آیدانیتو > نتایج مدارس فرهنگ 99
معرفی مدارس خاص

نتایج مدارس فرهنگ 99

 

نتایج مدارس فرهنگ 99

دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل کنند، می‌توانند در مدارس فرهنگ که به طور تخصصی به این رشته می‌پردازد ثبت نام کنند.  مدارس فرهنگ هر سال در اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه برای برای جذب دانش‌آموزانی که مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی هستند، آزمون برگزار می‌کند. در این مقاله نکاتی درباره‌ی آزمون ورودی و نتایج مدارس فرهنگ 99  می‌خوانید. با ما همراه باشید.

ثبت نام در آزمون ورودی

ثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در استان‌های مختلف معمولا از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا آخرین روز اردیبهشت ماه هر سال ادامه دارد. برای اطلاع از زمان ثبت نام در آزمون ورودی به سایت سنجش آموزش و پرورش شهر محل اقامت خود و یا وب سایت دبیرستان فرهنگ مورد نظرمراجعه کنید. اطلاعات کامل در این رابطه در وب سایت مربوطه موجود است.

ثبت‌نام در آزمون ورودی

برای ثبت نام در مدارس فرهنگ باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنید. شیوه‌ی ثبت نام در آزمون همه جا یکسان است با اندکی تفاوت در جزئیات. مدارک ثبت نام برای ثبت نام حضوری در دبیرستان فرهنگ مورد نظر شامل دو قطعه عکس 4*3 برای موارد ثبت نام حضوری، اصل و کپی کارنامه ترم اول سال نهم و فیش واریزی به به مبلغ 150000 ریال است. در موارد ثبت نام اینترنتی در سایت سنجش آموزش و پرورش شهر مورد نظر، وجه 150000 ریالی را باییستی واریز نموده و عکسی با ابعاد 300*200 با فرمت jpg  را در سایت بارگذاری کنید.

زمان آزمون ورودی

زمان آزمون ورودی هم هر سال متفاوت است اما اصولا هفته آخر خرداد ماه و یا هفته اول تیر ماه به صورت هماهنگ برگزار می‌شود. کارت ورود به آزمون را هم اگر حضوری ثبت نام کرده‌اید در وقت مقرر شده از دبیرستانی که در آن برای آزمون ثبت نام کرده اید دریافت کنید. در موارد ثبت نام اینترنتی برای آزمون هم زمان گرفتن کارت ورود به آزمون در سایت اعلام می‌شود که در وقت مقرر  از طریق سایت آن را دریافت خواهید کرد. توجه کنید که پس از در یافت کارت باید آن را چاپ کنید و برای مهمور کردن کارت به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید.

مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون

داوطلبان عزیز توجه کنند که سوالات آزمون ورودی چهار گزینه‌ای است و پاسخ‌های غلط امتیاز منفی دارد. منابع آزمون ورودی مدارس فرهنگ درس‌های پیام‌های آسمانی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، عربی، ریاضی و مطالعات اجتماعی و علوم تجربی پایه نهم است. این موارد در آزمون‌های ورودی مدارس فرهنگ استان‌های مختلف یکسان است اما برخی دروس مانند علوم تجربی ممکن است در موارد امتحانی آزمون ورودی مدارس فرهنگ تمام استان‌ها وجود نداشته باشد. تعداد سوالات و ضرایب هم تفاوت‌های اندکی دارند. اما تعداد سوالات معمولا 90 تا 110 سوال است و در هر درس باید بین 10 تا 20 سوال پاسخ دهید. موارد درسی ضرایب مختلفی دارند. زمان آزمون هم حدود 120 دقیقه است و سوالات کاملا از کتاب‌های درسی پایه نهم طرح می‌شوند.

نتایج مدارس فرهنگ 99

نتایج آزمون مدارس فرهنگ یا هنگام ثبت نام به داوطلبان اعلام می‌شود که معمولا 15 روز پس از آزمون است و یا پس از آزمون زمان اعلام نتایج مدارس فرهنگ 99 از طریق سایت سنجش آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان می‌رسد. هنگام اعلام نتایج لیست افراد ذخیره هم اعلام می‌شود. پذیرفته‌شدگان هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون می‌توانند از طریق سایت نسبت به  زمان مراجعه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام نهایی آگاهی پیدا کنند. فراموش نکنید که عدم مراجعه به موقع جهت ثبت نام حضوری به منزله‌ی انصراف از تحصیل تقی خواهد شد.

شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ

پس از اعلام نتایج مدارس فرهنگ 99، پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام اقدام کنند. به جز احراز صلاحیت علمی در آزمون ورودی، کسب معدل کل هفده به بالا در پایه‌ی نهم از شرایط مهم پذیرش در مدارس فرهنگ است. حتی در صورت قبولی در آزمون ورودی اگر معلوم شود معدل کل سال نهم شما پایین‌تر از هفده است، ثبت‌نام شما کاملا منتفی خواهد شد. در انتخاب مدرسه فرهنگ مورد نظرتان دقت کافی را به عمل آورید زیرا پس از اعلام نتایج جابه‌جایی در مدارس به هیچ عنوان ممکن نیست. ثبت‌نام نهایی، به جز شرایطی که در بالا گفته شد، منوط به پذیرش در مصاحبه و کسب شرایط در فرم هدایت تحصیلی و ضوابط دبیرستان‌های فرهنگ است. داوطلبان گرامی متقاضی ادامه تحصیل در دبیرستان‌های فرهنگ، می‌توانند با مطالعه این مقاله  نسبت به نتایج مدارس فرهنگ 99 و نکات مربوط به آن اطلاعات کافی به دست آورند. در نهایت پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام مدارس فرهنگ 98 بزنید .

 

0 دیدگاه در “نتایج مدارس فرهنگ 99

  1. یوسف حسنی گفت:

    با تشکر از تمام دست اندکاران و با ارزو تندرستی تنها مورد که خیلی هائز اهمیت است زمان اعلام ازمون میباشد که تاخیر زیادی در ان مشاهده میشود

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ نتایج مدارس فرهنگ دهه اول مرداد اعلام خواهد شد.

  2. مهسا گفت:

    سلام نتایج مدارس فرهنگ کی میان؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج مشخص نشده است اما تا انتهای مرداد ماه نتایج اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *