انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 98

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99

در این مقاله می خواهیم کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99 را بررسی کنیم. هدف از این بررسی آشنایی با درصدهای زده شده، رتبه و تراز افراد پذیرفته شده در رشته فیزیوتراپی سالهای قبل است. البته لازم به یادآوری است که این رتبه و تراز هر ساله تغییر می کند اما محدوده آن تا حدی مشخص است.

معرفی رشته فیزیوتراپی
رشته فیزیوتراپی در زیر گروه یک گروه تجربی قرار دارد. در چندین سال اخیر، بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون سراسری گروه تجربی خواهان پذیرش در این رشته بوده اند. رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که در آن تلاش می شود با ورزش، نور، گرما، سرما و الکتریسیته بیمار توانایی حرکتی خود را به دست بیاورد. فارغ التحصیلان این رشته در تیم های توانبخشی تلاش می کنند تا بیمار هر چه سریع تر از نظر جسمی بهبود یابد.

تأثیر تحلیل کارنامه در انتخاب رشته

یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب رشته، تحلیل و ارزیابی کارنامه پذیرفته شدگان سال های گذشته است. اگر شما مایل به تحصیل در رشته فیزیوتراپی هستید، بهتر است کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99 را بررسی کنید. شاید بپرسید چرا این بررسی دارای اهمیت است؟ از آنجایی که تعداد انتخاب های شما برای انتخاب رشته سراسری سال 99 محدود به 150 کد رشته و محل است، جهت ار دست ندادن شانس قبولی خود با انتخاب رشته نادرست بهتر است به تحلیل کارنامه بپردازید. شما می توانید تعدادی از انتخاب های خود را به رشته هایی که آرزوی قبولی در آن را دارید، اختصاص دهید. اما در کل انتخاب رشته شما باید منطقی باشد. بنابراین اگر خواهان پذیرش در رشته فیزیوتراپی هستید، می توانید به کمک تحلیل کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99 به این موضوع پی ببرید که در سال های گذشته افرادی با رتبه مشابه شما در چه دوره و چه شهرهایی مؤفق به پذیرش شده اند. برای تحلیل کارنامه در ابتدا ضرایب دروس امتحانی را بررسی می کنیم. ضرایب دروس عمومی برای تمامی رشته ها یکسان است و در جدول زیر آمده است. ضرایب دروس اختصاصی متناسب با زیرگروه ها متفاوت است. رشته فیزیوتراپی در زیرگروه 1 قرار دارد. ضرایب دروس اختصاصی زیر گروه یک در جدول زیر آمده است. این رشته را میتوانید در لیست رشته های بدون کنکور بیابید.
ضرایب دروس عمومی
نام درسضریب
زبان عربی2
زبان انگلیسی2
زبان و ادبیات فارسی4
فرهنگ و معارف اسلامی3
ضرایب دروس اختصاصی
نام درسضریب
زیست شناسی4
شیمی3
فیزیک2
ریاضی2
زمین شناسی0
همان طور که می دانید ضریب درس زمین شناسی در زیرگروه یک صفر می باشد. بنابراین اگر قصد قبولی در رشته فیزیوتراپی را دارید در صد زده شده زمین در رتبه شما برای این رشته تأثیر نخواهد داشت. پس می توانید وقت زیادی برای مطالعه زمین شناسی نگذارید.

تأثیر سوابق تحصیلی در قبولی

قانون تأثیر سوابق تحصیلی شامل داوطلبانی است که دیپلم خود را بعد از سال 1384 و تا سال 90 کسب کرده اند. سوابق تحصیلی 25% در رتبه نهایی شما تأثیر مثبت خواهد داشت. سوابق تحصیلی شما در کارشناسی هم بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که از آن طریق می توانید ارشد بدون کنکور بخوانید.

منظور از تأثیر مثبت چیست؟

منظور از تأثیر مثبت این است که سوابق تحصیلی باعث افزایش تراز داوطلب می شود و در صورتی که باعث کاهش تراز شما شود، سوابق تحصیلی تأثیری بر رتبه و تراز شما نخواهد گذاشت.

کارنامه پذیرفته شدگان رشته فیزیوتراپی

در جدول زیر درصد زده شده دروس امتحانی گروه تجربی افرادی که مؤفق به قبولی در رشته فیزیوتراپی در سال های قبل شده اند را آورده ایم.

 

رتبه کشوریادبیات فارسیزبان عربیزبان انگلیسیمعارف اسلامیزیست شناسیریاضیاتفیزیکشیمی
47507369418555514741
4198050807854346050
3714885687855522840
7805669147650344541
66486747386457505039

توجه داشته باشید که رتبه کسب شده رابطه مستقیم با درصدهای زده شده توسط داوطلبین دارد. بنابراین هر ساله براساس بار علمی دانش آموزان و داوطلبین درصدهای زده شده و رتبه ها مرتب می شوند. اما با بررسی این درصد ها و محل قبولی براساس رتبه تا حدی می توان محدوده قبولی را پیش بینی کرد. در جدول زیر رتبه و محل قبولی پذیرفته شدگان رشته فیزیوتراپی سال گذشته آمده است.

نام دانشگاهرتبه کشوریدوره
دانشگاه تهران4750روزانه
دانشگاه تهران4169روزانه
دانشگاه تهران3714روزانه
شهید بهشتی6275روزانه
ایران5517روزانه
سمنان6814روزانه
کرمان7505روزانه
سمنان7023روزانه
جندی شاپور-اهواز8580روزانه
  در این مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99را مورد بررسی قرار دادیم. شما میتوانید مقاله انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 99 را نیز مطالعه کنید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99 با مشاوران تحصیلی آیدانتیو تماس حاصل فرمایید.

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری فیزیوتراپی 99

  1. کوروش گفت:

    سلام خسته نباشید
    من این درصدا میتونم فیزیوتراپی شیراز یا جندی شاپور بیارم؟
    فارسی۸۰
    زبان۸۵
    عربی۷۰
    دینی۷۵
    زیست۷۵
    شیمی۵۵
    فیزیک۴۵
    ریاصی۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *