کنکور

کنکور عملی هنر





 
کنکور عملی هنر

به طور معمول گزینش رشته های دانشگاهی در دو نوع متمرکز و نیمه متمرکز صورت می گیرد. در نوع گزینش متمرکز تنها نمره علمی ملاک و معیار قرار می گیرد. اکثریت قریب به اتفاق رشته های دانشگاهی به صورت متمرکز گزینش دارند اما در گزینش نیمه متمرکز علاوه بر نمره علمی فرد داوطلب به مواردی همچون آزمون عملی، معاینه و مصاحبه حضوری نیز برای گزینش نهایی فرد نیاز است. در این میان بیشتر رشته های گروه هنر و همین طور رشته هایی همچون تربیت بدنی نیز در این دسته قرار می گیرند. رشته های نیمه متمرکز را در هر اولویتی از یک تا صدوپنجاه می توان برگزینید. اما همواره باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورتی که داوطلبی در همان ابتدا در یکی از رشته های متمرکز پذیرفته نمی شود. کنکور عملی هنر هر ساله در زمان مشخص شده توسط سایت سازمان سنجش و برای رشته هایی همچون طراحی لباس، ارتباط تصویری، موسیقی جهانی، آهنگ سازی، ادبیات نمایشی برگزار می شود. در این مقاله، به بحث در مورد کنکور عملی هنر برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را درباره کنکور عملی هنر به دست آورید.

شرایط شرکت در کنکور عملی هنر

کنکور عملی هنر منحصراً از داوطلبان گروه آزمایشی هنر که در جلسه آزمون کنکور سراسری هنر حضور داشته اند و پس از شرکت در آزمون سراسری علاقه مندی خود را به وسیله پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده برای  آزمون عملی و طراحی رشته های تحصیلی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام کرده اند به عمل خواهد آمد.

کارت ورود به جلسه کنکور هنر

تمامی متقاضیان و داوطلبانی که اقدام به واریز هزینه آزمون عملی خود کرده اند باید در تاریخ اعلام شده کارت آزمون عملی خود را از سایت دریافت کنند و بر طبق آدرس درج شده در کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر در این آزمون شرکت نمایند. قابل توجه شما دوستان که داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته های گروه هنر هستند و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی گروه هنر در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام داده اند اما به هر علتی نتوانسته اند کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی را از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش دریافت کنند باید با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر، دو قطعه عکس و رسید پرداخت هزینه در طی روزهای دریافت کارت شرکت در آزمون عملی هنر، با مراجعه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص در شهرستان محل اجرای آزمون مراجعه کنید و اقدام به رفع این مشکل نمایند.

زمان آزمون عملی هنر

کنکور عملی هنر برای رشته های مختلف گروه آزمایشی هنر متفاوت است و در زمان های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال آزمون عملی رشته کتابت و نگارگری در صبح روز جمعه دوازدهم مرداد ماه 97 برگزار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از زمان برگزاری آزمون عملی هنر برای هر یک از رشته های تحصیلی هنر 98 می توانید با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مدارک کنکور عملی هنر

تمامی متقاضیان آزمون عملی هنر برای شرکت در این آزمون لزوماً باید پرینت کارت شرکت در آزمون عملی را همراه با کارت ملی و یا شناسنامه در دست داشته باشند. از طرف دیگر برای هر کدام از رشته های مورد آزمون وسایل خاصی برای شرکت در کنکور عملی هنر مورد نیاز است. از جمله این وسایل می توان، به گیره های کاغذی، خط کش، مدادهای طراحی و اتود، تخته شاسی در ابعاد A3، مداد تراش و پاک کن اشاره کرد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی کنکور عملی هنر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به آزمون عملی رشته های نیمه متمرکز بزنید.
اگر سؤالی درباره کنکور عملی هنر ذهن شما را به خود مشغول کرده است، با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


0 دیدگاه در “کنکور عملی هنر

  1. hanie vafaie گفت:

    سلام. شرکت در کنکور هنر با مدرک هنرستان به چه صورته؟ با توجه به اینکه پیش دانشگاهی کاملا از رشته های نظری حذف شده.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ اگر دیپلم نظام قدیم را دارا می باشید و مدرک پیش دانشگاهی ندارید باید برای کنکور پیش دانشگاهی داشته باشید و یا از راه مدارس بزرگسالان یا آموزش از راه دور، اخذ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *