انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99

کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99

برای داوطلبان کنکور سراسری، اطلاع از محدوده رتبه قبولی و همین طور آخرین تراز قبولی در دانشگاه آزاد و نیز درصدهای داوطلبانی که در سال های گذشته در رشته مورد نظرشان پذیرفته شده اند، اهمیت زیادی دارد؛ این موضوع به خصوص درباره رشته های پرمخاطب اهمیت بیشتری دارد چون هر داوطلب مایل است احتمال قبولی خود را با اطمینان تخمین زده و خیالش از بابت به قبولی در رشته دلخواهش راحت باشد. یکی از رشته هایی که داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی درباره وضعیت قبولی در آن در دانشگاه آزاد سوالات زیادی دارند، رشته علوم آزمایشگاهی است.  به همین دلیل این مطلب را به طور کامل به بررسی کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99 اختصاص داده ایم تا ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده در زمینه رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد روند انتخاب رشته را برای داوطلبان عزیز تسهیل کنیم. با ما همراه باشید.

آخرین تراز قبولی رشته علوم آزمایشگاهی آزاد

با توجه به تعیین کننده بودن تراز در زیر گروه در قبولی در دانشگاه آزاد، در اولین بخش از مقاله کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99 به بررسی ترازهای قبولی رشته علوم دانشگاهی در واحدهای مختلف دانشگاه می پردازیم. در دانشگاه آزاد رتبه بندی در سهمیه مناطق یک، دو و سه اهمیتی ندارد و آنچه داوطلب باید در نظر بگیرد، ترازی است که در زیر گروه به دست آورده است. علوم آزمایشگاهی در زیر گروه 1 گروه آزمایشی تجربی قرار دارد و تراز داوطلب یعنی نمره کل آزمون او در زیر گروه برای تعیین قبولی او بررسی می شود. در صورتی که تراز داوطلب از تراز آخرین فرد قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد  بالاتر باشد، پذیرفته خواهد شد. در جدول زیر آخرین ترازهای  قبولی علوم آزمایشگاهی را ملاحظه کنید:
نام واحدآخرین تراز قبولی
پزشکی تهران8500
مشهد8000
قم7800
کازرون7600
اراک7600
بابل7500
چالوس7500
کرمانشاه7400
لاهیجان7300
گرگان7300
اردبیل7000
شاهرود7000

رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد

همانگونه که در بخش قبل مطلب کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99 شرح داده شد، در دانشگاه آزاد سهمیه رتبه مناطق لحاظ نشده است و تمام داوطلبانی که از هیچ نوع سهمیه ای استفاده نمی کنند جزو سهمیه عادی تلقی می شوند؛ بنابراین بعد از تراز زیر گروه، رتبه کشوری داوطلب در قبولی او موثر است. رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد به سطح واحدها دانشگاه مرتبط است به این معنی که برای قبولی در دانشگاه هاس سطح یک در رشته علوم آزمایشگاهی رتبه کشوری داوطلب می بایست زیر 18000 کشوری باشد. البته بسته به سطح علمی داوطلبان در هر سال این رتبه ممکن است با تغییراتی مواجه شود و گاهی رتبه های کشوری تا 20000 هم شانس قبولی در واحدهای سطح یک را دارند. با رشته کشوری 47000 تا 60000 می توان در رشته علوم آزمایشگاهی واحدهای سطح 2 پذیرفته شد.

کارنامه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد

درصدهای قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد هم مانند رتبه قبولی براساس سطح واحد دانشگاهی متغیر است. در جدول زیر می توانید محدوده درصدهای لازم برای قبولی علوم آزمایشگاهی برای واحدهای سطح یک و سطح دو دانشگاه آزاد ببینید:
عنوان درسمحدوده درصدها
ادبیات فارسی15-2010-15
عربی15-2010-15
دین و زندگی15-2010-15
زبان انگلیسی12-2010-15
ریاضی10-2010-5
زیست شناسی15-2512-10
فیزیک10-2010-5
شیمی10-2010-5
دانشگاه پذیرندهسطح 1سطح 2

رتبه لازم برای قبولی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تهران

تنها واحد دانشگاه آزاد که در تهران رشته علوم آزمایشگاهی  را ارائه می کند، واحد پزشکی این دانشگاه است که جزو واحدهای سطح یک دانشگاه آزاد محسوب می شود. رتبه لازم برای قبولی رشته علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران حدود 18000 است.

دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد

21 واحد دانشگاه آزاد در رشته علوم آزمایشگاهی دانشجو می پذیرند. برخی از این واحدها عبارتند از پزشکی تهران، مشهد، بروجرد، مرند، قم، مشهد، اردبیل، چالوس، لاهیجان، گرگان و…. در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99 ، برای اطلاع از واحدهای پذیرنده رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد به مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 99 مراجعه کنید. تمام سوالات خود را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با مشاوران مجرب آیدانیتو مطرح کنید.

 

0 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 99

  1. mahtab گفت:

    سلام خسته نباشید
    میشه بگید دانشگاه ازاد سطح 1 و سطح 2 واسه علوم ازمایشگاهی کدوما میشن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، دانشگاه ازاد پزشکی تهران، مشهد و کاشان سطح 1 محسوب شده و دانشگاه ازادهای اردبیل، ارومیه و ساری سطح 2 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *