انتخاب رشته ارشد صنایع

انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98





انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98

در این مقاله می خواهیم انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98 را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. مجموعه مهندسی صنایع با کد 1259 دارای یک رشته مهندسی صنایع و 10 گرایش با پنج کد ضریب می باشد که به شرح زیر است:
گرایشکد و ضریب
بهینه سازی سیستم ها سیستم های سلامت مدیریت نوآوری و فناوری کیفیت و بهره وری1
سیستم های کلان2
آینده پژوهشی3
سیستم های مالی لجستیک و زنجیره تأمین مدیریت پروژه4
مدیریت مهندسی5
  همان طور که در جدول بالا آمده است، مدیریت پروژه دارای کد ضریب 4 می باشد و با دو گرایش سیستم های مالی و لجستیک و زنجیره تأمین دارای کد ضریب یکسان می باشند. کد ضریب از آنجایی اهمیت دارد که در کارنامه کارشناسی ارشد برای هر کد ضریب یک رتبه تعیین می شد. زیرا ضریب دروس امتحانی در کد ضریب های یکسان ، یکی در کد ضریب های متفاوت، متفاوت است. در کد ضریب 4 گرایش سیستم های مالی پرطرفدارترین و بعد از آن گرایش مدیریت پروژه و لجستیک و زنجیره تأمین قرار دارند. به همین دلیل انتخاب رشته درست اهمیت بالایی دارد. قبل از بررسی کامل انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98  کمی درباره گرایش مدیریت پروژه صحبت خواهیم کرد. در گرایش مدیریت پروژه تلاش می شود تا در مناسب ترین زمان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه به اهداف پروژه دست یابیم. بنابراین توانایی مدیریت درست، آگاهی از قوانین و پیروی از آن ها و آشنایی با حسابداری اهمیت ویژه ای دارد. فارغ التحصیلان باید توانایی مدیریت پروژه نفت و گاز با برنامه ریزی و سازمان دهی برای کنترل و اجرای پروژه، استفاده و آگاهی از تجهیزات جدید، آشنایی با قوانین ملی و بین المللی، مدیریت مالی و زمانی را داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب رشته

برای داشتن انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98 درست دانستن نکات زیر اهمیت دارد.

علاقه شخصی

این نکته بسیار مهم است که شما به رشته و گرایش انتخابی خود علاقه داشته باشید. زیرا می خواهید چند سالی در آن رشته به تحصیل بپردازید و بعد از آن در آن زمینه مشغول به کار شوید. در بالا توضیحاتی راجع به گرایش داده شد تا بدانید آیا متناسب با علاقه شما هست یا نه!

بازار کار

بعد از بررسی علاقه مندی خود بهتر است بازار کار گرایش را در نظر بگیرید. رشته مدیریت پروژه بازار کار نسبتاً خوبی دارد و در بسیاری از مراکز و سازمان ها می توانید مشغول به کار شوید.

دانشگاه

دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنید اهمیت بالایی دارد. زیرا دانشگاه آینده شما و میزان بار علمی شما را تضمین می کند. بهتر است از دانشگاهی که رتبه علمی خوبی دارند، شروع به انتخاب رشته کنید. دانشگاه های صنعتی اصفهان، امیرکبیر، صنعتی شریف، تبریز، علم و صنعت، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و شیراز جزو دانشگاه های برتر صنایع مدیریت پروژه هستند. گرایش مدیریت پروژه در دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و مجازی غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد دانشجو می پذیرد. برای انتخاب دوره های شبانه دقت کنید زیرا در دوره شبانه (نوبت دوم) خوابگاه به دانشجو تعلق نمی گیرد. بنابراین به این موضوع دقت کنید.

هزینه ها

بهتر است شهریه پرداختی برای دوره های شبانه و مجازی، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان آزاد را ارزیابی کنید تا دچار مشکل نشوید. برخی از دانشگاه ها با دادن تسهیلات و وام به دانشجویان در پرداخت شهریه ها کمک میکنند. اما لازم است وضعیت مالی خودتان را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب ها

در انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98 شما امکان 100 انتخاب برای دانشگاه سراسری در تمامی دوره های و 100 انتخاب برای دانشگاه آزاد را دارید. بنابراین با دقت بر علاقه ، رتبه علمی دانشگاه و مسافت از محل سکونت 100 انتخاب خود را  اولویت بندی کنید. به ستون توضیحات توجه کنید. در ستون توضیحات جلوی برخی از دانشگاه ها محل تحصیل و یا شرایط خاص نوشته شده است. حتماً قبل از انتخاب رشته شرایط را از انتهای دفترچه مطالعه کنید.

دانشگاه های پذیرنده ارشدصنایع-مدیریت پروژه

تنها سه دانشگاه تهران، امیرکبیر و مالک اشتر به صورت روزانه و نوبت دوم دانشجو در مقطع ارشد صنایع- مدیریت پروژه می پذیرند.
دانشگاهروزانهشبانه
تهران64
امیرکبیر43
مالک اشتر66

 

بررسی کارنامه سالهای قبل

در جدول زیر رتبه، تراز و درصد دروس امتحانی آمده است. در سال 96 رتبه 64 در کد ضریب 4 موفق به پذیرش مدیریت پروژه در دوره روزانه دانشگاه تهران شده است.  
   تراززبان عمومي وتخصصي انگليسي (ضریب 2)تحقيق در عمليات 1و2 (ضریب 2)تئوري احتمال و آمار مهندسي (ضریب 2)دروس تخصصي (ضریب 5)
856302سفید64.9157.4138.78
505445026.6724.5631.3725.85
835365552.2212.2845.1سفید
9523459سفید4013.7315.65
1207312233.331.7521.5712.93
  در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد صنایع – مدیریت پروژه 98 پرداختیم، پیشنهاد می کنیم مقالهانتخاب رشته ارشد 98 را نیز مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *