آیدانیتو > گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی
گرایش مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی






گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی

در عصر حاضر و با بالا بردن جمعیت دنیا موضوع کشاورزی و رفع نیازهای اولیه انسان ها به کمک آن پیش از پیش مطرح می شود. اکنون دیگر راه قدیمی و سنتی نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشد. بنابراین، جهت کسب موفقیت در این مسیر پر پیچ و خم نیاز به دور شدن از کشاورزی سنتی را داریم. بدین ترتیب می توان به روی آوردن به سوی راه های پیشرفته و مدرن در رشته کشاورزی امیدوار بود. در این راه پر فراز و نشیب کمک گرفتن از افرادی کاردان و مجرب در حوزه های مختلف از ملزومات است. استفاده از شیوه های نوین، وسایلی پیشرفته و همچنین ماشین آلات مختلف پیشرفته و مدرن در حوزه کشاورزی واقعاً مؤثر و راهگشاست. رشته مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی در دو حیطه فنی و اقتصادی مورد طرح و بررسی قرار می گیرد. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی کسب کنید.

گرایش های کارشناسی ارشد مکانیزاسیون کشاورزی

رشته مکانیزاسیون کشاورزی در مقطع ارشد از سه گرایش مختلف تشکیل شده است. در زیر به ذکر گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی برای شما دوستان می پردازیم.

  • بازیافت و مدیریت پسماند
  • انرژی
  • مدیریت و تحلیل سامانه ها

در ادامه به ذکر پاره ای توضیحات در رابطه به دو گرایش از سه گرایش یاد شده پرداخته می شود.

گرایش مدیریت و تحلیل سامانه ها

مدیریت و تحلیل سامانه ها از جمله گرایش های مهم در رشته مکانیزاسیون کشاورزی محسوب می شود. مدیریت و تحلیل سامانه ها در حقیقت نگرشی جامع و کامل به مشکل و یا مسئله است. در این نگرش به شناسایی و سپس تقسیم پدیده ها به اجزاء کوچک تر پرداخته می شود و بعد از تجزیه و تحلیل و بررسی مشکل هر کدام از اجزاء به حل مشکل سیستم کل می پردازند.

گرایش بازیافت و مدیریت پسماند

در طی سال های اخیر تولید حجم زیادی از پسماندها روبرو هستیم. این موضوع، مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای انسان ها ایجاد کرده است. از جمله این مسائل و مشکلات می توان از ایجاد آلودگی خاک و بروز انواع آلودگی های آب های سطحی زیر زمینی نام برد. با توجه به ادامه روند توقف ناپذیر تولید پسماندها و با توجه به مشکلات نام برده لزوم تربیت متخصصانی در این زمینه جهت ارائه راهکارهایی اجرایی و مناسب ضرورت پیدا می کند. بدین ترتیب، می توان زمینه را برای کاهش و به حداقل رساندن اثرات سوء زیست محیطی پسماندهای تولیدی فراهم کرد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد مکانیزاسیون کشاورزی

در این بخش از مطلب پیش رو به ذکر دانشگاه های آزاد و سراسری پذیرنده ارشد مکانیزاسیون کشاورزی برای شما دوستان می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد مکانیزاسیون کشاورزی

1

دانشگاه شهید چمران

2

دانشگاه تبریز

3

دانشگاه بوعلی سینا-همدان

4

دانشگاه محقق اردبیلی-اردبیل

5

دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-مرکز تبریز

6

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین-ملاثانی اهواز

7

دانشگاه فردوسی مشهد

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده ارشد مکانیزاسیون کشاورزی

گرایش مدیریت و تحلیل سامانه ها

واحد شوشتر

واحد تاکستان

واحد اقلید

واحد آزادشهر

گرایش بازیافت و مدیریت پسماند

واحدعلوم و تحقیقات

واحد شوشتر

واحد تاکستان

واحد اقلید

واحد آزادشهر

گرایش انرژی

واحد علوم و تحقیقات

واحد شوشتر

واحد تاکستان

واحد اقلید

واحد آزادشهر

 در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد مکانیزاسیون کشاورزی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *