آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری آسیب شناسی ورزشی, انتخاب رشته دکتری بیومکانیک ورزشی, انتخاب رشته دکتری رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی, انتخاب رشته دکتری فیزیولوژی ورزشی, انتخاب رشته دکتری مدیریت ورزشی, تربیت بدنی

انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98

انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98

در این مقاله با عنوان انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی خدمت شما عزیزان علاقه مند به این رشته هستیم و قصد داریم راجع به رشته دکتری تربیت بدنی و گرایش های تعریف شده برای آن بیشتر صحبت کنیم.


معرفی رشته تربیت بدنی

همانطور که می دانید رشته تربیت بدنی یکی از زیر شاخه های گروه علوم انسانی می باشد. در این رشته دانشجویان دکتری، با سلامتی جسم و روان انسان ها رو به رو می شوند و بعد از فارغ التحصیلی در دکتری تربیت بدنی، به عنوان یک مربی به شاگردان خود در زمینه های مختلف آموزش می دهند.

هدف از بنیان گذاری رشته تربیت بدنی چیست؟

هدف از تعریف رشته تربیت بدنی و پیشبرد آن تا مقطع دکتری، آشنایی دانشجویان با انواع مختلف رشته های ورزشی و کسب مهارت های لازم در رشته های مرتبط می باشد. داوطلبان دکتری تربیت بدنی می توانند با توجه به علاقه خود یکی از گرایش های فوق را جهت تحصیل انتخاب کنند.

شاخه ها و گرایش های رشته تربیت بدنی 98

در این بخش به طور کامل با شاخه ها و گرایش های رشته تربیت بدنی 98 آشنا خواهید شد: رشته تربیت بدنی – مدیریت ورزشی رشته تربیت بدنی – فیزیولوژی ورزشی رشته تربیت بدنی – آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی – رفتار حرکتی تربیت بدنی – بیومکانیک ورزشی در ادامه گرایش های هر یک از رشته های گفته شده را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است تمام اطلاعات استفاده از دفترچه انتخاب شده، مربوط به دفترچه انتخاب رشته 96 می باشد. در اواخر فروردین ماه 98، نتایج ابتدایی کارنامه و دفترچه انتخاب رشته 98 به روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

تربیت بدنی – مدیریت ورزشی

رشته تربیت بدنی – مدیریت ورزش بدون گرایش خاص، یکی از شاخه های تربیت بدنی است که فارغ التحصیلان تربیت بدنی و علوم و علوم ورزشی در تمامی گرایش ها می توانند در این رشته شرکت کنند.

تربیت بدنی – فیزیولوژی ورزشی

این رشته نیز مانند رشته تربیت بدنی – مدیریت ورزش بدون گرایش خاص ارائه شده است و فارغ التحصیان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در تمامی گرایش ها می توانند در این رشته حضور پیدا کنند.

تربیت بدنی – آسیب شناسی

با عنوان رشته آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی در سه گرایش ارائه شده است: 1) حرکات اصلاحی 2) امدادگر ورزشی 3) تربیت بدنی ویژه تمامی فارغ التحصیلان تربیت بدنی و علوم ورزشی در تمامی گرایش ها می توانند در این رشته نیز مشغول به تحصیل شوند.

تربیت بدنی – رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی

این رشته شامل 2 زیرشاخه است که می توانند در یکی از 2 رشته ای که در ادامه اشاره خواهیم کرد، در گرایش های موجود در این رشته ها شرکت داشته باشند.

  1. رفتار حرکتی

رفتار حرکتی – گرایش رشد حرکتی رفتار حرکتی – گرایش یادگیری حرکتی رفتار حرکتی – گرایش کنترل حرکتی رفتار حرکتی – گرایش آموزش تربیت بدنی

  1. روانشناسی ورزشی

تربیت بدنی – بیومکانیک شیمی

کلیه فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در تمامی گرایش ها که علاقه مند به این رشته هستند، می توانند در مقطع دکتری در این رشته ادامه تحصیل دهند.

انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98

با اعلام نتیجه آزمون کتبی دکتری از طریق سایت سازمان سنجش در صورت قبولی و مجاز شدن داوطلبان دکتری تربیت بدنی 98 می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. همان طور که می دانید انتخاب رشته دکتری امری حساس و مهم تلقی می شود و با انتخاب رشته نامناسب فرصت تحصیل را از خود می گیرید. بنابراین برای انتخاب رشته مناسب همراه ما باشید، در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.
برای داشتن انتخاب رشته ای هر چه بهتر و منطقی تر در دکتری تربیت بدنی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98

همانطور که می دانید در سال های 96 به بعد با تغییرات ایجاد شده، آزمون کتبی دکتری آزاد و سراسری ادغام شد اما بدانید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت مجزا صادر می شود. با مطالعه دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته را بدست آورید. داوطلبان برای انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98 مجاز هستند 50 کد رشته را انتخاب نمایند.

دانشگاه های پذیرنده دکتری تربیت بدنی

در زمان انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی موضوع شناخت لیست دانشگاه های پذیرنده به خصوص بهترین دانشگاه ها از اهمیتی اساسی برخوردار است. مسلماٌ هر فرد مایل به ادامه تحصیل در دکتری تربیت بدنی تمایل به گذراندن این دوره را در دانشگاهی برتر و باکیفیت دارد. در این رابطه مشاوران آیدانیتو می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند و شما را با دانشگاه های پذیرنده آشنا نمایند. پس در صورت لزوم می توانید با آن ها تماس بگیرید.

تحصیل دکتری تربیت بدنی در خارج از ایران

از جمله آرزوهای افراد مختلف ادامه تحصیل در دانشگاهخی در خارج از کشور است. آرزویی که شاید شما خواننده این مطلب نیز آن را در سر داشته باشید. رشته تربیت بدنی در مقطع دکتری نیز یکی از رشته هایی است که امکان تحصیل در آن در خارج از کشور نیز برای شما فراهم است. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی در رابطه با تحصیل در این رشته در این دوره تحصیلی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

زمان انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98

در اواخر فروردین ماه 98 نتایج اولیه آزمون کتبی دکتری در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. بعد از قبولی در کنکور دکتری و مجاز شدن در انتخاب رشته داوطلبان دکتری رشته تربیت بدنی میتوانند در انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98 شرکت کنند.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *