوینی

رشته های گفته شده بدون وجود گرایش خاصی در دانشگاه ها ارائه می شود. این رشته از سال 1361 در دانشگاه ها ورود پیدا کرد. هدف از این رشته شناخت علوم جانوری و حل مسائل بنیادی می باشد.

زمان انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98

اواخر فروردین ماه 98 نتایج اولیه کنکور دکتری اعلام خواهد شد. طبق اعلام سازمان سنجش ، نیمه اول اردیبهشت ماه 1398 زمان انتخاب رشته دکتری 98 میباشد. بعد از مشخص شدن رتبه ها، در صورت مجاز بودن، داوطلب حق انتخاب رشته را پیدا می کند. داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری به دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 مراجعه کرده و با مطالعه کامل دفترچه، اطلاعات لازم را به دست آورید.
مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری یاری نمایند. در صورت نیاز می توانید با آن ها تماس حاصل فرمایید. 

نحوه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98

داوطلبان دکتری زیست شناسی جانوری، در صورت قبولی در کنکور و مجاز شدن در انتخاب رشته با ورود به سایت سازمان سنجش پس از تایید مشخصات شخصی  وارد مرحله انتخاب رشته می شوند . داوطلب مجاز است  50 کد رشته مربوط به دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه ( روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان – بورس اعزام به خارج)  را وارد کند . بعد از وارد کردن کد رشته های مورد نظر ، داوطلب با گرفتن کد پیگیری 16 رقمی به اتمام انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 97 میرسد . داوطلبان دکتری زیست شناسی جانوری 97 میتوانند در دهه اول شهریور ماه 1398 نتایج نهایی آزمون کتبی دکتری را مشاهده نمایند.

نکات ضروری جهت انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98

همان طور که گفته شد مرحله انتخاب رشته، سرنوشت تحصیلی شما را قم خواهد زد. بنابراین با انتخاب درست و در نظر گرفتن نکات لازم ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری را با انگیزه بیشتر ادامه دهند.

  • علاقه مندی به رشته
  • در نظر داشتن شرایط شغلی در آینده
  • ظرفیت ها و دانشگاه های پذیرنده این رشته
  • اطلاع داشتن از شهریه ها

همگی مواردی هستند که زمان انتخاب رشته باید به آنها توجه کنید.  

ظرفیت پذیرش دکتری زیست شناسی – جانوری

از آنجایی که هنوز دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 98 منتشر نشده است، مطالب این بخش بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 می باشد. همانطور که گفته شد اطلاع از ظرفیت های دانشگاه و تعداد دانشگاه های ارائه دهنده دکتری زیست شناسی – جانوری می توانند در انتخاب رشته به شما کمک کند. در سال 96، 10 دانشگاه سراسری به ظرفیت 34 نفر در رشته زیست شناسی جانوری در دوره ی روزانه پذیرش کردند. و دو دانشگاه با ظرفیت 4 نفر در دوره نوبت دوم و یک دانشگاه در پردیس خودگردان دانشگاه یک نفر را پذیرش کردند. برای اطلاع از ظرفیت دقیق پذیرش این رشته تحصیلی در مقطع دکتری در سال جاری یعنی سال 97 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مسلماٌ اطلاع ازاین موضوع می تواند یاری گر شما در زمان انتخاب رشته دکتری زیست شناسی در سال پیش رو یعنی سال 98 باشد. 

کدام دانشگاه ها در دکتری زیست شناسی جانوری پذیرش دارند؟

پیش از انتخاب رشته در دکتری زیست شناسی جانوری اطلاع از دانشگاه های پذیرنده و شناخت کامل آن ها از اهمیتی اساسی برخوردار است. در زمینه شناخت دانشگاه های پذیرنده دکتری زیست شناسی جانوری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران باتجربه آیدانیتو می توانند بهترین راهنمایی ها را در زمینه شناخت دانشگاه های دکتری زیست شناسی جانوری برای شما به عمل آورند. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی جانوری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *