آیدانیتو > دوره های تحصیل در انگلستان
مهاجرت به انگلیس

دوره های تحصیل در انگلستان






دوره های تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان یکی از بهترین و محبوب ترین کشورهای دنیا جهت گذراندن دوره های مختلف تحصیلی بوده و از این جهت همواره مورد توجه اهالی کشورهای مختلف از جمله ایران می باشد. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارید، بهتر است پیش از هر چیز با دوره های تحصیل در انگلستان آشنایی کافی را پیدا کنید. در صورت کسب اطلاعات و آگاهی لازم در ارتباط با دوره های تحصیل در انگلستان می توانید از میزان نگرانی و دلهره خود پیش از شروع به تحصیل در این کشور بکاهید.

کالج در انگلستان

دوره ی تحصیلی کالج تحت عنوان Further Education در میان مردم این کشور و جامعه دانشگاهی مشهور است. علاوه بر این، ادامه تحصیل در دوره های کالج، گزینه ای بسیار مناسب و عالی برای کسانی است که قصد گذراندن دوره ای جهت کسب آمادگی بیشتر برای ورود به دانشگاه های معتبر انگلیس و ادامه تحصیل در آن ها را دارند. شاید به جرأت بتوان گفت که گذراندن دوره کالج (علی الخصوص برای دانش آموزان بین المللی) اهمیت بیشتری دارد. باید بگوییم که این دوره تحصیلی در انگلستان از سن 16 سالگی آغاز و تا سن 18 سالگی ادامه دارد. هر فرد در طول این دو سال تحصیلی مهارت های لازم برای ورود به حرفه دلخواه خود را کسب کرده و تحت آموزش های ضروری در این زمینه قرار می گیرد. اکثریت قریب به اتفاق کالج های موجود در انگلستان، مؤسساتی دولتی هستند. اما در این میان کالج های خصوصی نیز دیده می شوند. تحصیل در این کالج های خصوصی مختص دانشجویان خاصی است.
کالج های موجود در انگلستان در چهار نوع دسته بندی می شوند. در زیر شرح مختصری را در این زمینه می دهیم. در حقیقت هر کدام از این کالج ها مختص دادن آموزش های خاصی به افراد و دانش آموزان هستند.

دوره پیش دانشگاهی در انگلستان (Foundation)

دوره پیش دانشگاهی یا Foundation مختص دانش آموزانی از کشور دیگری جهت تحصیل به انگلستان مهاجرت کرده اند و قصد تحصیل در دانشگاه و در مقطع کارشناسی را در این کشور دارند. در حقیقت، تحصیل در این مقطع لازمه ی ورود دانشجویان به دوره کارشناسی بوده و در ماه های سپتامبر، آپریل و ژانویه برگزار می گردد. هر دانشجو با شرکت در این دوره می تواند سطح زبان انگلیسی خود را جهت ورود به مقطع کارشناسی به میزان زیادی بالا ببرد.

دوره E-Level در انگلستان

تعداد زیادی از کالج های انگلستان به ارائه دوره E-Level برای دانش آموزان بین المللی می پردازند. طول مدت این دوره تحصیلی همچون دوره پیش دانشگاهی و سوم متوسطه در ایران دو ساله بوده و در صورت بالا بودن نمره های دانشجو در این دوره، شانس وی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر و سطح بالای انگلستان نیز بالاتر می رود. همانند دوره پیش دانشگاهی، درس زبان انگلیسی نیز در میان سایر دروس مورد تدریس در این دوره دیده می شود. شایان ذکر است که دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در دوره E-Level ملزم به کسب نمره 5.5 در آزمون آیلتس هستند.

دوره  BETC در انگلستان

دوره BETC مختص افرادی است که به دنبال کسب مهارت و دانش لازم جهت ورود به بازار کار هستند. در واقع، شرکت در این دوره ها بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که به دنبال برداشتن اولین گام جهت ورود به دنیای کار هستند. دوره BETC شباهت زیادی به دوره A-Level داشته و عموماً دو سال به طول می انجامد. هر یک از دانش آموزان می توانند از سن 16 سالگی تحصیل در این دوره را آغاز کنند.

دوره Higher National Diploma/ HND

مشابه دوره های بین المللی BTEC این دوره تحصیلی نیز دانشجویان را جهت استخدام در شغل مورد نظر آماده کرده و آموزش های اضافی را در این زمینه به آن ها می دهد. طول ترم های تحصیلی در دوره HND طبق شرکت در دوره ای تمام وقت یا پاره وقت متفاوت است. به عبارت دیگر، در صورت تمام وقت بودن آموزش ها باید در حدود دو سال را در این دوره گذراند، اما در سیستم پاره وقت هر دانشجو موظف به گذراندن چهار سال تحصیلی است.

تحصیلات دانشگاهی در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن 47 دانشگاه عالی و منحصر به فرد هرساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان علاقه مند به تحصیل از سرتاسر دنیاست. مشهورترین و قدیمی ترین این دانشگاه ها یعنی آکسفورد و کمبریج در کشور بریتانیا واقع شده و قدمت آن ها به قرون 12 و 13 میلادی باز می گردد. به طور معمول طول دوره تحصیلی در دانشگاه های انگلیس بین یک تا چهار سال متفاوت بوده و تمامی دانشجویان موظف به پرداخت شهریه جهت تحصیل در آن ها هستند. حتی هزینه غذا و اقامتگاه های دانشجو نیز به عهده خود دانشجو است. اما خوشبختانه امکان دریافت وام تحصیلی نیز برای افراد وجود داشته و آن ها باید پس از اتمام دوره تحصیلی و شروع به کار آن را باز پس دهند. در این بخش هر یک از دوره های تحصیل در انگلستان را در مقاطع مختلف دانشگاهی توضیح می دهیم.

تحصیل کارشناسی در انگلستان (Bachelor)

دوره کارشناسی یا Bachelor در انگلستان معمولاً بین سه تا چهار سال به طول می انجامد. مدرک اخذ شده در این دوره در دو گروه Ordinary / Honours  قرار می گیرد که مدرک Ordinary سطح پایین تری نسبت به دیگری دارد در طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی هر فرد موظف به گذراندن یک سال کارورزی بوده که با دارا بودن جنبه کاربردی یا عملی امکان اشتغال به کار بیشتری را برای دانشجویان فراهم می کند.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان (Master)

ادامه تحصیل دانشجو در این دوره به دو صورت Course / Reasearch صورت گرفته که هر کدام شرایط خاص خودش را دارد. به عبارت دیگر در دوره Course فرد باید در سر کلاس های درس به صورت حضوری شرکت و پس از گذراندن امتحانات پایان ترم پروژه ای را انتخاب و پس از انجام موفقیت آمیز آن، مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کند. اما در نوع دوم یعنی Reasearch هر فرد تنها موظف به انجام پژوهش در زمینه ای خاص بوده و طول مدت آن به طور معمول دو سال است، در حالی که دوره Course یک سال به طول می انجامد.

تحصیل دکتری در انگلستان (PhD)

دوره دکتری در کشور انگلستان تنها بر طبق انجام تحقیق و پژوهش بوده و هر دانشجو وظیفه دارد که استاد راهنمایی را انتخاب و بر طبق راهنمایی های وی بر روی پروژه ای تحقیقاتی کار کند. طول دوره تحصیل در مقطع دکتری انگلستان به طور متوسط سه سال به طول می انجامد و شرط مهم ورود به آن داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با کسب نمره هفت است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دوره های تحصیل در انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بورسیه تحصیلی انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه دوره های تحصیل در انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *