آیدانیتو > کار دانشجویی در انگلستان
مهاجرت به انگلیس

کار دانشجویی در انگلستان






کار دانشجویی در انگلستان

کشور انگلستان، همواره به عنوان یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت به قصد ادامه تحصیل برای دانشجویان مطرح بوده است. وجود بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همچون آکسفورد و کمبریج در این کشور آن را به محبوب ترین منطقه جهت گذراندان تحصیلات دانشگاهی بدل کرده و بسیاری از افراد رویای تحصیل در انگلستان را در سر می پرورانند. اشخاص بسیاری پس از مهاجرت به این کشور تمایل به کار دانشجویی در انگلستان در حین گذراندن دوره تحصیل را دارند. به همین جهت، مقاله حاضر را به بحث در مورد کار دانشجویی در انگلستان اختصاص دادیم. مطالعه این مطلب می تواند اطلاعات مفیدی را در رابطه با کار دانشجویی در انگلستان در اختیار شما قرار دهد.

مزایای کار دانشجویی در انگلستان

انجام کار دانشجویی در انگلستان می تواند مزایای زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد. در زیر اشاره ای هر چند مختصر به مزایای کار دانشجویی در انگلستان داریم:

  • استفاده از مهارت و دانش کسب شده در حین دوران تحصیل در محیط کار
  • پربارتر شدن رزومه دانشجویان جهت پیدا کردن شغلی مناسب در آینده
  • کمک به اقتصاد محلی و در نتیجه آگاه کردن کارفرمایان از مزایای جذب دانشجو
  • کسب درآمد جهت گذراندن بخشی از هزینه های زندگی

ساعات کاری در انگلستان

در صورتی که دانشجوی تمام وقت هستید، امکان کار دانشجویی در انگلستان بنا به توصیه دانشگاه به مدت حداکثر 16 ساعت در هفته برایتان وجود دارد. اما به طور معمول شرایط دانشجویی هر فرد تعیین کننده ساعت کاری وی است. به عنوان مثال، دانشجویان بین الملل علی رغم توصیه دانشگاه به ساعت کاری 16 ساعت در هفته، می توانند تا 20 ساعت نیز کار دانشجویی در انگلستان انجام دهند. البته امکان انجام کار بیشتر در ایام تعطیل نیز برای آن ها وجود دارد.

در صورت چند شغله بودن حواستان به زیاد نشدن ساعات کاری تان از میزان ساعت کاری مجاز باشد. از طرف دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین الملل نیز می توانند به صورت تمام وقت در عید پاک و تعطیلات کریسمس به کار دانشجویی در انگلستان بپردازند. امکان اشتغال به کار دانشجویی تمام وقت این افراد در ایام تعطیلات تابستان تنها در صورتی فراهم است که آن ها تمامی امتحانات خود را با موفقیت به پایان رسانده و پایان نامه خود را نیز تحویل دهند.

در این بین امکان اشتغال به کار دانشجویی برای دانشجویان پژوهش محور نیز در بازه زمانی هشت هفته ای تعطیلات فراهم است. البته، کار دانشجویی در انگلستان در حین تحصیل برای این قبیل افراد لزوماً باید با هماهنگی اساتید راهنما باشد.

انواع کارهای دانشجویی در انگلستان

در این قسمت، شماری از مشاغل پاره وقت قابل دسترس برای دانشجویان را برمی شماریم:

تعدادی از محبوب ترین این مشاغل عبارتند از:

  • خرده فروشی کردن
  • مسافرخانه داری
  • مشاغل فصلی
  • امکان اشتغال به کار به عنوان کارآموز در یک شرکت و در رابطه با رشته تحصیلی تان نیز برای شما امکان پذیر است

روش های یافتن کار دانشجویی پاره وقت در انگلستان

چند روش را جهت یافتن کار دانشجویی در انگلستان به صورت پاره وقت را خدمت شما دوستان گرامی بیان می کنیم:

  • چک کردن اینترنت و رسانه های جمعی
  • سایت های شغل یابی و روزنامه های محلی
  • وب سایت دانشگاه ها
  • اعلامیه ها و پوسترها
  • مراجعه به وب سایت های دفاتر کاریابی
  • کمک گرفتن از اساتید و دوستان جهت یافتن شغل

سایت های کاریابی در انگلستان

در این قسمت، جهت رفاه حال شما دوستان، تعدادی از سایت های کاربردی کاریابی را جهت یافتن شغلی مناسب، به شما دوستان معرفی می کنیم:

WWW.JOBSITE.CO.UK

WWW.JOBS.AC.UK

MONSTER.CO.UK

WWW.LONDONJOBS.CO.UK

WWW.INDEED.CO.UK

اهمیت شماره تأمین اجتماعی

جهت اشتغال به کار پاره وقت در حین تحصیل در انگلستان، به شماره تآمین اجتماعی نیاز مبرمی دارید. در حقیقت، وجود این شماره برای مشخص شدن حقوق و کسورات از حقوق دانشجو ضرورت دارد. در صورت عدم دریافت این شماره، امکان شروع به کار برایتان وجود دارد اما باید در اسرع وقت نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است که جهت دریافت این شماره نیاز به پرداخت مبلغی نخواهد بود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با کار دانشجویی در انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه زندگی در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه کار دانشجویی در انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *